محسن اخگر:

برخی از ملی‌پوشان دیگر نمی‌توانند به هندبال ایران کمک کنند

کارشناس هندبال گفت:باید یک جایی بحث لژیونرها تمام شود و روی داشته‌ها بیشتر برنامه ریزی کرد.

برخی از ملی‌پوشان دیگر نمی‌توانند به هندبال ایران کمک کنند
کد خبر: 393111
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۰۸:۵۲:۵۵

اعتمادآنلاین| محسن اخگر در مورد راهکار مناسب جهت موفقیت تیم ملی هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی دو سال آینده اظهار کرد: بحثی که من همیشه با فدراسیون داشته ام این است که باید یک جایی دیگر بحث لژیونرها تمام شود. باید روی داشته ها بیشتر برنامه ریزی شود تا اینکه روی لژیونرهایی که معلوم نیست در موعد مقرر بیایند یا نه. دو سال دیگر تا انتخابی جهان زمان باقی است و به نظر می رسد تا آن زمان چند تن از لژیونرها به سنی می رسند که دیگر خیلی نمی توانند برای تیم ملی مفید باشند. غیر از چند مهره خوب که می‌توانند چند سال دیگر هم در اختیار تیم ملی باشند سایر ملی پوشان به سنی می رسند که نمی توانند به تیم ملی کمک کنند.

کارشناس هندبال افزود: باید هنوز که دیر نشده یک برنامه ریزی دقیق شود تا در مسابقات قهرمانی آسیا (انتخابی جهان) و بازی های آسیایی نتایج خوبی بگیریم. از همین امروز هم که شده باید برنامه های تیم ملی اجرایی شود. اگر می خواهند کادر فنی را تغییر دهند باید از همین الان کادر جدید را معرفی کنند. از امروز اردوها را به صورت مقطعی برنامه ریزی و شروع کنند. یک برنامه مدون و خاص را باید برای دو سال آینده در نظر بگیرند تا موفقیت حاصل شود. با این برنامه و روالی که در سال های گذشته داشتیم راه به جایی نخواهیم برد.

اخگر نحوه برگزاری لیگ را یکی دیگر از عوامل موفقیت هندبال ایران دانست و گفت: یکی از مواردی که می تواند به موفقیت هندبال ایران کمک کند لیگ منظم و با برنامه است. لیگی که ما در حال حاضر برگزار می کنیم مشکلات زیادی دارد. تعداد مسابقات بسیار کم است که به کیفیت آن لطمه می زند. در این دوره از لیگ هم که با توجه به مسابقات تیم ملی و بیماری کرونا متاسفانه نتوانستیم لیگ خوبی را از نظر زمانی داشته باشیم. از طرفی هر چند که سطح لیگ در این دوره به دلیل تعداد زیاد تیم ها بهتر بود اما شرایط برگزاری در دو گروه باعث بی انگیزگی بازیکنان شد. برای تیم های پایین هیچ انگیزه ای وجود نداشت. برگزاری مسابقات در دو گروه مفید نبود. تعداد مسابقات زیاد نشد و پلی آف هم نداشت. اگر در یک گروه برگزار می شد و پلی آف داشت انگیزه را بیشتر می کرد.

کارشناس هندبال پایین بودن قراردادهای بازیکنان را از عوامل بی انگیزگی دانست و گفت: در سال های اخیر به دلیل کم رنگ شدن همدلی در هندبال ایران نتوانستیم تیم و اسپانسرهای خوبی را داشته باشیم که اینها سبب شد روند صعودی که در قراردادها ایجاد شده بود حفظ نشود. وقتی چند اسپانسر خوب از لیگ کناره گیری کردند متاسفانه بازیکنان بیرون ماندند و مجبور به پذیرش قراردادهای سطح پایین شدند. البته من فکر می کنم امسال سطح قراردادها نسبت به سال قبل صعودی بود و امیدوارم این روند با آمدن اسپانسرهای خوب در آینده هم ادامه داشته باشد. اگر فدراسیون و جامعه هندبال دست به دست هم دهند می توانند تیم و اسپانسرهای خوبی را روانه این رشته کنیم.

وی گفت: تعداد مسابقات در لیگ ایران خیلی کم است. لیگ 12 تیمی باید 24 بازی داشته باشد اما لیگ ایران پلی آف ندارد. یکی از شرایطی که باشگاه ها قراردادها را بالا نمی‌برند همین تعداد کم مسابقات است. اگر یک برنامه ریزی خوب برای لیگ داشته باشیم که پلی آف و جام حذفی هم داشته باشد هم مدت مسابقات بیشتر می شود و هم دستمزد و انگیزه بازیکنان بیشتر می شود. متاسفانه کوتاهی لیگ سال های سال است که گریبانگیر هندبال است. امیدوارم که مسئله برگزاری لیگ با شرایط بهتر فراهم شود تا به تیم ملی هم کمک شود.

اخگر به نبود تیمی از تهران در لیگ برتر اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در هندبال ایران داریم صددرصد نبود تیم باشگاهی از تهران در لیگ برتر است. پایتخت ایران هیچ موقع در لیگ هندبال تیم نداشته است. فکر می کنم تنها یک دوره از لیگ، پارس جنوبی تیم داشت و واقعا هم حرف برای گفتن داشت. اگر بتوانیم این معضل را با یک اسپانسر خوب حل کنیم خیلی به هندبال کمک خواهد شد. امیدوارم با انتخابات جدید در هیات هندبال تهران شرایط خوبی را شاهد باشیم و تیم تهران هم وارد لیگ شود و به هندبال کمک کند.

وی در پایان گفت: هندبال ایران مهره خوب زیاد دارد، اما ما تاکنون نتوانسته ایم استفاده بهینه از آنها کنیم. هرگز شرایطی فراهم نشده که از غیر از لژیونرها استفاده شود. من فکر می کنم شرایط برگزاری لیگ و استفاده بهینه از بازیکنان داخلی می تواند به تیم ملی آینده کمک کند تا تیم ملی خوبی داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها