کد خبر: 403077
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ۱۶:۱۰:۵۰
| |

شبی که «مورینیو» و «کارانکا» کنار خانه آقای خاص گریه کردند

«خوزه مورینیو» معتقد است که رئال مادرید در دوران سه ساله حضور وی در سانتیاگوبرنابئو استحقاق فتح لیگ قهرمانان را داشته و شکست برابر بایرن مونیخ تنها لحظه‌ای بوده که وی گریه کرده است.

شبی که «مورینیو» و «کارانکا» کنار خانه آقای خاص گریه کردند
کد خبر: 403077
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ۱۶:۱۰:۵۰

اعتمادآنلاین| مورینیو در دوران حضور در مادرید لالیگا و کوپادل‌ری را فتح کرد اما از فتح دهمین قهرمانی اروپایی رئالی‌ها که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند، ناکام ماند.

مرد پرتغالی تیم تحت هدایتش را به سه نیمه نهایی متوالی رساند و گفت که شکست برابر بایرن مونیخ در جریان فصل 2011-2012 بزرگ‌ترین ناامیدی وی بوده است.

مورینیو در گفت‌وگو با مارکا گفت: آن فصل، رئال بهترین تیم در اسپانیا و اروپا بود به همین دلیل شکست برابر بایرن در لیگ قهرمانان برای ما بسیار سخت بود.

وی افزود: آن شب تنها باری بود که در دوران سرمربیگریم بعد از شکست گریه کردم. به خوبی آن شب را به یاد دارم. «آیتور کارانکا» و من در نزدیک خانه‌ام با ماشین توقف کردیم و زدیم زیر گریه؛ خیلی سخت بود چون در آن فصل بهترین بودیم.

سرمربی کنونی تاتنهام ادامه داد: ما یک سبک بازی و هویت کاملا تعریف شده داشتیم. همیشه در فاز دفاعی بسیار منظم بودیم و هر کسی به طور دقیق مسوولیت خود را می‌دانست. و اینکه خیلی راحت قادر بودیم تغییر فاز دهیم، آن هم به شدت انفجاری، سریع و مستقیم به سوی هدف؛ همواره با پیوندهایی غیرقابل مهار چشم‌مان به دروازه حریف بود.

آقای خاص تاکید کرد: واقعیت این است که آن تیم لیاقت فتح لالیگا و لیگ قهرمانان را داشت.

مادریدی‌ها یک سال بعد از رفتن مورینیو تحت هدایت «کارلو آنچلوتی» دهمین قهرمانی اروپایی خود را جشن گرفتند و در ادامه تحت هدایت «زین الدین زیدان» در پنج فصل، چهار بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند.

پیش از آنکه پاندمی ویروس کرونا رقابت‌های ورزشی سرتاسر جهان را متوقف کند، تاتنهام با هدایت مورینیو پس از متحمل شدن شکست چهار بر صفر برابر لایپزیش در مجموع دو دیدار، از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و مورینیو معتقد است که بازگشت فوتبال «یک خدمت اجتماعی» است و وی ترجیه می‌دهد فصل به اتمام برسد حتی پشت درهای بسته.

وی در این باره گفت: اگر 9 بازی باقیمانده را به انجام برسانیم، برای همه خوب است؛ برای فوتبال و برای لیگ برتر؛ این اتفاق یک نشانه خوب خواهد بود. دوست دارم اینطور فکر کنم که فوتبال هرگز پشت درهای بسته برگزار نخواهد شد زیرا دوربین‌های تلویزیونی همه جا وجود دارد و در نتیجه میلیون‌ها بیننده به تماشای آن خواهند نشست.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها