قهرمان بوکس جهان به دنبال خرید نیوکاسل

بعد از دیوید بکام که اخیراً مالکیت یک تیم آمریکایی را آن هم در سطح پایین عهده‌دار شده، یک بوکسور معروف هم می‌خواهد در این راه قدم بردارد. بوکسوری که چشمش یک تیم لیگ برتری را گرفته است.

قهرمان بوکس جهان به دنبال خرید نیوکاسل
کد خبر: 393530
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۲:۰۶:۵۸

اعتمادآنلاین| برای اینکه سهام یک باشگاه را خریداری کنید و مالکیت آن را عهده‌دار شوید، نیاز نیست چهره مشهوری باشید. همین که پول زیادی در جیب‌تان باشد و سرمایه‌دار باشید برای صاحب اختیار شدن یک باشگاه کفایت می‌کند. وقتی ثروت به میزان زیاد در دسترس باشد، آن شخص به خودی دارای نفوذ، اعتبار و شهرت هم می‌شود. در طول این سال‌ها چهره‌هایی همچون رومن آبراموویچ، ناصرالخلیفی، شیخ منصور، خانواده گلیزرها، فلورنتینو پرس، آنیلی و... بودند که این قانون مالکیت را ثابت کردند. حالا، اما بعد از دیوید بکام که اخیراً مالکیت یک تیم آمریکایی را آن هم در سطح پایین عهده‌دار شده، یک بوکسور معروف هم می‌خواهد در این راه قدم بردارد. بوکسوری که چشمش یک تیم لیگ برتری را گرفته است!

نگاه می‌ودر به فکر سرمایه‌گذاری


فلوید می‌ودر در بوکس نامی پرآوازه است. ورزشکاری که آمار 50 بر صفر او تاریخی شده و بدون رقیب در بوکس یکه‌تازی می‌کند. حتی کانر مک گرگور UFC کار معروف هم نتوانست از پس فلوید بربیاید. می‌ودر در این سال‌ها آنقدر پول از کنار ورزش حرفه‌ای جمع کرده که نداند آن را در چه راهی خرج کند. در واقع عمده مشکل چنین ورزشکاران موفقی نیز همین است. آن‌ها از وجود یک مشاور اقتصادی کنار خود بی‌بهره هستند که برای پول‌شان برنامه‌ریزی و آینده‌نگری کند. که اگر این‌طور بود یکی مثل رونالدینیو امروزش را در زندان‌های پاراگوئه سپری نمی‌کرد. با این حال می‌ودر ظاهراً می‌خواهد بخشی از ثروت یک میلیارد دلاری اش را سرمایه‌گذاری کند. آن هم در جایی که بداند برایش آورده مالی به همراه خواهد داشت.

نیم نگاه به نیوکاسل


هواداران نیوکاسل و مایک اشلی مالک این باشگاه نه رابطه خوبی باهم داشتند و نه خواهند داشت. تصمیمات دیکتاتوری اشلی هرگز باب میل هواداران نبود و آن‌ها بدشان نمی‌آید یک مالک جدید را تست کنند. حضور می‌ودر در انگلیس برای شرکت در یک ایونت باعث شد از او سؤالی درباره سرمایه‌گذاری در تیم فوتبال و البته نیوکاسل پرسیده شود. پاسخ او نشان داد برای این کار بی‌میل هم نیست: «خیلی خیلی جالب است. ما در آمریکا به فوتبال می‌گوییم Soccer، اما نیوکاسل تیم شگفت‌انگیزی است. اگر مردم از من می‌خواهند که تیم نیوکاسل را خریداری کنم، پس اجازه بدهید بدانم.» در توصیف شرایط کنونی نیوکاسل اینکه در جدول لیگ برتر سیزدهم است و 8 امتیاز با منطقه خطر فاصله دارد. البته آن‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی حضور دارند و اواخر مارس باید با منچستر‌یونایتد بازی کنند. حالا که می‌ودر برای خرید کلاغ‌ها چراغ سبز نشان داده بهتر است این باشگاه مقدمات برپایی مذاکرات جدی را با او فراهم کند.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها