کد خبر: 411848
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۱۷:۴۴:۰۶
| |

احتمال ائتلاف حامیان تاج و بهاروند مقابل جبهه کفاشیان

با زمزمه روی کار آمدن علی کفاشیان، خیلی‌ها در سئول مشکلات قبلی‌شان را فراموش کردند. حالا حتی شایعه شده بهاروند که تحت فشار وزارت ورزش در اجرای حکم تخفیف محکومیت کفاشیان تعجیل کرد، احتمال دارد دوباره با مهدی تاج متحد شود.

احتمال ائتلاف حامیان تاج و بهاروند مقابل جبهه کفاشیان
کد خبر: 411848
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۱۷:۴۴:۰۶

اعتمادآنلاین| گذشت آن روزها که علی کفاشیان و مهدی تاج حکم پوتین - مدودف را داشتند. آنها که چهار سال پیش، بعد از پایان دوران هشت ساله ریاست علی کفاشیان در فوتبال، مدل رئیس جمهور و نخست وزیر روسیه "قلعه" کردند تا این بار جای رئیس و نایب رئیس عوض شود و هشت سال دیگر با این چیدمان جدید در فوتبال بمانند، در ماجرای نزدیک شدن مهدی تاج به مسعود سلطانی فر و صالحی امیری، با هم به مشکل خوردند. وقتی بحث بازنشسته‌ها پیش آمد، کفاشیان توقع داشت تاج پشت او بایستد اما رئیس فدراسیون در موقعیت آچمز، ناچار شد صف رفیق قدیمی را ترک کند و به سمت وزارتخانه متمایل شود. این تنها راه تاج برای ماندن در فدراسیون بود. علی کفاشیان در ادامه با مشکلاتی که برایش به وجود آمد، از فدراسیون فاصله گرفت و مهدی تاج هم با این که بحران بازنشسته‌ها را پشت سر گذاشت تا به قول دوستانش حتی غول مرحله آخر هم موفق به حذفش نشده باشد، در نهایت ناچار به استعفا شد، استعفایی که خودش گفت دلیلش بیماری قلبی است و دیگران گفتند دلیلش مشکلات قبلی است.

پوتین - مدودف ایرانی مقابل هم


دیگر خبری از ائتلاف پوتین - مدودف نیست. حالا کفاشیان و تاج نه تنها کنار هم نیستند، بلکه به نوعی مقابل یکدیگر هم قرار دارند. اگرچه رفقای قدیمی از رویارویی با هم پرهیز می کنند اما حامیان آنها علنی مقابل یکدیگر صف کشیده اند. شایعه شده گروه حامیان مهدی تاج در فدراسیون فوتبال اصلا از شنیدن خبر بازگشت احتمالی کفاشیان به فدراسیون خوشحال نیستند و ترجیح می دهند با بهاروند ائتلاف کنند. آنها که تا همین چند روز پیش با گروه بهاروند اختلاف داشتند، حالا به فکر اتحاد با سرپرست فعلی فدراسیون افتاده اند. حامیان بهاروند هم که پیش از این علاقه ای به همکاری با بازماندگان مهدی تاج در فدراسیون نداشتند، حالا که زمزمه بازگشت کفاشیان را می شنوند، تمایل دارند با بازماندگان تاج کنار بیایند چرا که خوب می دانند اگر کفاشیان قدرت بگیرد، بهاروند باید به ساختمان سازمان لیگ برگردد.

یک گزینه بی‌خطر برای حذف بازنشسته‌ها


قانون می گوید حالا که علی کفاشیان دوران محکومیت را سپری کرده، می تواند به عنوان نایب رئیس اول به جای مهدی تاج مستعفی، تا زمان برگزاری مجمع، سرپرست فدراسیون باشد و به سرپرستی حیدر بهاروند، نایب رئیس دوم فدراسیون و رئیس سازمان لیگ که اتفاقا خودش یکی از بازنشسته‌های فوتبال است، نیازی نیست اما برخی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون که با کفاشیان مشکل دارند، با استناد به مصاحبه‌های او که گفته بود از نایب رئیسی انصراف داده، مخالف این جابجایی هستند. آنها از خود بهاروند هم گلایه دارند که چرا راضی شد حکم محکومیت کفاشیان از پنج سال به یک سال کاهش پیدا کند. نزدیکان حیدر بهاروند می گویند سرپرست فدراسیون تحت فشار وزارت ورزش در اجرای حکم تخفیف محکومیت کفاشیان تعجیل کرد. گویا در وزارتخانه عده ای حامی کفاشیان هستند و معتقدند از آن جایی که رئیس اسبق فدراسیون شرط سنی ریاست را رد کرده و دیگر شانس نشستن روی صندلی ریاست در دراز مدت را ندارد، در شرایط فعلی بهترین گزینه برای سرپرستی فدراسیون است. یک سرپرست هماهنگ با وزارتخانه که می تواند بازنشسته‌ها را از تشکیلات فوتبال حذف کند تا شرایط برای برگزاری مجمع و انتخابات فراهم شود.

دوگانه کفاشیان - نبی


چرخش روزگار را می بینید؛ علی کفاشیان رئیس فدراسیون بود و نبی دبیرکل او... کفاشیان برای ماندن در فوتبال به خواسته محمود گودرزی تن داد و نبی را حذف کرد تا دکتر اسدی که گزینه مورد علاقه وزیر وقت ورزش بود، دبیر کل فدراسیون شود... حالا وزارت ورزش در دوره مسعود سلطانی فر، مهدی محمد نبی را به عنوان دبیر کل به فدراسیون فرستاده تا اوضاع فوتبال را سر و سامان بدهد و زمزمه‌هایی به گوش می رسد که علی کفاشیان هم به حکم اساسنامه فیفا، سرپرست موقت فدراسیون می شود تا دوباره کفاشیان و نبی مثل سال‌های دور همکار شوند. همکارانی که حالا دیگر خیلی هم با یکدیگر هماهنگ نیستند!

حالا نوبت کفاشیان است


محمود اسلامیان هم که روزگاری مثل مهدی تاج کنار کفاشیان حضور داشت، با مصاحبه ظهر امروز خود نشان داد حالا روبروی رئیس قدیمی ایستاده است. اسلامیان به خبرنگاران گفت فیفا هیئت رئیسه فعلی را تایید کرده است... حالا نوبت کفاشیان است؛ او این بار با کدام مهره بازی می کند؟ آیا به شکل گیری اتحاد حامیان تاج و بهاروند در فدراسیون فوتبال واکنش نشان می دهد؟ نکند مرد همیشه خندان فوتبال یک خواب دیگر برای ما و شما دیده باشد و این بار بگوید؛ شوخی کردم اصلا قصد بازگشت به فوتبال را ندارم... صادق درودگر دیشب استقبال بدی از کفاشیان کرد. او که یکی از حامیان سرسخت بهاروند است علنی به کفاشیان گفت شما به دو و میدانی برو و با فوتبال کاری نداشته باش!

کفاشیان به این طعنه چه واکنشی نشان می دهد؟ مهدی تاج کجای بازی ایستاده است؟

منبع: طرفداری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها