کد خبر: 381441
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از تاخیر در انتخاب مربی تیم ملی گزارش می‌دهد:

زمان برای تیم ملی کم‌کم از دست می‌رود/ محمود کلهر: وحید هاشمیان باید کارش را در تیم ملی ادامه می‌داد/ محسن بیاتی‌نیا: مدیران فدراسیون هرچه سریع‌تر مربی تیم ملی را انتخاب کنند

یک پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تاخیر در انتخاب مربی تیم ملی باعث ناراحتی بازیکنانی چون سردار آزمون شده است. من هم با آزمون موافقم و فکر می‌کنم این تاخیر در انتخاب مربی به ضرر تیم ملی است.

زمان برای تیم ملی کم‌کم از دست می‌رود/ محمود کلهر: وحید هاشمیان باید کارش را در تیم ملی ادامه می‌داد/ محسن بیاتی‌نیا: مدیران فدراسیون هرچه سریع‌تر مربی تیم ملی را انتخاب کنند
کد خبر: 381441
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب مربی تیم ملی همچنان ادامه دارد، اما فدراسیون فوتبال گویا علاقه‌ای به انتخاب سرمربی جدید نشان نمی‌دهد. بعد از جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی، فدراسیون فوتبال قول داد هرچه زودتر جانشین او را انتخاب کند. حالا بیش از 2 ماه از قطع همکاری ویلموتس و فدراسیون فوتبال ایران می‌گذرد و مدیران فوتبال ایران هنوز نتوانسته‌اند جانشینی مناسب برای او انتخاب کنند. حالا آش به قدری شور شده که سردار آزمون ، مهاجم تیم ملی، با انتقاد از مدیران فدراسیون فوتبال ایران نوشته: «فدراسیون اینقدر هفته بعد می‌کنه که آدم می‌ترسه بدون سرمربی به بازی‌ها ادامه بده. بخدا فوتبال ایران حرف‌های زیادی واسه گفتن داره.»

استوری سردار آزمون

گزینه نهایی فدراسیون فوتبال

برانکو ایوانکوویچ اولین گزینه فوتبال ایران برای جانشینی ویلموتس بود؛ اما مبلغ پیشنهادی فدراسیون فوتبال ایران آن‌قدر پایین بود که برانکو از حضور در ایران پشیمان شد و هدایت تیم ملی عمان را بر عهده گرفت. البته پروسه انتخاب برانکو هم نزدیک به یک ماه طول کشید. فدراسیون فوتبال بعد از برانکو به دنبال مربی ایرانی رفت. علی دایی و امیر قلعه‌نویی گزینه‌های اصلی فدراسیون فوتبال بودند. گزینه‌هایی که سابقه هدایت تیم ملی را در کارنامه دارند و دوباره می‌خواهند سکان رهبری این تیم را در دست گیرند.

اردوی تیم ملی

هرچند علی دایی نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت فدراسیون فوتبال بود و خبرها حکایت از آن داشت که به زودی مربی تیم ملی می‌شود، اما فدراسیون فوتبال در چرخشی 180 درجه‌ای، با امیر قلعه‌نویی وارد مذاکره شد. قلعه‌نویی به همراه سپاهان نتایج خوبی گرفته و مدیران این باشگاه حاضر نیستند به این راحتی‌ها قلعه‌نویی را از دست بدهند. این پروسه انتخاب مربی ایرانی نیز بیش از یک ماه به طول انجامیده و کاسه صبر هواداران و بازیکنان تیم ملی را لبریز کرده، تا آنجا که رفتار مدیران فدراسیون فوتبال را نقد می‌کنند.

قلعه‌نویی و دایی گزینه‌های خوبی هستند

محمود کلهر پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره تاخیر فدراسیون فوتبال در انتخاب مربی تیم ملی می‌گوید: «تاخیر در انتخاب مربی تیم ملی باعث ناراحتی بازیکنانی چون سردار آزمون شده است. من هم با آزمون موافقم و فکر می‌کنم این تاخیر در انتخاب مربی به ضرر تیم ملی است .»

او ادامه می‌دهد: «تیم‌های هم‌گروه ایران خود را برای بازی‌های دور برگشت آماده می‌کنند، اما ایران هنوز مشغول انتخاب مربی است. عراق و بحرین مهم‌ترین رقیبان ایران در این گروه هستند و مقابل ایران هم بازی‌های خوبی به نمایش گذاشتند. آنها برای بازی برابر ایران آماده می‌شوند، اما فدراسیون فوتبال انتخاب کادر فنی تیم ملی را به تاخیر می‌اندازد. حیدر بهاروند در مقام سرپرست فدراسیون فوتبال ایران باید هرچه زودتر تصمیم بگیرد و مربی تیم ملی را انتخاب کند.»

کلهر با اشاره به انتخاب امیر قلعه‌نویی برای مربیگری تیم ملی توضیح می‌دهد: «امیر قلعه‌نویی نتایج خوبی همراه سپاهان کسب کرده و مدیران سپاهان هم به راحتی حاضر نیستند او را از دست بدهند. امیر قلعه‌نویی و علی دایی گزینه‌های خوبی برای هدایت تیم ملی هستند و هر کدام از این افراد انتخاب شوند به نفع تیم ملی است. البته فدراسیون می‌توانست خیلی زودتر یکی از این 2 نفر را برای هدایت تیم ملی انتخاب کند.»

کلهر همچنین حضور وحید هاشمیان در تیم ملی را به نفع فوتبال ایران می‌داند و می‌گوید: «فدراسیون نباید در برنامه‌های تیم ملی وقفه می‌انداخت. بعد از رفتن مارک ویلموتس، وحید هاشمیان می‌توانست تیم ملی را تمرین دهد تا فدراسیون سرمربی جدید را انتخاب کند. او دوره‌های مربیگری را در آلمان دیده و به خوبی می توانست تیم ملی را تمرین دهد. فدراسیون باید به هاشمیان اعتماد می‌کرد تا امروز به مشکل نمی‌خوردیم.»

کلهر در پایان عنوان می‌کند: «امیدوارم تیم ملی در ادامه راهش موفق باشد. فوتبال ایران جزو برترین‌‌های آسیاست و با همین شرایطی هم که دارد می‌تواند برابر عراق و بحرین نتیجه بگیرد و راهی جام‌جهانی شود. البته این اتفاق تنها زمانی رخ می‌دهد که فدراسیون بدون اتلاف وقت مربی جدید را انتخاب کند.»

علی دایی و قلعه نویی

خیلی زودتر از اینها می‌توانستیم مربی تیم ملی را انتخاب کنیم

محسن بیاتی‌نیا، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره تاخیر در انتخاب مربی تیم ملی توضیح می‌دهد: «انتخاب مربی تیم ملی کار دشواری است، اما باید قبول کنیم فدراسیون فوتبال بیش از یک ماه است که درگیر پروسه انتخاب مربی است و به همین خاطر تیم ملی زمان را از دست می‌دهد. می‌توانستیم خیلی زودتر از اینها مربی تیم ملی را انتخاب کنیم و بازیکنان تیم هم می‌توانستند به اردو بروند و خودشان را برای دور برگشت رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی آماده کنند.»

او در ادامه می‌گوید: «متاسفانه مدیران فوتبال ایران همیشه در دقیقه 90 تصمیم‌گیری می‌کنند و وقتی هم تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد آن را به گردن کمبود زمان می‌اندازند. آنها باید بدانند هرچه بیشتر زمان را از دست بدهند، حضور تیم ملی هم در جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا بیشتر در هاله‌ای از ابهام فرو می‌رود.»

تمرین تیم ملی فوتبال ایران

باید به مربیان ایرانی اعتماد کنیم

بیاتی‌نیا همچنین به گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی اشاره می‌کند: «فدراسیون فوتبال به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند با مربیان خارجی به توافق برسد. امروز بهترین زمان برای فوتبال ایران است که بتواند به مربیان داخلی اعتماد کند. به نظر من اکنون تیم امید ایران مهم‌تر از تیم ملی بزرگسالان است. امیدهای ما نتوانستند راهی المپیک شوند، اما نباید به همین راحتی آنها را رها کنیم. باید شرایط را برای پیشرفت این بازیکنان فراهم کنیم. فدراسیون فوتبال امروز باید پاسخ دهد که بازیکنان تیم امید کجا هستند؟ چرا زیر نظر یک مربی خوب تمرین نمی‌کنند تا در سال‌های آینده بتوانند جانشین بازیکنان تیم ملی شوند؟ باید برنامه‌ریزی مناسب و بلندمدتی برای فوتبال پایه و همچنین تیم ملی فوتبال داشته باشیم.»

این مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت‌وگو را با صحبت در مورد حضور احتمالی امیر قلعه‌نویی در تیم ملی پایان می‌دهد: «فوتبال ایران تنها 2 گزینه دارد: علی دایی و امیر قلعه‌نویی. مدیران فدراسیون برای انتخاب مربی تیم ملی باید تمام فاکتورهای مثبت و منفی این 2 مربی را بسنجند و از بین آنها انتخاب کنند. فدراسیون باید مشخص کند که کدام مربی در این مقطع زمانی می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند و همان فرد را انتخاب کند. تنها پیشنهاد من به مدیران فدراسیون این است: هرچه سریع‌تر مربی تیم ملی را انتخاب کنید.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها