کد خبر: 383826
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۰۹:۳۶:۲۷
| |

کونیکو یامامورا، سرپرست نمادین کاروان ورزشی ایران اعزامی به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو:

به دنبال ترویج فرهنگ ایثارگری در ورزش هستیم

سرپرست نمادین کاروان ورزشی ایران اعزامی به پارالمپیک 2020 توکیو گفت: ترویج فرهنگ ایثارگری در عرصه ورزش یک پیام مهم به جهانیان به شمار می‌رود.

به دنبال ترویج فرهنگ ایثارگری در ورزش هستیم
کد خبر: 383826
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۰۹:۳۶:۲۷

اعتمادآنلاین| «کونیکو یامامورا» که چند روز پیش به عنوان سرپرست نمادین کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک توکیو انتخاب شد اظهار داشت:‌ بخشی از ورزش‌های پارالمپیکی بر روی فرهنگ ایثار و شهادت جانبازان بنا نهاده شده و جنانبازان جنگ تحمیلی پس از بازگشت از جبهه‌ها افتخارات زیادی در ورزش کسب کردند. روحیه قوی این افراد موجب انگیزه‌ای برای معلولان شد. این روحیه را می‌شود در افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک و پاراآسیایی دید.

مادر شهید «محمد بابایی» ادامه داد: پارالمپیک جشنواره‌ای از فرهنگ‌ها است و هر کشور فرهنگ و باور ویژه خودش را دارد اما سوای تمام این اختلافات پیام ورزش صلح و دوستی است. ورزشکاران در این جشنواره بزرگ جهانی نقش مهمی دارند.

سرپرست نمادین کاروان ایران در پارالمپیک 2020 توکیو گفت: شهادت در ایران یک باور است و شهدا احساس مسوولیت کردند تا در برابر استکبار به مقابله برخیزند. این یک پیام مهم برای دنیا است که ظلم باقی نخواهد ماند و باید در برابر آن به پا خواست. شهدا با دفاع از خاک وطن استقلال و خودباوری را به تمام افراد جامعه تجویز کردند.

وی در پایان با بیان اینکه در شرایط کنونی جنگ نظامی نیست بلکه تهاجم با فرهنگ‌های متفاوت است تصریح کرد: زمانی که در کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک نمودهای از فرهنگ ایثار و شهادت وجود داشته باشد در برابر دیگر فرهنگ‌ها دست به مقابله زدیم. فرهنگ ایثارگری یکی از مهمترین ابزارهای برای سد کردن راه تهاجم فرهنگی است. ورزشکاران ایران می‌توانند در این زمینه سفیران خوبی باشند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها