کد خبر: 418952
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از حواشی حکم دادگاه CAS برای باشگاه منچسترسیتی:

فیرپلی مالی یوفا زیر تیغ دادگاه

بهمن‌ماه سال گذشته بود که اعلام شد باشگاه منچسترسیتی مجاز به حضور در 2 فصل آینده رقابت‌های اروپایی نیست، چرا که فیرپلی مالی یوفا را نقض کرده و در این باشگاه سندسازی صورت گرفته است.

فیرپلی مالی یوفا زیر تیغ دادگاه
کد خبر: 418952
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دادگاه حکمیت ورزش (CAS) امروز به صورت رسمی اعلام کرد پس از بررسی دفاعیات باشگاه منچسترسیتی و فرجام‌خواهی این باشگاه انگلیسی، رأی محرومیت 2 ساله یوفا رد شده است. به این ترتیب باشگاه منچسترسیتی هم یکی از نماینده‌های انگلیس در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

بهمن‌ماه سال گذشته بود که اعلام شد باشگاه منچسترسیتی مجاز به حضور در 2 فصل آینده رقابت‌های اروپایی نیست، چرا که فیرپلی مالی یوفا را نقض کرده و در این باشگاه سندسازی صورت گرفته است. افشای اسناد مالی بین سال‌های 2012 تا 2016 برای این باشگاه دردسرساز شده بود. یوفا همچنین 30 میلیون یورو باشگاه منچسترسیتی را جریمه کرده بود که این جریمه از 30 میلیون یورو به 10 میلیون یورو کاهش پیدا کرده است.

این رأی دادگاه حکمیت ورزش باعث شده تا اهالی فوتبال به این رأی واکنش نشان دهند. هر چند دوستداران و مالکان باشگاه منچسترسیتی از این رأی خوشحال هستند، اما هستند افرادی که رأی دادگاه CAS را آغازی بر ضعیف شدن قانون فیرپلی مالی و همچنین یوفا می‌دانند.

منچسترسیتی

خاویر تباس، رئیس لالیگا، ضمن ناراحتی از اتفاق رخ داده در مورد رأی اعلام شده از طرف CAS، گفت: «ما باید دوباره ارزیابی کنیم که آیا CAS، ارگان مناسبی برای تجدیدنظر در رأی‌های صادر شده در فوتبال هست یا نه.»

گری لینکر، مفسر فوتبال انگلیس، در توییتر خودش به این رای دادگاه حکمیت ورزش واکنش نشان داد و نوشت: «مشاهده اینکه چگونه قوانین فیرپلی مالی یوفا نقض می‌شود، دشوار است. سوال اصلی این است که آیا یوفا می‌تواند بعد از این رأی دادگاه CAS، همچنان قدرتمند بماند؟»

گری لینکر

هر چند خیلی از اهالی فوتبال به رأی CAS اعتراض کرده‌اند، اما این رأی موافقانی هم دارد.

مانل استیارته، یکی از دستیاران پپ گواردیولا در منچسترسیتی، پس از اعلام لغو ممنوعیت اروپایی سیتیزن‌ها تصویری از گورادیولا و دیگر اعضای کادر فنی این تیم را منتشر کرده است.

کادر فنی منچسترسیتی

این رأی دادگاه حکمیت ورزش، باعث شده تا بین منچستریونایتد، چلسی و لسترسیتی، جدال سختی برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا شکل بگیرد. شیاطین سرخ با 58 امتیاز و یک بازی کمتر در رده پنجم جدول رده‌بندی لیگ جزیره قرار دارند. لسترسیتی با 59 امتیاز در رده چهارم است و چلسی هم با 60 امتیاز رده سوم لیگ جزیره را به خودش اختصاص داده است. حالا باید دید کدام یک از این سه تیم می‌توانند جواز حضور در لیگ قهرمانان سال 2021 را به دست بیاورند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها