کد خبر: 410839
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از وضعیت تیم‌های شهرستانی:

لیگ برتر| از فرار مربیان خارجی تا تعقیب پاتوسی توسط آذری

در روزهایی که تمام تیم‌ها به همراه کادر فنی خود مشغول تمرین هستند، مربی ذوب آهن اصفهان به ایران بازنگشته و این تیم در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد. اصلی‌ترین چالش این روز‌های سبز‌پوشان اصفهانی، عدم بازگشت میودراگ رادولوویچ از کشورش به ایران است.

لیگ برتر| از فرار مربیان خارجی تا تعقیب پاتوسی توسط آذری
کد خبر: 410839
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ لیگ برتر بعد از یک وقفه طولانی، به زودی از سر گرفته می‌شود و تیم‌ها دوباره به میدان می‌روند. با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران تمرینات‌شان را هم آغاز کرده‌اند و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی به تمرین می‌پردازند. در روزهایی که اکثر خبرهای لیگ برتر پیرامون 2 تیم پرسپولیس و استقلال می‌چرخد، دیگر تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر نوزدهم هم مشغول آماده‌سازی هستند.

در این گزارش تلاش کرده‌ایم تا وضعیت دیگر تیم‌های حاضر در لیگ برتر را بررسی کنیم.

ذوب‌آهن اصفهان، بدون مربی

در روزهایی که تمام تیم‌ها به همراه کادر فنی خود مشغول تمرین هستند، مربی ذوب‌آهن اصفهان به ایران بازنگشته و این تیم در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد. اصلی‌ترین چالش این روز‌های سبز‌پوشان اصفهانی, عدم بازگشت میودراگ رادولوویچ از کشورش به ایران است. مسئولان ذوب‌آهن که در این مدت حضور نیافتن سرمربی‌شان در تمرینات را به تعلیق پروازها ربط می‌دادند حالا با حقیقتی تلخ مواجه شده‌اند که او شخصاً علاقه‌ای به بازگشت ندارد. رادو که با حضورش در اصفهان تا حدی ذوب‌آهن را به شرایط نرمال رسانده بود اعلام کرده است که شرایط روحی و فیزیکی‌اش مهیای بازگشت دوباره به ایران نیست. از آن طرف یکی دیگر از دلایل این تصمیم را عدم دریافت حق و حقوقش عنوان می‌کند و برای جدایی دوستانه و توافقی از ذوب‌آهن دست به دامن رئیس اتحادیه فوتبال مونته‌نگرو و سایر مقامات کشورش شده است.

جواد محمدی، مدیرعامل ذوب‌آهن، درباره حضور نیافتن رادو در اصفهان می‌گوید: «جدایی رادولوویچ اصلاً قطعی نیست. ایشان با باشگاه قرارداد دارد. باشگاه تمام وظایف و تعهداتش را در قبال او انجام داده و الان رادولوویچ است که باید پایبند به قرارداد باشد. ضمناً او موقع خروج از کشور تعهد کتبی مبنی بر پذیرش تمام مسئولیت‌ها داده است.»

تیم ذوب آهن

فولاد خوزستان؛ آذری به دنبال پاتوسی

فولاد خوزستان اولین بازی لیگ برتر در سال 99 را برابر استقلال برگزار می‌کند، هرچند این دیدار تحت‌الشعاع شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان قرار گرفته است. وضعیت قرمز خوزستان باعث شده شایعاتی مبنی بر برگزاری این دیدار در استانی دیگر مطرح شود، به همین خاطر بود که مربیان این تیم خوزستانی در مصاحبه‌های خودشان اعلام کردند که تنها در خوزستان میزبان استقلال خواهند بود.

از طرفی دیگر، غیبت پاتوسی در تمرینات این تیم جواد نکونام مربی این تیم را نگران کرده است. پاتوسی که پس از شیوع کرونا و تعطیلی لیگ به آفریقای جنوبی سفر کرده بود، به دلیل نبودن پرواز به ایران بازنگشته است.

سعید آذری درباره بازنگشتن پاتوسی به ایران می‌گوید: «تمام تلاشم را برای بازگرداندن پاتوسی انجام می‌دهم اما متاسفانه در حال حاضر هیچ پروازی از آفریقا صورت نمی‌گیرد. اوساگونا، بازیکن پرسپولیس، نیز با چنین مشکلی مواجه است.»

پاتوسی

تمرین پنهانی تراکتور و ماشین‌ در تبریز

در حالی که 2 سه هفته به شروع مجدد بازی‌های لیگ برتر باقی مانده است، شنیده می‌شود که تمرینات 2 تیم تراکتور و ماشین‌سازی به صورت مرتب در تبریز برگزار می‌شود.

ظاهراً 2 باشگاه تبریزی تمایل چندانی به رسانه‌ای شدن این موضوع ندارند، ولی در چند روز اخیر این موضوع در محافل ورزشی عنوان شده که تراکتور و ماشین‌سازی تبریز تمرین می‌کنند، با این حال 2 باشگاه این موضوع را به صورت رسمی تایید نکرده‌اند.

از سویی خبرنگار تسنیم با چند بازیکن تراکتور و ماشین‌سازی در چند روز اخیر تماس گرفته و آنها هم این موضوع را تایید کرده‌اند که تمرینات به صورت گروهی انجام می‌شود.

گرچه این 2 باشگاه قبلاً مخالفت خود را با برگزاری مجدد لیگ اعلام کردند، اما به نظر می‌رسد تراکتور و ماشین‌سازی با شروع دوباره بازی‌ها در لیگ برتر شرکت کنند. ظاهراً قرار است این 2 تیم در چند روز آینده طی یک بازی دوستانه به مصاف هم بروند.

ضمن اینکه بازیکنان تراکتور برای سومین بار تست کرونا دادند. اعضای تیم فوتبال تراکتور تبریز که خود را برای شروع مجدد مسابقات لیگ برتر آماده می‌کنند و تاکنون 2 مرحله تست‌های کرونا را پشت سر گذاشته‌اند برای سومین بار نیز تست PCR دادند.

طبق اعلام باشگاه تراکتور، در تست اولیه این تیم که حدود 2 هفته پیش گرفته شد چهار مورد مشکوک وجود داشت، اما در تست دوم تمام نتایج منفی بود.

تراکتورسازی

کریستیچویچ از ایران می‌ترسد؟

کریستیچویچ مشکل این روزهای تیم شاهین شهرداری بوشهر است. او هم مانند مربی ذوب‌آهن بعد از شیوع ویروس کرونا، ایران را ترک کرده و حالا علاقه‌ای به بازگشت ندارد.

مدیرعامل باشگاه شاهین شهرداری بوشهر درباره دلیل عدم بازگشت این مربی به ایران توضیح می‌دهد: «پسر بزرگ میشو پزشک است و خیلی نسبت به کرونا وسواس به خرج می‌دهد. همچنین به کریستیچویچ اطلاعات غلطی از ایران می‌دهند و او را از سفر به ایران ترسانده‌اند. ما چند نشست آنلاین داشتیم و میشو را متقاعد کردیم تا به کشورمان برگردد. او مایل به بازگشت است و اصرار دارد که به ایران برگردد تا حرکت بزرگش را تمام کند، اما تنها مشکلش این است که باید پسرش را راضی کند.»

مربی شاهین بوشهر

انتقال 4 بازیکن صنعت نفت به قرنطینه

شاگردان بهنام سراج که قصد داشتند بعد از تعطیلات عید فطر تمرینات خود را شروع کنند، بعد از مثبت اعلام شدن تست کرونای چند بازیکن و دیگر عوامل‌شان به یکباره تمرینات خود را تعطیل کردند و تست‌های دقیق‌تری را پشت ‌سر گذاشتند.

روز یکشنبه جواب تست اصلی اعضای تیم صنعت نفت آبادان اعلام شد و سه بازیکن به اضافه یک بازیکن دیگر که از قبل تست کرونایش مثبت اعلام شده بود به قرنطینه رفتند.

با جدایی این چهار بازیکن از جمع نفتی‌ها، شاگردان سراج از شب گذشته ساعت 20 تمرینات خود را آغاز کردند. صنعت نفت آبادان که شانس کسب سهمیه آسیا را دارد در هفته بیست‌ و دوم لیگ برتر به مصاف پارس‌جنوبی جم خواهد رفت.

تیم صنعت نفت آبادان

پیکان و پارس جنوبی دیدار دوستانه برگزار کردند

پارس جنوبی جم که خود را برای آغاز دوباره لیگ برتر آماده می‌کند و در تهران به سر می‌برد در دیداری دوستانه برابر مس رفسنجان به تساوی 2-2 رسید.

رضا خالقی‌فر از روی نقطه پنالتی و ساسان حسینی برای شاگردان هومن افاضلی گلزنی کردند و علی پورمحمد و فرشاد سالاروند گل‌های مس را به ثمر رساندند.

همچنین تیم‌های پیکان و آلومینیوم اراک در یک بازی تدارکاتی مقابل هم صف‌آرایی کردند که این مسابقه با تساوی یک-یک پایان یافت تا هر 2 تیم پارس جنوبی و پیکان برابر حریفان دسته اولی خود به تساوی رسیده باشند.

پارس جنوبی جم – پرسپولیس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها