VAR دو فصل دیگر به فوتبال ایران می‌آید

رئیس سابق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: در صورت همکاری لازم و تعامل‌های مثبت سازنده می‌توان امیدوار بود که از دو فصل دیگر لیگ برتر ایران هم صاحب کمک داور ویدویی VAR شود.

VAR دو فصل دیگر به فوتبال ایران می‌آید
کد خبر: 391106
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۴:۴۷:۳۲

اعتمادآنلاین| داود رفعتی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در جلسه 134 برد بین المللی فوتبال که در تاریخ 29 فوریه در ایرلند برگزار شد اعضای برد بین المللی فوتبال تصمیم گرفتند با توجه به استفاده موفقیت آمیز از کمک داور ویدویی VAR در مسابقات لیگ‌های کشور‌های مختلف، با رهبری فیفا و تشکیل کارگروهی امکان استفاده از این سیستم را برای کشور‌هایی که داری بودجه محدود هستند، فراهم سازند.

وی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد در توسعه‌های آینده این سیستم، از جمله بهبود ارتباطات بین داور و اطاق کنترل کمک داور ویدویی و پیشرفت‌های بالقوه فن آوریرا نیز در نظر می‌گیرد.

رفعتی در مورد اینکه این تصمیم فیفا و برد بین المللی چه زمانی در لیگ برتر ایران عملیاتی خواهد شد، اظهار داشت: این تصمیم تا زمانی که عملیاتی شود زمان زیادی می‌برد، اما باعث امیدواری است، زیرا فیفا از طریق برد بین المللی فوتبال این کارگروه را تشکیل می‌دهد تا بتوانند این سیستم کمک داور ویدویی VAR را به کشور‌هایی مثل ایران وارد کنند. این سیستم هیچ ارتباطی به کمیته داوران هم ندارد و مربوط به کمیته مسابقات است. در صورتیکه همکاری لازم و تعامل‌های مثبت سازنده انجام شود می‌توان امیدوار بود که از دو فصل دیگر لیگ برتر ایران هم صاحب کمک داور ویدویی VAR شود.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها