کد خبر: 377041
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ترنت الکساندر آرنولد، تعریف تازه دفاع راست

تا پایان فصل لیگ برتر انگلیس زمان زیادی مانده، اما شبهه کمی در ارتباط با برنده این جایزه باقی است. بازیکنان لیورپول نامزدهای احتمالی بهترین بازیکن سال هستند و در بین آنها ترنت الکساندر آرنولد شانسی بیش از دیگران دارد.

ترنت الکساندر آرنولد، تعریف تازه دفاع راست
کد خبر: 377041
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- «جایزه بهترین بازیکن سال فوتبال انگلیس» (PFA) در تاریخ 46ساله این جایزه به 41 نفر از 15 باشگاه و 12 کشور تعلق گرفته است. کشورهایی از انگلیس تا مصر.‌ برندگان از رده‌های سنی مختلف و با فیزیکی متفاوت بوده‌اند، اما همه آنها در یک چیز اشتراک داشته‌اند: هیچ‌کدام آنها فول‌بک نبوده‌اند.

تا پایان فصل لیگ برتر انگلیس زمان زیادی مانده، اما شبهه کمی در ارتباط با برنده این جایزه باقی است. بازیکنان لیورپول نامزدهای احتمالی بهترین بازیکن سال هستند و در بین آنها ترنت الکساندر آرنولد شانسی بیش از دیگران دارد.

آرنولد نه تنها در خدمت تیم است بلکه در بعد فردی هم نقش بزرگی در فوتبال انگلیس و باشگاه لیورپول ایفا می‌کند. تیمی که پس از 30 سال در انتظار قهرمانی است.

ویرجیل فن‌دایک سال گذشته وقتی بهترین بازیکن سال شد در سطح فوق‌العاده‌ای بود. سادیو مانه و فرمینیو هم در خط حمله عملکرد بسیار خوبی دارند. صلاح اما حتی نزدیک به سطح بازی 2 سال پیش خود نیست. حضور الکساندر آرنولد در بین نامزدهای احتمالی این جایزه به تنهایی نشان‌دهنده عملکرد خارق‌العاده اوست.

مردم می‌گویند الکساندر آرنولد مفهوم پست فول‌بک را بازتعریف کرده است. او به واقع کاری را در لیورپول انجام می‌دهد که هیچ مدافع رو به جلویی تا به حال صورت نداده است. تکنیک، بدن آماده و تعداد پاس گلی که آرنولد در 2 فصل گذشته انجام داده انتظارات را از این پست بالا برده است.

هفته آینده حضور آرنولد در ترکیب لیورپول به عنوان بازیکن ثابت سه‌ساله خواهد شد. در فصل 2017-2018 او بیشتر فصل، گزینه دوم بعد از جو گومز بود، اما فصل گذشته سومین نفر در جدول بیشترین پاس گل قرار داشت و این فصل فقط کوین دی‌بروینه شرایطی بهتر از او دارد. این آماری خیره‌کننده برای یک مدافع است. او در دفاع کار خود را بدون نقص انجام می‌دهد. در حمله مشارکت می‌کند. پاس‌هایش دقیق است. جابه‌جایی را به خوبی انجام می‌دهد و هوش زیادی در شرایط حساس دارد.

الکساندر آرنولد در کودکی آرزو داشت شبیه استیون جرارد باشد. شاید در آن زمان این رویایی دور از دسترس به نظر می‌رسید. گاهی ما با آرزوی شبیه شدن به قهرمانان‌مان بزرگ می‌شویم، اما در کمال ناباوری به چیزی بهتر از قهرمان کودکی‌مان تبدیل می‌شویم.

کاری که استیون جرارد برای لیورپول انجام می‌داد فوق‌العاده بود، اما الکساندر آرنولد فراتر از انتظار ظاهر شده و نقش مدافع راست را تغییر داده است. برادران آرنولد برای رسیدن او به رویایش رویاهای فوتبالی خود را فدا کردند. اولین خاطره او از فوتبال به 6 سالگی‌اش برمی‌گردد: استقبال تیم لیورپول بعد از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005. بسیاری از خاطرات او از تلاش برای دیدن قهرمانان کودکی‌اش در زمین فوتبال شکل گرفته. وقتی آرنولد جام قهرمانی را پس از 30 سال برای لیورپول بالا ببرد رویای او کامل خواهد شد. این ارتباطی است که شما نمی‌توانید در ترانسفر مارکت بخرید.

یورگن کلوپ ممکن است استاد برانگیختن انگیزه باشد، اما یکی از قابلیت‌های بزرگش توان کشف استعدادهای جوان و تبدیل آنها به بازیکنی همچون آرنولد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها