کد خبر: 412297
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

نیل یداللهی، لژیونر فوتبال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بزرگ‌ترین هدفم دعوت شدن به تیم‌ملی ایران است

نیل یداللهی فوتبالیست ایرانی-ایرلندی که در لیگ ایرلند به میدان می‌رود درباره بازی در لیگ برتر ایران گفت: از ذوب‌آهن، پرسپولیس، تراکتور و استقلال پیشنهادهایی داشتم و همچنان منتظرم در آینده اتفاق مناسبی رخ دهد.

بزرگ‌ترین هدفم دعوت شدن به تیم‌ملی ایران است
کد خبر: 412297
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ترنم کشاورز- نیل یداللهی لژیونر ایرانی‌الاصلی است که سابقه بازی در تیم‌های برنلی، سوانزی و دربی کانتی را در کارنامه‌اش دارد. او که در پست دفاع بازی می‌کند در زمان کارلوس کی‌روش به حضور در تیم ملی ایران بسیار نزدیک شد. یداللهی فصل گذشته را در لیگ دسته‌اول ایرلند سپری کرد، اما امیدوار است بتواند در لیگ فوتبال ایران هم به میدان برود. متن کامل گفت‌وگوی اعتمادآنلاین با او در ادامه آمده است.

***

*در حال حاضر در کدام تیم و در چه پستی بازی می‌کنید؟

من در حال حاضر در لیگ ایرلند هستم که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است. برای اینکه از شرایط تمرین و آمادگی بدنی دور نشوم با «آنالیزور، بدنساز» تیم بولتون روزانه تمرین می‌کنم. پست اصلی من در فوتبال مدافع است.

*شرایط لیگ ایرلند چگونه است؟

در مجموع من 2 فصل در لیگ برتر انگلیس، سه فصل در لیگ 2 این کشور و 2 فصل هم در لیگ ایرلند بازی کردم، لیگ برتر ایرلند لیگ بسیار قدرتمند و خوبی است و کیفیت بالایی دارد.

*لیگ ایرلند چه تفاوتی با لیگ ایران دارد؟

بدون شک لیگ برتر فوتبال ایران به اندازه لیگ ایرلند قوی نیست. سرعت بازی در انگلستان و زمان برگزار آنها خیلی بالاتر از ایران است. ولی این را می‌دانم که ایران بازیکنان فنی و باکیفیت زیادی دارد که عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند.

*مسابقات لیگ برتر ایران را دنبال می‌کنید؟

بازی‌های لیگ ایران را زیاد تماشا نمی‌کنم. ولی تمامی بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران را دنبال می‌کنم.

*بازیکن ایرانی‌ای هست که سبک بازی و تکنیک او را دوست داشته باشید؟

نمی‌توانم اسم شخص خاصی را بگویم. ولی معتقدم ایران بازیکنان باکیفیت و خوب زیاد دارد. دوست دارم بازیکنان بیشتری از ایران برای بازی و لژیونر شدن به لیگ‌های اروپایی بیایند چون سطح، کیفیت و سرعت فوتبال اروپا بسیار بالاست این اتفاق منجر به بهبود و قوی‌تر شدن تیم ملی فوتبال ایران می‌شود.

*بازی‌های «علیرضا جهانبخش» را در برایتون تماشا می‌کنید؟

بله. بازی‌های جهانبخش را تماشا می‌کنم، به نظرم او بازیکن بسیار خوبی است. جدا از آن، من علیرضا را سه یا چهار بار دیده‌ام چون برخی از دوستانم در باشگاه برایتون بازی می‌کنند.

*شایعه شده بود که قرار است شما به تیم تراکتورسازی بیایید و با آقای زنوزی مالک باشگاه در ترکیه ملاقات کرده‌اید؛ آیا این خبر صحت دارد؟

شایعات زیادی درباره حضور من در ایران رواج یافته است. در سال 2015/2016 وقتی در قطر به اردوی تیم ملی آمدم بسیاری از تیم‌های ایرانی سعی کردند با من قرارداد امضا کنند. جدا از آن من به پیوستن به پرسپولیس بسیار نزدیک بودم، اما متاسفانه در انتقالم به جمع سرخپوشان مشکلی پیش آمد تا نتوانم به پرسپولیس بیایم. 6 ماه پیش با آقای زنوزی مالک باشگاه تراکتور در استانبول ملاقات کردم که در مورد عضویت در این تیم برای فصل جدید صحبت کردیم، اما اکنون به دلیل شیوع کرونا منتظر فصل جدید هستیم تا ببینیم مذاکرات به کجا ختم خواهد شد.

*فصل پیش قرار بود به پرسپولیس بیایید؟ آیا این صحت دارد؟

بله، درست است. 2 بار به پیوستن به این تیم خیلی نزدیک بودم. دوست دارم در آینده یک روز به پرسپولیس بیایم و امیدوارم که این اتفاق برایم رقم بخورد زیرا معتقدم پرسپولیس تیمی کلاسیک و خارق‌العاده است و هواداران شگفت‌انگیز و بی‌نظیری دارد.

*اگر پیشنهادی از لیگ ایران به شما بدهند حاضرید به لیگ ایران بیایید؟

بله. با کمال میل. من همیشه به رسانه‌ها در این باره گفته‌ام که در صورت دریافت یک پیشنهاد خوب برای ادامه فعالیت حرفه‌ای و زندگی‌ام خیلی زود به ایران خواهم آمد.

نیل یداللهی

*دوست دارید در کدام تیم ایران بازی کنید؟

بدون شک پرسپولیس، تراکتور، ذوب‌آهن و همچنین استقلال همگی تیم‌های بزرگی در ایران هستند که به من پیشنهاد داده‌اند. بنابراین من صبر خواهم کرد تا ببینم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. امیدوارم روزی در یکی از تیم‌های بزرگ لیگ ایران بازی کنم.

*زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود برای دعوت شدن به تیم ملی شانس زیادی داشتید، دوست دارید روزی به تیم ملی ایران دعوت شوید؟

کارلوس کی‌روش یک مدیر عالی است که به من کمک زیادی کرد، او کوشید تا تابعیت ایران را برایم بگیرد و مرا به تیم ملی بیاورد. او به واسطه سال‌ها مربیگری در لیگ انگلستان دوستان زیادی دارد و خیلی‌ها او را دوست دارند. همچنین من از او بسیار سپاسگزارم زیرا به من کمک زیادی برای رسیدن به تیم ملی ایران کرد.

*آیا تا به حال به ایران سفر کرده‌اید؟

بله. یک سال پیش برای دیدار و مذاکره با یک باشگاه لیگ برتری به ایران آمدم.

*کدام غذای ایرانی را بیشتر دوست دارید؟

ایران غذاهای خوشمزه زیادی دارد ولی من در بین همه آنها به «قرمه‌سبزی» خیلی علاقه دارم.

*بزرگ‌ترین هدف ورزشی شما چیست؟

بزرگ‌ترین هدف ورزشی‌ام حضور در تیم ملی ایران و بازی در لیگ برتر انگلیس است زیرا این 2 از کودکی رویای من بوده‌اند.

چکیده گفت‌وگو با نیل یداللهی

-با زنوزی برای پیوستن به تراکتور مذاکره کردم

-پرسپولیس تیم کلاسیک و خارق‌العاده‌ای است

-کی‌روش کمک کرد تا تابعیت ایران را دریافت کنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها