کد خبر: 410358
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از دعوای ادامه‌دار تاج و سلطانی‌فر؛

قرارداد ویلموتس به عهده کیست؟+ ویدئو+ عکس

صحبت‌های مهدی تاج باعث شد تا بحث دخالت وزیر ورزش در امور فدراسیون فوتبال دوباره مطرح شود. هرچند وزارت ورزش و جوانان خیلی سریع این صحبت‌های تاج را تکذیب کرد. وزارت ورزش اعلام کرد وزیر ورزش و جوانان ویلموتس یا هر مربی دیگری را به فدراسیون فوتبال معرفی نکرده است.

قرارداد ویلموتس به عهده کیست؟+ ویدئو+ عکس
کد خبر: 410358
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ قرارداد ویلموتس مهم‌ترین خبر این روزهای فوتبال ایران است. مارک ویلموتس که جانشین کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران شده بود در حالی راهی ایران شد که به گفته مهدی تاج، قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران یکی از بهترین قراردادهای بسته شده در تاریخ ورزش ایران خوانده شد. قرارداد ویلموتس ، با فدراسیون، اما به بدترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد. حالا هر روز، زوایای جدیدی از قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران آشکار می‌شود که نشان از شکست کامل فدراسیون برابر این مربی بلژیکی دارد. در این بین اما وزیر ورزش و جوانان هم در پرونده مارک ویلموتس نقش پررنگی دارد.

مهدی تاج، رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال در مصاحبه با صداوسیما درباره انتخاب مارک ویلموتس به عنوان مربی تیم ملی گفت: «مرکز فرهنگی ایران و هلند این نامه را به وزارت ورزش فرستاد و ویلموتس، لوپتگی و رنار را پیشنهاد کرده و گفته بود این مربیان برای هدایت تیم ملی بهترین هستند. ویلموتس سومین گزینه پیشنهادی بود و بعد از ناکامی در عقد قرارداد همکاری با لوپتگی و رنار، به سراغ ویلموتس رفتیم.»

این صحبت‌های مهدی تاج باعث شد تا بحث دخالت وزیر ورزش در امور فدراسیون فوتبال دوباره مطرح شود. هر چند وزارت ورزش و جوانان خیلی سریع این صحبت‌های تاج را تکذیب کرد. وزارت ورزش اعلام کرد وزیر ورزش و جوانان ویلموتس یا هر مربی دیگری را به فدراسیون فوتبال معرفی نکرده بلکه همانطور که مهدی تاج در مصاحبه با بخش خبری 20:30 جمعه شب گفته وزیر ورزش و جوانان صرفاً نامه «انجمن فرهنگی ایران و هلند» که در آن سه مربی خارجی با سابقه در تیم‌های ملی و باشگاهی کشورهای مختلف معرفی شده بودند را جهت بررسی به فدراسیون فوتبال ارجاع داده است. وزارت ورزش در این جوابیه اعلام کرده که «جهت بررسی» به منزله انتخاب یک فرد نیست.

مرکز فرهنگی ایران و هلند چه فعالیتی دارد؟

اما چرا مرکز فرهنگی ایران و هلند باید در انتخاب مربی تیم ملی فوتبال ایران دخیل باشد؟ شهریورماه 1395، مسعود سلطانی‌فر، که آن زمان، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور بود، مرکز فرهنگی ایران و هلند را در لاهه هلند افتتاح کرد تا پلی باشد برای فروش محصولات صنایع دستی ایران و گسترش فرهنگ ایرانی در کشورهای اروپایی، اما گویا این انجمن به غیر از اشراف در حوزه فرهنگ در امور ورزشی علی‌الخصوص فوتبال هم سررشته دارد. ضمن اینکه گویا وزیر ورزش و جوانان، هنوز با این انجمن فرهنگی ارتباط نزدیک دارد و اتمام کارش در میراث فرهنگی باعث نشده تا این ارتباط به پایان برسد.

انجمن ایران و هلند

انجمن ایران و هلند

انجمن ایران و هلند

هرچند وزارت ورزش و جوانان اصرار دارد هیچ تاکیدی بر انتخاب مارک ویلموتس نداشته، اما سوالی که باید این وزارتخانه و همچنین وزیر ورزش به آن پاسخ دهند این است که چرا یک مرکز فرهنگی در انتخاب مربی تیم ملی نقش دارد اما بزرگان فوتبال ایران، هیچ نقشی در این انتخاب ندارند؟

مهدی تاج، هم باید پاسخگوی این سؤال باشد که کمیته فنی این فدراسیون دقیقاً چه نقشی دارد؟ چرا به جای اینکه کمیته فنی فدراسیون، گزینه‌های هدایت تیم ملی را انتخاب و به رئیس فدراسیون معرفی کند، انجمن فرهنگی ایران و هلند، سه گزینه را به فدراسیون فوتبال معرفی می‌کند که در آخر هم یکی از همان افراد به عنوان مربی تیم ملی انتخاب می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها