دبیر فدراسیون سوارکاری:

فدراسیون سوارکاری با رعایت پروتکل‌ها در دوران قرنطینه فعالیت خود را خواهد داشت

دبیر فدراسیون سوارکاری گفت: همچنین در این مدت در هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا عملیات ضدعفونی را انجام دادیم و فاصله گذاری اجتماعی هم رعایت می‌شود. گرچه سوارکاری رشته‌ای انفرادی است و در تلاش هستیم تا مجوز لازم را برای برگزاری مسابقات ملی و تمرینات سوارکاران در مراکز استان‌ها بگیریم.

فدراسیون سوارکاری با رعایت پروتکل‌ها در دوران قرنطینه فعالیت خود را خواهد داشت
کد خبر: 403778
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ ۱۰:۱۶:۴۶

اعتمادآنلاین| محمد کاظمیان اظهار داشت: کنفدراسیون سوارکاری آسیا وظایفی برعهده فدراسیون گذاشته است که یکی از آنها شناسایی اسب‌ها برای شرکت در فعالیت‌های ورزشی است. به همین خاطر به اسب‌ها هویت ورزشی می‌دهیم که یکی از آنها میکروچیپ گذاری است و براساس پروتکل ویژه‌ای اسب‌ها را شناسایی می کنیم. حتی برای آن نژاد گذرنامه و پاسپورت ورزشی صادر می‌شود. باطل کردن پاسپورت ها هم نیازمند پروتکل ویژه‌ای است. محبوریم بر اساس دستورالعمل‌های کفندراسیون سوارکاری آسیا میکروچیپ گذاری کنیم و اسب‌های غیر ورزشی ربطی به فدراسیون ندارد.

وی یادآور شد: فدراسیون سوارکاری با رعایت پروتکل‌ها در دوران قرنطینه فعالیت خود را خواهد داشت. اکنون آموزش‌های مجازی را در دستور کار قرار دادیم و حتی در برخی از رشته‌ها مسابقات را به صورت مجازی برگزار کردیم و با بعضی از داوران خارجی از این طریق تبادل نظر داشتیم.

دبیر فدراسیون سوارکاری افزود: همچنین در این مدت در هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا عملیات ضدعفونی را انجام دادیم و فاصله گذاری اجتماعی هم رعایت می‌شود. گرچه سوارکاری رشته‌ای انفرادی است و در تلاش هستیم تا مجوز لازم را برای برگزاری مسابقات ملی و تمرینات سوارکاران در مراکز استان‌ها بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی هم برای آماده کردن سوارکاران به جهت حضور در بازی‌های آسیایی 2022 در چین تدارک دیدیم و در رشته‌های پرش با اسب، درساژ و سه روزه در تیمی و انفرادی 10 سوارکار را به این بازی‌ها اعزام می‌کنیم. گرچه هزینه‌های اعزام زیاد است زیرا به جز ورزشکاران باید مربیان، تیمارداران و دامپزشکان نیز راهی این رقابت‌ها شوند. با توجه به اینکه عضو کمیته کفندراسیون سوارکاری آسیا هستم هر هفته جلسه‌ای را در خصوص برگزاری این بازی‌ها داریم و امروز بخشنانمه بازی‌های آسیایی را برای تمامی فدراسیون‌های کشورهایی آسیایی ارسال کردیم. درخصوص اعزام اسب ایرانی به این مسابقات هنوز زود است تا تصمیم بگیریم ولی اگر اسبی شانس برنده شدن داشته باشد به این مسابقات اعزام می کنیم.

کاظمیان درخصوص برنامه‌های دیگر فدراسیون سوارکاری گفت: در این مدت مربیان ورزیده داخلی را برای رده‌های سنی مختلف انتخاب کردیم تا در مسابقات بین المللی شرکت کنند که اینک بدلیل کرونا برخی از این مسابقات لغو شده است. مسابقات کلاسیک زیر 14 سال در تهران باید برگزار می‌شد که بدلیل کرونا لغو شد.

وی اضافه کرد: اینک مشکل اعزام اسب نداریم و اسب‌هایی که شانس برندن شدن در مسابقات را دارند در طرحی با عنوان حباب به حباب از یک فضای پاک به یک فضای دیگر به کشورها اعزام می‌شوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها