کد خبر: 369867
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

وحید قلیچ، پیشکسوت پرسپولیس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

موفقیت‌های پرسپولیس مدیون اعتماد مدیران به کالدرون است/ مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس نقشی در موفقیت آنها نداشته است/ محسن سیدی در حد باشگاه پرسپولیس نیست/ مشکلی با رادوشوویچ ندارم/ انصاری‌فرد هر طور شده پول کالدرون را پرداخت کند

وحید قلیچ گفت:‌ مدیران پرسپولیس باید تلاش کنند کالدرون را نگه دارند. گزینه‌های داخلی در این شرایط نمی‌توانند به پرسپولیس کمک کنند؛ بهتر است مدیران پرسپولیس دستمزد کالدرون را پرداخت کنند تا این فصل به‌ خوبی به پایان برسد.

موفقیت‌های پرسپولیس مدیون اعتماد مدیران به کالدرون است/ مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس نقشی در موفقیت آنها نداشته است/ محسن سیدی در حد باشگاه پرسپولیس نیست/ مشکلی با رادوشوویچ ندارم/ انصاری‌فرد هر طور شده پول کالدرون را پرداخت کند
کد خبر: 369867
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شاگردان کالدرون آرام‌آرام خودشان را به صدر جدول رسانده‌اند و حالا با یک امتیاز اختلاف و یک بازی کمتر نسبت به استقلال در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ ایستاده‌اند. جدولی که با آغاز نیم‌فصل دوم تغییرات زیادی به خود خواهد دید.

در این‌ بین اما مسائل مالی کشور و تحریم‌های آمریکا باعث شده فوتبال ایران با مشکل مواجه شود. بعد از فسخ قرارداد مارک ویلموتس با تیم ملی، حالا آندره‌آ استراماچونی هم قراردادش را با استقلال باطل کرده است. آنها به دلیل پرداخت نشدن دستمزدشان از دست مدیران فدراسیون و باشگاه استقلال ناراحت هستند. گابریل کالدرون مربی پرسپولیس نیز تا اوایل دی‌ماه به مدیران این باشگاه فرصت داده که دستمزد او را پرداخت کنند، در غیر این صورت تصمیم دیگری خواهد گرفت.

وحید قلیچ، دروازه‌بان پیشین باشگاه پرسپولیس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت این روزهای سرخ‌پوشان پایتخت گفت: موفقیت‌های پرسپولیس مدیون اعتماد هواداران و مدیران این باشگاه است. با نگاهی به گذشته نتیجه می‌گیریم زمان دادن به مربیان می‌تواند به نفع باشگاه باشد. زمانی که برانکو به پرسپولیس آمد در چند بازی ابتدایی نتوانست نتیجه خوبی کسب کند، اما مدیران پرسپولیس به او زمان دادند و به همین خاطر پرسپولیس به موفقیت رسید.

او در ادامه داد: مشکل مربیان خارجی در ایران این است که برای هماهنگ شدن با فرهنگ و فوتبال ایران نیاز به زمان دارند. کالدرون هم همین مشکل را در فوتبال ایران داشت. حتی استراماچونی نیز با این مشکل دست‌وپنجه نرم کرد. مدیران باشگاه‌ها در این مدت باید به مربیان خارجی فرصت دهند تا در آینده به موفقیت برسند. خوشبختانه محمدحسن انصاری‌فرد این فرصت را به کالدرون داد و باعث شد پرسپولیس دوباره خود را به جمع مدعیان قهرمانی لیگ نوزدهم اضافه کند.

این بازیکن پیشین باشگاه پرسپولیس درباره بازیکنان پرسپولیس گفت: پرسپولیس بازیکنان خوبی در اختیار دارد و با همین بازیکنان هم توانست سال گذشته برای سومین بار قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شود. حالا که کالدرون بازیکنان خودش را شناخته است تیم به ثبات رسیده و برابر سایپا هم بازی خوبی به نمایش گذاشت.

این دروازه‌بان اسبق باشگاه پرسپولیس درباره عملکرد رادوشوویچ برابر سایپا توضیح داد: ابتدا باید بگویم که با رادوشوویچ هیچ مشکلی ندارم. زمانی بود که برای دیدار با علیرضا بیرانوند به تمرین پرسپولیس رفتم، اما رادوشوویچ هیچ توجهی به من نکرد. این اتفاق باعث شد تا کمی از رفتار رادوشوویچ ناراحت شوم. البته نباید به این خاطر ناراحت می‌شدم و امروز هم اعلام می‌کنم هیچ مشکلی با او ندارم. خوشبختانه این دروازه‌بان در بازی برابر سایپا عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. او آمادگی خودش را حفظ کرده و نیمکت‌نشینی هم تاثیری در عملکردش نداشته است.

قلیچ در ادامه به نقش مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس اشاره کرد: متاسفانه مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس نقشی در موفقیت آنها نداشته است. رادوشوویچ خودش به‌ تنهایی تمرین می‌کند و علیرضا بیرانوند هم به آقای سیدی تمرین می‌دهد. فکر می‌کنم سیدی در حد باشگاه پرسپولیس نیست و دروازه‌بان‌های پرسپولیس بازیکنانی خودساخته هستند.

قلیچ درباره احتمال جدایی کالدرون از پرسپولیس به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش گفت: فکر می‌کنم داستان کالدرون با پرسپولیس همانند ماجرای استراماچونی خواهد شد. مدیران فوتبال ایران باید یک‌ چیز را به‌ خوبی بدانند؛ اگر نمی‌توانند دستمزد مربیان خارجی را پرداخت کنند، نباید به دنبال آنها بروند. اگر هم با آنها قرارداد امضا می‌کنند، باید به تعهدات‌شان عمل کنند.

او سپس اضافه کرد: چرا نمی‌توانیم از مربیان داخلی استفاده کنیم؟ وقتی پولی برای پرداخت به مربیان خارجی نداریم چرا باید به دنبال آنها برویم؟ امروز تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال با مشکل مواجه شده‌اند و پرسپولیس هم به همین زودی‌ها گرفتار مشکل خواهد شد. تیم‌هایی مثل نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی با مشکل مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اما وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال ایران به دنبال پرداخت دستمزد ویلموتس، استراماچونی و در آینده هم احتمالاً کالدرون است. این‌گونه نمی‌توانیم فوتبال کشور را اداره کنیم.

او در آخر گفت: مدیران پرسپولیس باید تلاش کنند کالدرون را نگه دارند. گزینه‌های داخلی در این شرایط نمی‌توانند به پرسپولیس کمک کنند؛ بهتر است مدیران پرسپولیس دستمزد کالدرون را پرداخت کنند تا این فصل به‌ خوبی به پایان برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها