«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

تولد دوباره خط هافبک منچستریونایتد؛ از شایعه تا حقیقت

در طول 2 ماه گذشته شایعاتی از تولد دوباره خط میانی منچستریونایتد بر سر زبان‌ها افتاده است. گویی چرخ‌دنده‌ها جای خود را پیدا کرده، تکه‌های جداشده و دورافتاده با یکدیگر هماهنگ شده‌ و ریتم خود را بازیافته‌اند. بله، خط میانی معروف منچستریونایتد که سال‌ها اثری از آن نبود.

تولد دوباره خط هافبک منچستریونایتد؛ از شایعه تا حقیقت
کد خبر: 392511
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- برونو فرناندز، هافبک پرتغالی، همان بازیکن گران و بااستعدادی است که منچستریونایتد به آن نیاز داشته. پل پوگبایی که می‌خواهد در منچستر بماند.

برای برونو فرناندز این موقعیت باید شبیه تاج‌گذاری باشد.

یونایتد 3

در الدترافوردی مرطوب و خشن فرناندز در خط میانی وظیفه خود را چنان درست انجام می‌دهد که با روند یک دهه گذشته متفاوت است.

در طول 2 ماه گذشته شایعاتی از تولد دوباره خط میانی منچستریونایتد بر سر زبان‌ها افتاده است. گویی چرخ‌دنده‌ها جای خود را پیدا کرده، تکه‌های جداشده و دورافتاده با یکدیگر هماهنگ شده و ریتم خود را بازیافته‌اند. بله، خط میانی معروف منچستریونایتد که سال‌ها اثری از آن نبود.

یونایتد 6

خط میانی معروف منچستریونایتد دوباره بازگشته است

در الدترافوردی مرطوب و خشن فرناندز در خط میانی وظیفه خود را چنان درست انجام می‌دهد که با روند یک دهه گذشته متفاوت است.

طی سال‌های اخیر یونایتد نه تنها از موفقیت که از روح تیمی و خلاقیت نیز تهی شده بود. کم پیش آمده که در این مدت موفقیت تیم نتیجه تلاش و عملکرد خط میانی باشد. شرایط اما تغییر کرده است. منچستریونایتد مستحق پیروزی 2-0 در مقابل منچسترسیتی بود. و عملکرد فرناندز در این بازی بهترین عملکرد یک هافبک یونایتد از زمان تغییر بالانس قدرت در این شهر بود.

بازی در خط هافبک در مقابل منچسترسیتی همیشه کار سختی بوده است، اما برای نخستین بار پس از مدت‌ها یونایتد پیچیدگی ضعیف بودن در مقابل سیتی را کنار گذاشت و برای بازی کردن به میدان آمد ( بیشتر بخوانیم ).

و همه اینها از فرناندزی آغاز شد که اتفاقی نادر در 2 ماه اخیر یونایتد بود؛ نه تنها بازیکنی گران و بااستعداد بلکه بازیکن گران و بااستعدادی که یونایتد واقعاً به او نیاز داشت. بازیکنی که فارغ از استعداد و توانایی‌اش رهبر و هدایت‌کننده نیز هست.

فرناندز، پوگبایی است که می‌خواهد در یونایتد بماند

پل پوگبایی را تصور کنید که می‌خواهد در منچستریونایتد باشد. او حالا اینجاست.

فرناندز در هفت بازی از 10 بازی اخیر بدون شکست منچستریونایتد در ترکیب حضور داشته است، اما بازی با سیتی بازی متفاوتی بود؛ در مقابل یونایتد تیمی بازی می‌کرد که یکی از بهترین خط هافبک‌های اروپا را دارد. تیمی که به دست مربی‌ای ساخته شده که رویایش این است که همه دنیا را به هافبک تبدیل کند. مردی که بازیکنان تیمش در تمام لحظات بازی می‌دوند و پرس می‌کنند و بازیکنان حریف را تا حد مرگ به دنبال خود می‌دوانند ( بیشتر بخوانیم ).

در کنار فرناندز، فرد و ماتیچ بازی می‌کنند. این قابل اتکاترین خط هافبک یونایتد در سال‌های اخیر است. یکی که توپ را بگیرد، یکی که با توپ حرکت کند و آن را جلو ببرد و هافبکی که خلاق باشد.

فرناندز و فرد که به وضوح در طول 2 ماه گذشته با یکدیگر هماهنگ شده‌اند در بازی مقابل سیتی لحظات جذابی را رقم زدند.

در دقایقی از بازی به نظر می‌رسید هر 2 هافبک یونایتد در حال پاسکاری و لذت بردن از بازی هستند. در چنین لحظاتی می‌فهمیم بازی تیمی در واقع چیز ساده‌ای است.

برنامه‌ریزی یک چیز است و اجرای آن چیزی دیگر. ضربه آزاد فرناندز لحظه درخشان تکنیک و اعتمادبه‌نفس در میان آن همه هیاهو بود.

در دقیقه 15 هماهنگی فرد و فرناندز توپ را به دنیل جیمز رساند. جیمزی که مدت‌ها از آخرین گلی که برای یونایتد به ثمر رسانده می‌گذرد. آن موقعیت خوب منجر به گل نشد، اما این 2 موقعیت‌های دیگری هم خلق کردند.

خط هافبکی بی‌نقص در بازی مقابل منچسترسیتی

گل اول نیز با حرکت 2 هافبک یونایتد به دست آمد؛ فرناندز با زیرکی یک ضربه آزاد گرفت. در کنار فرد پشت توپ ایستاد و چنین می‌نمود که همه حرکات آن 2 برنامه‌ریزی شده است. مارسیال از مدافعان سیتی فاصله گرفت و فرناندز مثل بازیکن گلفی که توپ را خیلی دقیق با چوب به سمت هدف پرتاب کند آن را به مارسیال رساند.

برنامه‌ریزی یک چیز است و اجرای آن چیزی دیگر. ضربه آزاد فرناندز لحظه درخشان تکنیک و اعتمادبه‌نفس در میان آن همه هیاهو بود.

یونایتد 1

ضربه مارسیال خوب بود، اما ادرسون باید آن را مهار می‌کرد. حضور سرخیو آگوئرو هم در آن نقطه از دفاع اتفاق عجیبی بود.

سیتی در نیمه دوم بهتر بازی کرد و طی دقایقی تمام بازیکنان یونایتد در حال دفاع بودند، اما هیچ چیز از کنترل خارج نبود. گل دقایق پایانی مک تومنی روی اشتباه ادرسون هم ضربه نهایی به سیتی بود.

یونایتد 4

بحران‌های فوتبال عجیب است. چند ماه قبل یونایتد در رده پنجم جدول بود. تیمی در بحران مالی که اصلاً خوب بازی نمی‌کرد. می‌گفتند این سیاه‌ترین دوران یونایتد است. همه تیم‌ها می‌توانستند خطرناک باشند و باخت در مقابل همه ممکن بود. 2 ماه گذشته و یونایتد هنوز هم در رده پنجم جدول است. هنوز از نظر مالی شرایط خوبی ندارد، اما خوب بازی می‌کند. و ناگهان موسیقی آرامی نواخته می‌شود و همه چیز خوب و شاد است. این تیم برای پیشرفت به چیزی بیش از یک خرید خوب نیاز دارد، اما دست‌کم یک نکته ثابت شده است: تولد دوباره خط هافبک منچستریونایتد دیگر تنها شایعه نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها