کد خبر: 381977
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

سرمربی تیم فوتسال زنان ایران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

فوتسال زنان در حال حاضر برای فدراسیون فوتبال یک برند است/ در اردو متوجه شدیم بازی با روسیه لغو شده است/ پیدا کردن تیم جایگزین کار بسیار سختی است/ فدراسیون نمی‌تواند نسبت به تیمی که قهرمان آسیاست بی‌تفاوت باشد/ انتظار داریم بازی‌های دوستانه طبق برنامه‌ریزی

شهناز یاری، سرمربی تیم فوتسال زنان، گفت: ما تا به حال فقط چهار اردوی داخلی برگزار کرده‌ایم. امکانات اردو کامل بوده، اما مهم این است که بتوانیم بازی‌های دوستانه‌ای را که برایشان برنامه‌ریزی کرده‌ایم انجام دهیم. از پنجم فروردین که تمرینات جدی ما آغاز می‌شود بالطبع انتظارات‌مان از فدراسیون بالا خواهد رفت چون تنها سه ماه تا اعزام به بازی‌های آسیایی فرصت داریم.

فوتسال زنان در حال حاضر برای فدراسیون فوتبال یک برند است/ در اردو متوجه شدیم بازی با روسیه لغو شده است/ پیدا کردن تیم جایگزین کار بسیار سختی است/ فدراسیون نمی‌تواند نسبت به تیمی که قهرمان آسیاست بی‌تفاوت باشد/ انتظار داریم بازی‌های دوستانه طبق برنامه‌ریزی
کد خبر: 381977
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن - تیم فوتسال زنان ایران را همه با قهرمانی در آسیا و بازیکنان تراز اول به خاطر می‌آورند. تصویر خندان زنان ملی‌پوش فوتسال در حال دریافت مدال بازی‌های آسیایی و ایستادن بر سکو در بازی که هرگز برای مردم ایران پخش زنده نداشت هنوز در خاطره‌ها مانده و لبخند بر لب می‌آورد، اما این تیم پس از جدایی شهرزاد مظفر روزهای بی‌ثباتی را پشت سر گذاشته و حالا در فاصله چند ماه مانده به مسابقات قهرمانی فوتسال زنان آسیا هنوز حتی یک بازی دوستانه انجام نداده است.

مهرماه امسال شهناز یاری به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتسال زنان معرفی شد. به گفته او، تیم از آن زمان تاکنون تنها چهار اردوی داخلی کوتاه‌مدت برگزار کرده و هیچ بازی دوستانه‌ای نداشته است. قرار بود تیم فوتسال زنان روسیه در اسفندماه امسال برای بازی با ایران به تهران بیاید، اما این بازی به درخواست تیم روسیه لغو شد ( بیشتر بخوانیم ).

در اردو متوجه شدیم بازی لغو شده است. گفتند روسیه نامه زده و گفته که به ایران نخواهد آمد، اما دلیلش را به ما نگفتند.

اعتمادآنلاین درباره این موضوع گفت‌وگویی با شهناز یاری سرمربی تیم ملی فوتسال زنان انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

***

پیدا کردن تیم جایگزین کار بسیار سختی است چون کشورها تقویم‌شان را یک‌ساله می‌بندند

*در مورد لغو بازی با تیم فوتسال روسیه و دلایل آن توضیح می‌دهید؟

ما در اردو متوجه شدیم بازی لغو شده است. گفتند روسیه نامه زده و گفته که به ایران نخواهد آمد، اما دلیلش را به ما نگفتند. ما تا پایان اسفند فرصتی برای جایگزین کردن تیم دیگر نداریم و فدراسیون در جریان است و اهمیت بازی‌های دوستانه را می‌داند. در نتیجه به دنبال رایزنی هستند که چنانچه بازی کنسل شود یا تیم اعزام شود، به کشور دیگر یا به هر طریقی این نواقص جبران شود. قرار بود این اولین بازی دوستانه ما باشد، اما متاسفانه روسیه بازی را لغو کرد. ما دیگر تا پایان سال 98 شانسی برای بازی نداریم. پیدا کردن جایگزین کار بسیار سختی است؛ چون کشورها تقویم‌شان را یک‌ساله می‌بندند در نتیجه پیدا کردن تیم جایگزین بسیار سخت است.

با توجه به فرصت محدودی که داریم و یدک کشیدن عنوان قهرمانی آسیا، در صورت انجام ندادن بازی دوستانه، شرایط بسیار سختی خواهیم داشت.

*تیم فوتسال قبل از تورنمنت برای آماده‌سازی چقدر زمان دارد و تبعات لغو بازی‌های دوستانه چیست؟

نبود بازی دوستانه بر بازدهی تیم و عملکردمان تاثیر زیادی خواهد گذاشت. بازی‌های دوستانه به ما در انتخاب بازیکنان و یافتن نقاط ضعف و قوت‌مان کمک می‌کند. اما اگر این بازی‌ها انجام نشود، خیلی به ضرر ما خواهد بود. با توجه به فرصت محدودی که داریم و یدک کشیدن عنوان قهرمانی آسیا، در صورت انجام ندادن بازی دوستانه، شرایط بسیار سختی خواهیم داشت (بیشتر بخوانیم) .

از 5 فروردین انتظارات‌مان از فدراسیون بالا خواهد رفت

*با توجه به اوضاع اقتصادی کشور، وضعیت تیم فوتسال زنان از این نظر چطور است؟ آیا حمایت لازم وجود دارد؟

ما تا به حال فقط چهار اردوی داخلی برگزار کرده‌ایم. امکانات اردو کامل بوده، اما مهم این است که بتوانیم بازی‌های دوستانه‌ای را که برایشان برنامه‌ریزی کرده‌ایم انجام دهیم. از پنجم فروردین که تمرینات جدی ما آغاز می‌شود بالطبع انتظارات‌مان از فدراسیون بالا خواهد رفت چون تنها سه ماه تا اعزام به بازی‌های آسیایی فرصت داریم. انتظار داریم بازی‌های دوستانه طبق برنامه‌ریزی انجام شود و آنجا مشخص می‌شود چه شرایطی داریم.

*با توجه به شرایط فدراسیون و بحران‌ها و مشکلات فوتبال، پیش‌بینی می‌کنید حمایت از فوتسال زنان در چه حد باشد؟

باید ببینیم نگرش رئیس جدید فدراسیون چگونه است. مسلماً نسبت به تیمی که قهرمان آسیاست نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند. فوتسال زنان در حال حاضر برای فدراسیون یک برند است. با توجه به کم و کاستی‌هایی که قبلاً در پرداخت پاداش قهرمانی و... بوده امیدوارم رئیس جدید، هر کس که هست، به بخش زنان نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها