کد خبر: 395048
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۳:۰۳:۰۰
| |

28 تغییر روی نیمکت‌ها؛ رکورد دست‌نیافتنی لیگ نوزدهم

12 تیم از 16 تیم حاضر در فصل جاری لیگ برتر در سال 98 دست به تغییر در کادر فنی خود زدند یا بالاجبار سرمربی جدید برای خود برگزیدند که این یک رکورد در لیگ برتر به حساب می‌آید و البته می‌تواند گفت رکورد خوب و مثبتی نیست.

28 تغییر روی نیمکت‌ها؛ رکورد دست‌نیافتنی لیگ نوزدهم
کد خبر: 395048
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۳:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| همان‌طور که اشاره شد برخی از تغییرات اجتناب‌ناپذیر بود. به طور مثال وقتی کالدرون به تهران برنگشت باشگاه پرسپولیس مجبور شد مربی جدیدی برگزیند. و یا وقتی یحیی گل‌محمدی اردوی شهر خودرو را به بهانه حضور در راس کادر فنی پرسپولیس ترک کرد شهرخودرو باید مربی جدید برای خود انتخاب می‌کرد. این اتفاق اجباری در تیم هایی چون استقلال و صنعت نفت هم رخ داد. استراماچونی به یکباره اردوی استقلال را ترک کرد و دیگر برنگشت و اسکوچیچ هم به بهانه حضور در تیم ملی راضی به ادامه کار با صنعت نفت نشد. اما دیگر تغییرات صورت گرفته در کادر فنی تیم‌ها با نظر باشگاه بوده. با توجه به تغییرات ثبت‌شده در کادر فنی تیم‌ها در سال 98 می‌توان گفت از هر چهار تیم فقط یک تیم سرمربی ابتدای فصل خود را حفظ کرده است که این عجیب به نظر می‌رسد.

تغییرات در کادر فنی تیم ها اجتناب‌ناپذیر است. یکی از راهکارها برای خروج از بحران برکناری مربی و جذب سرمربی جدید برای ایجاد شوک در تیم است و این حق طبیعی هر تیمی است اما آنچه که مسلم است در فوتبال نتیجه با ثبات در کادر فنی تیم‌ها به حساب می‌آید. موضوع نگران‌کننده در تیم‌های لیگ برترحجم تغییرات است. جابه‌جایی مربیان در همه لیگ‌ها رخ می‌دهد. حتی لالیگا - بوندس لیگا و... اما نخواهید دید در لیگ 16 تیمی مربیان 12 تیم تغییر کنند و این حجم از تغییرات به نظر می‌رسد فقط مختص فوتبال ایران است و حالا اسامی تیم‌های لیگ برتری که در سال 98 کادر فنی‌شان تغییر کرده است.

1--پرسپولیس: کالدرون - یحیی گل‌محمدی
2-تراکتور: مصطفی دنیزلی - احد شیخ لاری - ساکت الهامی
3-استقلال: استراماچونی - فرهاد مجیدی
4- شهر خودرو: یحیی گل‌محمدی - مجتبی سر آسیایی
5- صنعت نفت: اسکوچیچ - بهنام سراج
6- ماشین سازی: رسول خطیبی - احد شیخ لاری
7- نساجی:رضا مهاجری - محمود فکری
8- ذوب آهن: علیرضا منصوریان - حسن استکی - رادو لوویچ
9- پارس جنوبی جم: فراز کمالوند - عرفان رتبه جم - هومن افاضلی
10- گل‌گهر: وینکو بگوویچ - مجید جلالی
11- شاهین شهرداری بوشهر: عبدالله ویسی - مهرداد کریمیان - میشو کریستوویچ
12- پیکان: حسین فرکی - عبدالله ویسی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها