رییس فدراسیون سوارکاری:

مجازات دوپینگ در اسب‌سواری باید شدیدتر شود

رییس فدراسیون سوارکاری گفت: هر کاری که می‌کنیم دوپینگ در اسب سواری پابرجا و روبه افزایش است. ما باید در آیین‌نامه محرومیت مربیان و افراد متخلف تجدید نظر کرده و مجازات را تشدید کنیم.

مجازات دوپینگ در اسب‌سواری باید شدیدتر شود
کد خبر: 419803
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ۱۲:۰۹:۵۸

اعتمادآنلاین| مسعود خلیلی روز پنجشنبه اظهار داشت: در دوران کرونا آموزش‌های مجازی را با جدیت در رشته‌های مختلف شروع کردیم و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سیستم مجازی بدون هیچ پرداختی وارد دوره‌ها و وبینارها شوند. اگر تمایل به ادامه این کلاس‌ها و دریافت مدرک داشتند باید آزمون بدهند و بعد از آن مدرک برای آنان صادر شود و یک مبلغ ناچیزی برای دوره کلاس و امتحان از آنان در صورت قبولی دریافت می‌شود.

وی افزود: همچنین مسابقات مجازی زیبایی اسب ایرانی به‌ صورت ملی برگزار شد و در استان‌های مختلف اسب‌ها را در مسابقات زیبایی حرکت و داوران خارجی بیرون از کشور به اسب‌ها نمره می‌دادند. با توجه به چنین شرایطی در کشور، شرکت‌کنندگان با میل و رغبت از آن استقبال کردند و هزینه‌ای هم برای ثبت‌نام از آنان نگرفتیم. یک مبلغ ناچیزی هم به عنوان جایزه پرداخت کردیم تا شرکت کنندگان انگیزه داشته باشند.

رییس فدراسیون سوارکاری یادآور شد: قرار بود مسابقات کورس را در گلستان از هفته بعد بدون تماشاچی شروع کنیم اما با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا به ما اطلاع دادند که حتی مصلحت نیست بدون تماشاچی این مسابقات را برگزار کنیم. در تهران نیز در 2 هفته بدون تماشاچی مسابقات پرش را برگزار کردیم اما از این هفته به‌دلیل شیوع کرونا این مسابقات را هم بخاطر تعداد قابل توجه سوارکاران و مربیان فعلا تعطیل کردیم. امیدواریم تا دوباره بدون تماشاچی مسابقات را شروع کنیم.

رییس فدراسیون سوارکاری عنوان کرد: هر کاری که می‌کنیم دوپینگ در اسب سواری پابرجاست. انتظار این است وقتی این همه زحمت، هزینه و مشقت متقبل می‌شویم، درصد اسب‌های دوپینگی روز به روز کاهش باشد. این روند از سال گذشته روبه افزایش است. ما باید در آیین‌نامه محرومیت مربیان و افرادی که خطا می‌کنند تجدید نظر و مجازات را تشدید کنیم.

وی اضافه کرد: باید این قضیه جدی گرفته شود و از برگزار کنندگان سوارکاری که روی سخنم با گلستان است، می‌خواهم اگر محرومیت برای مربی یا اسبی در نظر می‌گیرند، به طور دقیق آن را اجرا کنند. نمی‌شود این همه هزینه کنیم و سختی بکشیم و به نتیجه برسیم اما در زمان اعمال محدودیت به هر دلیلی آن فرد یا اسب را مجازات نکنیم. این امر تشویق جامعه به سمت دوپینگ است.

خلیلی گفت: وقتی دوپینگ در اسبان مشاهده می‌شود 2 اقدام انجام می‌دهیم، نخست آنکه محرومیتی را برای مربی از چند ماه تا سه سال می‌توانیم اعمال کنیم. متاسفانه کمیته احکامی را صادر می‌کند و برخی از دوستان آن را خوب اجرا نمی‌کنند و به جای یکسال محرومیت آن را به یکماه می‌رسانند. ادامه این وضعیت سبب تشویق دیگران می‌شود و می‌گویند فرقی میان ما که درست عمل کردیم و آن که دوپینگ کرده است، قایل نمی‌شوند. خوشبختانه در حال طراحی یک سیستم مکانیزه خیلی خوب هستیم و وقتی این محرومیت‌ها اتفاق می‌افتد، حق ثبت نام را به آنان نمی‌دهیم تا کسی نتواند دخل و تصرف کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها