کد خبر: 404517
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از مهاجم عجیب و غریب پرسپولیس:

آنتونی استوکس؛ چرا آمد، چرا رفت؟

خوشگذرانی آنتونی استوکس در مراکز تفریحی امارات آغازی بود بر دعوای مدیران پرسپولیس با این مهاجم ایرلندی. حالا این سوالی است که مدیران پرسپولیس باید پاسخ ‌بدهند: چرا با چنین بازیکن پرحاشیه‌ای به توافق رسیدند؟

آنتونی استوکس؛ چرا آمد، چرا رفت؟
کد خبر: 404517
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آنتونی استوکس تنها 65 دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد، اما 160 هزار دلار خرج روی دست مدیران این باشگاه گذاشت. هواداران فوتبال ایران اولین بار نام آنتونی استوکس را در تیرماه 1397 شنیدند. باشگاه تراکتور آن زمان تازه خصوصی شده بود و محمدرضا زنوزی، مالک ثروتمند این باشگاه، برای تقویت خط حمله تیمش آنتونی استوکس را با قراردادی 2ساله به تراکتور آورد.

آنتونی استوکس

استوکس، مهاجمی گلزن اما پرحاشیه

حضور این مهاجم ایرلندی در ترکیب تراکتور باعث شد تا کیفیت فنی لیگ برتر فوتبال ایران بالا برود. او بازی‌های خوبی از خود به نمایش می‌گذاشت و گل‌های زیادی هم برای تراکتور به ثمر رساند. استوکس اما بیرون از زمین فردی متفاوت بود و حواشی زیادی هم به وجود آورد. ماجرای درگیری او با اشکان دژاگه و همچنین مرخصی‌های طولانی‌مدت او سبب شد مدیران تراکتور قید داشتن یک مهاجم آماده را بزنند و قرارداد او را فسخ کنند. استوکس بعد از تراکتور راهی لیگ ترکیه شد، اما بعد از 6 بازی، مدیران آدانا دمیراسپور ترکیه اعلام کردند قرارداد استوکس با این باشگاه فسخ شده است؛ به دلیل حواشی زیاد استوکس، این باشگاه ترکیه‌ای هم تمایلی به ادامه همکاری با او نداشت.

آنتونی استوکس

پرسپولیس و استقلال به دنبال جذب استوکس

نیم‌فصل فوتبال ایران به اتمام رسیده بود و تیم‌های لیگ برتری هم در صدد تقویت خود برای نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر بودند و سرخابی‌های پایتخت نیز نقش اصلی بازار نقل و انتقالات را بازی می‌کردند. آبی‌های تهران، بعد از رفتن استراماچونی، به دنبال یک خرید جنجالی بودند تا دل هواداران‌شان را دوباره به دست آورند و سرخ‌های پایتخت هم که تازه با یحیی گل‌محمدی برای هدایت تیم‌شان به توافق رسیده بودند علاقه زیادی داشتند تا جای خالی جونیور برزیلی را با خرید یک مهاجم خارجی پر کنند. هر روز خبرهای زیادی مبنی بر توافق این 2 باشگاه با آنتونی استکوس به گوش می‌رسید و شایعه‌های زیادی در مورد این بازیکن ایرلندی وجود داشت. اما مصاحبه یحیی گل‌محمدی پایانی بود بر تمام حاشیه‌های رقم‌خورده. استوکس با پرسپولیس به توافق رسید و دوباره به فوتبال ایران بازگشت.

آنتونی استوکس

پیام مدیران تراکتور به پرسپولیس

مدیران باشگاه تراکتور زمانی که پرسپولیس در حال جذب آنتونی استوکس بود با ارسال نامه رسمی خبر از مشکلات قراردادی دادند و توصیه کردند قرمزها قید جذب این بازیکن را بزنند، چون قراردادش را یک‌طرفه و غیرقانونی با تراکتور فسخ کرده و از او شکایت کرده‌اند و به ‌زودی نیز محکوم خواهد شد. پرسپولیسی‌ها اما در نهایت این بازیکن را جذب کردند و اخیراً فیفا با رد شکایت تراکتور حکم را به نفع مهاجم ایرلندی صادر و باشگاه تبریزی را به پرداخت 400 هزار دلار محکوم کرد تا مشخص شود حق با تراکتوری‌ها نبوده و خطری از این حیث پرسپولیس را تهدید نمی‌کند.

با این حال، پیگیری‌ها حاکی از آن است که ماجرا فقط به ارسال یک نامه منتهی نشده و مدیران تراکتور در آن زمان حتی با یکی از اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس تماس تلفنی برقرار کردند و در خصوص جذب استوکس هشدار دادند.

البته این هشدار تنها به بحث فسخ یک‌طرفه قرارداد و شکایت به فیفا مربوط نبود و شامل مسائل دیگری خصوصاً بحث‌های حاشیه‌ای از جمله پول گرفتن از بازیکنان و پس ندادن ساعت ملی‌پوش تراکتور می‌شد. استوکس البته مدت زیادی در جمع پرسپولیسی‌ها دوام نیاورد و فعلاً هم از حضور در ایران خودداری کرده تا نشان دهد از نظر حاشیه بازیکن کاملاً خاصی است!

آنتونی استوکس

استوکس، یک شمشیر دولبه

استوکس با تشریفات فراوان از دوبی راهی تهران شد تا در تمرینات پرسپولیس حضور پیدا کند. به دلیل آماده نبودن استکوس گل‌محمدی از او خواست به صورت فشرده تمریناتش را ادامه دهد تا به سطح دیگر بازیکنان پرسپولیس برسد. روزهای اول حضور استکوس همه چیز عادی به نظر می‌رسید و او تلاش می‌کرد تابع دستورات کادر فنی پرسپولیس باشد. اوج حضور استوکس به بازی دربی بازمی‌گردد که با ورودش به زمین شرایط پرسپولیس تغییر کرد. همه چیز برای استوکس و پرسپولیس به خوبی پیش می‌رفت تا اینکه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد و پرسپولیس برای دیدار برابر الشارجه امارات راهی این کشور شد. بعد از تساوی پرسپولیس برابر این تیم، استوکس از کادر فنی پرسپولیس درخواست مرخص کرد تا به دیدار فرزندش برود. گل‌محمدی با این درخواست موافقت کرد و استوکس در دوبی ماندگار شد. بعد از گذشت چند روز تصاویر خوشگذرانی این مهاجم ایرلندی در مراکز تفریحی امارات رسانه‌ای شد تا آغازی باشد بر دعوای مدیران پرسپولیس با این مهاجم ایرلندی. حالا این سوالی است که مدیران پرسپولیس باید پاسخ ‌دهند: چرا با چنین بازیکن پرحاشیه‌ای به توافق رسیدند؟

استوکس

استوکس

پرداخت نیمی از دستمزد استوکس از سوی مدیران پرسپولیس

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این مهاجم پرحاشیه 160 هزار دلار از باشگاه پرسپولیس دریافت کرده است. اینکه همه این 160 هزار دلار به خود آنتونی استوکس رسیده یا افراد دیگری هم سر این سفره نشسته‌اند معلوم نیست، موضوع مشخص 65 دقیقه بازی آنتونی استوکس در 2 بازی لیگ قهرمانان آسیا و یک بازی داخلی مقابل استقلال است. به این ترتیب باید گفت آنتونی استوکس بابت هر دقیقه بازی برای پرسپولیس بیش از 38 میلیون تومان پول دریافت کرده است. حالا افرادی که با سلام و صلوات این بازیکن عجیب و غریب را به فوتبال ایران آوردند باید پاسخ این حیف و میل مالی را بدهند؛؛ اینکه چگونه و بر چه اساسی این بازیکن را جذب کرده‌اند و از همان ابتدا هم نیمی از دستمزدش را پرداخت کرده‌اند. چطور بازیکنی مثل بشار رسن که هنوز از سال گذشته از باشگاه پرسپولیس طلبکار است نباید دستمزد خود را دریافت کند، اما آنتونی استوکس نیمی از مبلغ قراردادش را پیش از حضور در ایران دریافت می‌کند و در آخر هم این‌گونه با آبروی فوتبال ایران بازی می‌کند؟

استوکس

قرارداد استوکس فسخ شد؟

بعد از چند ماه کش‎و‌قوس بین مدیران پرسپولیس و این بازیکن ایرلندی، یحیی گل‌محمدی به مدیران پرسپولیس اعلام کرده که علاقه‌ای به ادامه همکاری با استوکس ندارد. همین موضوع باعث شد تا خبر فسخ قرارداد باشگاه پرسپولیس با آنتونی استوکس رسانه‌ای شود. البته در این میان خبری هم منتشر شده بود که باشگاه پرسپولیس پرونده این بازیکن را در فیفا دنبال خواهد کرد و بر اساس بندهای موجود در قرارداد، این باشگاه می‌تواند استوکس را محکوم کند و در این پرونده پیروز شود.

قراردا آنتونی استوکس

هرچند مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس با تکذیب خبر فسخ قرارداد استوکس اعلام کرده: «قرارداد استوکس فسخ نشده، اما پیگیری این باشگاه درباره غیبت این بازیکن می‌تواند به هر نتیجه‌ای منجر شود.»

او همچنین قول پیروزی باشگاه در پرونده استوکس را تکذیب کرده و گفته است: «محرومیت این بازیکن تا 15 اردیبهشت صحت ندارد و صحبت درباره نتیجه پرونده غیرحرفه‌ای است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها