کد خبر: 369958
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۴:۰۴:۰۰
| |

کاپیتان در کارزار ووشی / مردانی بدنبال جایزه 39 هزار دلاری و سهمیه المپیک

کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران که با 930 امتیاز در رده دوم رنکینگ گرنداسلم ایستاده است، در آخرین فرصت خود برای رسیدن به صدر رنکینگ و کسب سهمیه المپیک توکیو باید در رقابت‌های گرنداسلم چین و در حضور مدعیان جهانی به مدال طلا برسد.

کاپیتان در کارزار ووشی / مردانی بدنبال جایزه 39 هزار دلاری و سهمیه المپیک
کد خبر: 369958
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۴:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سومین مرحله رقابتهای تکواندو گرنداسلم از روز چهارشنبه به میزبانی شهر ووشی چین آغاز می‌شود و سجاد مردانی نماینده سنگین وزن ایران و نفر دوم رنکینگ گرنداسلم در آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک به مصاف مدعیان جهانی می‌رود.

در دوره گذشته این رقابت‌ها که آذرماه سال گذشته در چین برگزار شد، مردانی با شکست تمامی رقبا موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد.

مردانی برای رسیدن به سهمیه المپیک باید ضمن تکرار مدال طلا و رسیدن به رده نخست رنکینگ، از سد مدعیان بزرگی همچون کیو دون این از کره جنوبی و نفر نخست رنکینگ عبور کند، اتفاقی که سال گذشته رخ داد و مردانی در فینال موفق شد این تکواندوکار کره‌ای را 3 بر 2 از پیش رو بردارد و به مدال طلا برسد.

نفرات اول این رقابت‌ها موفق به کسب 750 امتیاز می‌شوند، نفر دوم 450 امتیاز می‌گیرد و نفر سوم نیز 270 امتیاز کسب خواهد کرد. همچنین به نفر چهارم 162 امتیاز تعلق می‌گیرد. در حال حاضر مردانی با 930 امتیاز پس از رقیب کره‌ای که با 950 امتیاز صدرنشین است، در رده دوم جای دارد و تکواندوکار چینی نیز دیگر رقیب مردانی در این رقابت ها خواهد بود. در صورتکیه تکواندوکاران کره‌ای و چینی موفق به کسب مدال نشوند، مردانی با کسب مدالی غیر از طلا نیز می‌تواند المپیکی شود.

در حال حاضر تکواندوکار کره ای پس از کسب 80 امتیاز مدال طلای فینال گرندپری در مسکو با 521 امتیاز پس از لارین روس در رده دوم است و بدون توجه به نتیجه‌ای که در گرنداسلم چین می‌گیرد، موفق به کسب سهمیه المپیک شده است. در صورتیکه این کره ای با قهرمانی در گرنداسلم به سهمیه المپیک برسد نفر ششم در رنکینگ مربوط به رقابت های گرندپری موفق به کسب سهمیه المپیک خواهد شد.

اما همانند دوره‌های گذشته اینبار نیز جوایز دلاری ویژه، باعث شده بسیاری از چهره‌های مطرح جهان، حتی نفراتی که موفق به کسب سهمیه از طریق رقابت‌های گرندپری شده‌اند راهی ووشی شوند تا برای رسیدن به جایزه دلاری به روی شیاپ چانگ بروند.

به قهرمان این رقابت‌ها 70 هزار دلار (49 هزار دلار برای بازیکن و 21 هزار برای مربی)، نایب قهرمان 20 هزار دلار (14 هزار برای بازیکن و 6 هزار برای مربی) و نفر سوم 5 هزار دلار (3500 دلار برای بازیکن و 1500 دلار مربی) پاداش تعلق می‌گیرد. طبق اعلام سایت برگزاری این بازی‌ها، مبلغ 20 درصد از این جوایز نیز به عنوان مالیات کشور میزبان کسر خواهد شد که با این اوصاف جایزه هر ورزشکار برای کسب مدال طلا 39200 دلار خواهد بود.

در این رقابت‌ها 107 تکواندوکار از 23 کشور جهان حضور دارند که از روز چهارشنبه کار خود را آغاز خواهند کرد.

یلدا ولی نژاد و سینا بهرامی در اوزان 67- و 68- کیلوگرم روز چهارشنبه و سجاد مردانی و کوثر اساسه در اوزان 80+ و 57- کیلوگرم روز پنجشنبه 28 آذرماه به دیدار رقبای خود می روند.

سجاد مردانی با مدال نقره جهان 2013 به دنبال دومین حضور خود در المپیک و کسب مدال در این رقابت‌هاست، اتفاقی که با توجه به شایستگی و تجربه بالای کاپیتان تیم ملی دور از دسترس نیست، ماموریتی سخت و دشوار اما شدنی.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها