کد خبر: 391008
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۲:۱۹:۰۰
| |

سرمربی تیم ملی تپانچه:

امیدواریم مسابقات دیگری را جایگزین جام جهانی هند کنند

سرمربی تیم ملی تپانچه ایران گفت: این اتفاق برای سایر کشورها هم افتاده و منتظریم شاید تاریخ برگزاری جام جهانی هند تغییر کند یا مسابقه دیگری را جایگزین کنند، این احتمالات وجود دارد.

امیدواریم مسابقات دیگری را جایگزین جام جهانی هند کنند
کد خبر: 391008
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۲:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد نجفی در مورد برنامه تمرینی ملی‌پوشان المپیکی ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: برنامه‌های ملی‌پوشان را داده‌ایم که در خانه تمرین کنند. تمرینات بدنسازی و روزانه را به آن‌ها داده‌ایم و منتظریم تا اردوهای تیم ملی زودتر آغاز شود. با فدراسیون صحبت کردیم تا اردوها از شنبه آغاز شود. اردوهای تیم ملی تجمع آنچنانی ندارد چون تعداد المپیکی‌ها محدود است. صحبت شده و منتظر پاسخیم. امیدوارم که بتوانیم اردوها را از شنبه در تهران و با حضور المپیکی‌ها داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی تپانچه ادامه داد: تمرینات آن‌ها در خانه به صورت خشک است و مشکلی نیست. 90 درصد تمرینات مهم ما به صورت خشک انجام می‌شود. اکنون هم به آن‌ها برنامه دادیم و آن‌ها هر روز فرم تمرینی را برای ما می‌فرستند. آن‌ها هر تکنیکی که انجام می‌دهند در فرم تیک می‌زنند و برای ما می‌فرستند.

او درخصوص بازماندن تیم ملی تیراندازی ایران از رقابت‌های جام جهانی هند به دلیل کرونا گفت: با این وضعیت همه‌چیز بهم ریخته است. این اتفاق برای سایر کشورها هم افتاده و منتظریم شاید تاریخ برگزاری رقابت‌ها تغییر کند. باید ببینیم چه می‌شود. مشخص نیست که تا برگزاری رقابت ها چه تصمیماتی گرفته می‌شود باید تا اواخر اسفند صبر کنیم. اگر اوضاع بهتر شود تیم می‌تواند اعزام شود.

او افزود: ما تمریناتمان را خواهیم داشت. هدف اصلی تیم ملی المپیک است. هند آخرین مسابقات تیراندازان ما نیست. تا المپیک حدودا چهار ماهی مانده و باید تیراندازان تمریناتشان را دنبال کنند. هند به سبب سهمیه‌ای که از طریق رنکینگ داده می‌شد برای ما مهم بود، شانس کسب سهمیه برای ما وجود داشت. هدف اصلی ما مسابقات المپیک است و باید برای آن تمرین کنیم.

سرمربی تیم ملی تپانچه در پاسخ به این سوال که آیا سبقت اللهی شانس دیگری برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ دارد گفت: کشورهای دیگر هم به این مسابقات نمی‌روند، ممکن است تاریخ آن عوض شود یا فدراسیون جهانی مسابقه دیگری را در نظر بگیرد. این احتمالات وجود دارد. باید بیبینیم چه می‌شود.

نجفی در مورد ترخیص شدن مهماتی که در هانوفر خریداری شده بود، گفت: مهمات داریم و مشکلی نیست. خودمان بخشی از مهمات را آورده بودیم و اکنون در فدراسیون است. مقداری از فشنگ‌ها مانده بود که قرار بود با پرواز دیگری برسد. هر نفر 5 کیلو یعنی یک بسته بیشتر نمی‌تواند بیاورد. مقداری را آوردیم و مابقی آن با پرواز دیگر آمد. اکنون هم ترخیص شده و مشکلی نیست.

او در پاسخ به این سوال که چطور باید مشکلاتی که به سبب کرونا تا المپیک همراه تیراندازان است را رفع کرد، گفت: این مشکل برای همه کشورها هست. چون تمرینات ملی‌پوشان ما مرتب است. آن‌ها رکوردهای خود را تا این لحظه حفظ کرده‌اند و فکر نکنم مشکلی داشته باشند. اگر همین رکورهایی که در تمرینات و مسابقات زده‌اند را تا المپیک حفظ کنند مشکلی نیست. این مشکل برای همه است و اگر تمرینی نیست یا سختی هایی هست برای کل نمایندگان است.

نجفی در مورد عملکرد ملی‌پوشانش در مسابقات آزاد دانمارک گفت: در مسابقات آزاد دانمارک تیراندازان عملکرد خوبی داشتند یک طلا، دو نقره و سه برنز هم گرفتند. چون اکثر تیم‌ها هم نبودند می‌توان گفت این مسابقات تمرین خیلی خوبی بود. ورزشکاران ما توانستند رکوردهای خود را حفظ کنند. اگر آن ها با همین رکوردها پیش روند صد درصد در فینال المپیک خواهند بود. تا المپیک چند مسابقه آزاد دیگر خواهیم داشت اما مسابقه جام جهانی نداریم. مسابقات آزاد و اردوها را باید انجام دهیم تا انشاالله در المپیک نتیجه خوبی حاصل شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها