کد خبر: 386602
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۰۹:۴۸:۰۰
| |

کاظم محمودی، بازیکن پیشین استقلال:

استقلال در بخش دفاع و بازی‌سازی مشکل دارد

یک بازیکن پیشین استقلال می‌گوید تیم نباید به افراد متکی باشد و افراد جایگزین بایستی از کیفیت خوبی برخوردار باشند، تا بتوانند جای بازیکن مصدوم را پر کند.

استقلال در بخش دفاع و بازی‌سازی مشکل دارد
کد خبر: 386602
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۰۹:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| کاظم محمودی، بازیکن پیشین استقلال درباره عملکرد و وضعیت آبی‌پوشان در فصل اخیر گفت: استقلال با تغییر مربی و رفتن آقای استراماچونی ضربه مهلکی خورد. او تغییرات خوبی ایجاد کرده بود و این تغییرات هر روز به چشم می‌آمد. وقتی که فرهاد مجیدی به استقلال آمد با این که تجربه زیادی در مربیگری نداشت اما طرفداران استقلال او را قبول کردند و مشکلی برای او در این زمینه پیش نیامد.

او افزود: استقلال به لحاظ فنی تیمی است که استراماچونی آن را ساخته است. نتایجی که تا الان به دست آمده به این مربی ایتالیایی برمی‌گردد اما از این جا به بعد کادر فنی مجیدی است که مشخص می‌کند که چقدر در تیم تاثیرگذار هستند. استقلال در حال حاضر در بخش دفاعی مشکل دارد. با سه دفاع بازی کردن در حالی که مدافعان خیلی خوبی وجود ندارد، کار بسیار سختی است. باید مدافعان به لحاظ سرعت و بازی‌سازی و بازی‌خوانی از کیفیت خوبی برخوردار باشند تا این سیستم جواب بدهد.

محمودی افزود: شاگردان فرهاد مجیدی در کار حمله بهتر عمل کرده‌اند اما نبود یک بازی‌ساز به استقلال ضربه می‌زند. فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان که بازی‌سازهای تیم بوده‌اند در حال حاضر مصدوم هستند و الان استقلال بدون بازیکن بازی‌ساز بازی می‌کند؛ این کار را برای استقلال سخت می‌کند.

این بازیکن پیشین استقلال درباره عملکرد آبی‌پوشان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: شرایط بازی کردن در لیگ قهرمانان آسیا مقداری سخت‌تر و سنگین‌تر از مسابقات دیگر است اما استقلال پرافتخارترین تیم آسیایی است و به نظر من باید شاهد این باشیم که در این رقابت‌ها نتیجه بهتری بگیرد.

او با انتقاد به عملکرد سیدحسین حسینی گفت: دروازه‌بان تیم استقلال چون رقیب ندارد، انگیزه‌ای که باید داشته باشد را ندارد. در چند سالی که رحمتی در کنار او بود این رقابت وجود داشت و هر کس می‌خواست که دروازه‌بان شماره یک تیم باشد اما این مساله در حال حاضر از بین رفته است و موجب شده تیم استقلال ضربه سنگینی ببیند و گل‌های ابتدایی در حین بازی بخورد.

محمودی گفت: بخش مدیریت در مشکلات استقلال نیز دخیل است وقتی در یک شرایط بحرانی مربی جدا می‌شود و تیم در یک مدت مشخص بدون مربی می‌ماند، بخش مدیریت است که باید فضا را کنتزل کند که این مساله به طور ایده‌آل در تیم رخ نداد.

این بازیکن پیشین استقلال درباره این که بازیکنان مصدوم در تیم چه تاثیری می‌گذارند؟ گفت: در حال حاضر سیاوش یزدانی، عارف غلامی، شیخ دیاباته و مهدی قائدی از مصدومان استقلال هستند. بخش بدنسازی و مسائل روحی روانی از عوامل مهم مصدومیت بازیکنان هستند و بازیکن اگر به لحاظ بدنی هم از شرایط خوبی برخوردار باشد، اما وضعیت روحی و روانی خوبی نداشته باشد، این پتانسیل را دارد که دچار مصدومیت شود.

او درباره مهدی قائدی و شیخ دیاباته گفت: زوج بسیار خوبی را استراماچونی با این دو بازیکن به وجود آورد. دو مهاجمی که یکی از آن‌ها خلاقیت و زیرنقشی‌اش و دیگری با قدرت بدنی‌اش کیفیت خوبی ارائه می‌دهد و بازی‌شان با یکدیگر هم‌خوانی دارد اما متاسفانه دیاباته مصدوم شد و قائدی هم در دیدار با الشرطه عراق دچار مصدومیت شد.

محمودی گفت: تیم نباید متکی به فرد باشد. شما ببینید ارسلان مطهری وقتی به استقلال آمد کسی فکر نمی‌کرد که این‌قدر خوب بازی کند و این‌طور در 6 بازی اخیر تیم، جور تمام بازیکنان را بکشد. تبریزی که در ذوب‌آهن یک ستاره بود،‌ چرا باید در استقلال از دور خارج شود؟ ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که این بازیکنان آمادگی لازم را داشته باشند و مطهری و تبریزی بتوانند به لحاظ روحی و روانی و جسمانی، بهترین کیفیت از خودشان ارائه دهند.

این بازیکن پیشین استقلال درباره وضعیت آبی‌پوشان در لیگ برتر گفت: 4 تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر هستند. تراکتور، استقلال، پرسپولیس و سپاهان هم به لحاظ مهره و هم از نظر تماشاگر از کیفیت خوبی برخوردار هستند و باید دید کدام از این‌ تیم‌ها می‌توانند عنوان قهرمانی را کسب کنند.

او در پایان گفت: تیمی که در سه جام شرکت می‌کند، ریکاوری و تمریناتی که برای تیم در نظر گرفته می‌شود و نگه داشتن بازیکنان از لحاظ روحی و فنی باید برای کادر فنی از اهمیت زیادی برخوردار باشد. چون بازی‌ها فشرده می‌شود و این برای بازیکنان سخت است.

در کل امیدوارم استقلال با آمادگی کامل بتواند در پایان فصل برای خود موفقیت کسب کند و هواداران را خوشحال کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها