کد خبر: 364455
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

روزهای پرتلاطم تیم ملی ادامه دارد/ آیا برانکو جایگزین ویلموتس می شود؟

انتقاد از ویلموتس پس از شکست در مقابل عراق بالا گرفت. مربی‌ای که حاضر نبود مدتی طولانی در ایران بماند و از کیفیت بازیکنان لیگ داخلی اطلاع چندانی نداشت، پس از چند بازی پرگل در مقابل تیم‌های ضعیف، 2 بازی مهم را با 2 رقیب سنتی ایران از دست داد. تیمی که برای سال‌ها در صدر آسیا قرار داشت حالا ممکن بود حتی صعود به دور بعد مرحله مقدماتی را هم از دست بدهد.

روزهای پرتلاطم تیم ملی ادامه دارد/ آیا برانکو جایگزین ویلموتس می شود؟
کد خبر: 364455
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| هفته گذشته در حالی که کشور در شوک گرانی بنزین و اعتراض به آن به سر می‌برد، خبری در دنیای ورزش هواداران تیم ملی را متعجب کرد. تیم ملی فوتبال ایران که پس از برکناری کارلوس کی‌روش با مارک ویلموتس به کار خود در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ادامه می‌داد، در 2 بازی مهم شکست خورد تا در جدول این رقابت‌ها جایگاه متزلزلی پیدا کند. با همه اینها کسی تصور نمی‌کرد شایعه برکناری ویلموتس پس از مدت کوتاهی همکاری با فدراسیون فوتبال ایران چنان قوت بگیرد که نام برانکو رقیب سرمربی قبلی برای جانشینی او بر سر زبان‌ها بیفتد.

مربی پروازی

انتقاد از ویلموتس پس از شکست در مقابل عراق بالا گرفت. مربی‌ای که حاضر نبود مدتی طولانی در ایران بماند و از کیفیت بازیکنان لیگ داخلی اطلاع چندانی نداشت، پس از چند بازی پرگل در مقابل تیم‌های ضعیف، 2 بازی مهم را با 2 رقیب سنتی ایران از دست داد. تیمی که برای سال‌ها در صدر آسیا قرار داشت حالا ممکن است حتی صعود به دور بعد مرحله مقدماتی را هم از دست بدهد.اتفاقی که هرگز تیم ملی فوتبال ایران آن را در کارنامه خود ندارد.

ویلموتس قبل از بازی با عراق به دلیل آنچه پرداخت نشدن مبلغ قراردادش عنوان کرده، درخواست فسخ قرارداد را داده بود و به نظر می‌رسید تمایل چندانی به ادامه همکاری با فدراسیون ندارد. شکست در مقابل بحرین و عراق هم اوضاع را بدتر کرد. سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران پس از باخت یک به 2 مقابل عراق به تهران برنگشت تا با مسئولان فدراسیون فوتبال شکاف عمیقی در نحوه ادامه همکاری پیدا کند.

در گیرودار مشکلات ویلموتس و فدراسیون فوتبال، شایعه جدیدی مطرح شد.

بازگشت برانکو به تیتر یک

این‌طور می‌نمود که در پی ناامیدی فدراسیون فوتبال از ادامه همکاری با ویلموتس مذاکرات با دیگر گزینه‌های مربیگری تیم ملی آغاز شده و جدی‌ترین گزینه برانکو ایوانکوویچ مربی سابق پرسپولیس و تیم ملی بود. روزنامه ایران ورزشی اولین رسانه‌ای بود که خبر توافق با برانکو را منتشر کرد.

ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکل فدراسیون، در پاسخ به شایعات مطرح‌شده طی مصاحبه‌ای گفت: «من نمی‌دانم سایت‌های مختلف روی چه حسابی درباره تیم ملی فوتبال نظر می‌دهند و منبع خبری آنها چیست که مدیران فدراسیون فوتبال با داشتن اختیارات اداری از این اخبار اطلاعی ندارند. مردم به شایعات توجهی نکنند و بدانند هر فعل و انفعالی که در تیم ملی ایران رخ می‌دهد، اخبار آن توسط سایت فدراسیون فوتبال اطلاع‌رسانی می‌شود و دیگر اخبار از سوی ما سندیت ندارد.»

فدراسیون اما به تکذیب سرپرست دبیرکل بسنده نکرد و در بیانیه‌ای مواضع خود را در این ارتباط مشخص کرد.

بیانیه فدراسیون فوتبال

با توجه به انتشار برخی مطالب درباره نیمکت تیم ملی فوتبال بزرگسالان، فدراسیون فوتبال با تاکید بر سیاست خود مبنی بر ضرورت برنامه‌ریزی همه‌جانبه و تداوم پشتیبانی لازم برای حضوری موفق در دور برگشت مقدماتی جام جهانی، مطالب ذیل را به اطلاع عموم می‌رساند:

1- انتظارات فدراسیون فوتبال از سرمربی محترم تیم ملی وفق جزئیات قرارداد در مذاکرات اخیر میان 2 طرف مورد تاکید دوباره قرار گرفته است.

2- تاکید فدراسیون بر ضرورت انجام برنامه جامع و متمرکز تیم ملی در ماه‌های باقی‌مانده تا آغاز دور برگشت، از تصریحات مکاتبات و مذاکرات صورت گرفته است.

3. با توجه به شرایط پیش‌آمده در جدول و اینکه سرنوشت صعود به دست تیم ملی است، بستر فعلی در موضوع همگرایی آحاد مردم، رسانه‌ها و حمایت تام و تمام از ملی‌پوشان در چهار بازی مهم پیش‌ رو بیش از پیش حائز اهمیت به نظر می‌رسد.

4. فدراسیون فوتبال در حال حاضر در موقعیت تایید یا تکذیب گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده قرار ندارد.

5. نتایج پیگیری‌ها و مذاکرات صورت‌گرفته در باب مباحث مرتبط با سرمربی تیم ملی در آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

شایعات ادامه دارد

هرچند برانکو مذاکره با فدراسیون فوتبال ایران را تکذیب کرد، اما شرایط سرمربی تیم ملی و فدراسیون تغییری نیافت.

ویلموتس علاقه‌ای به حضور طولانی‌مدت در ایران ندارد و فدراسیون بر اجرای موارد ذکرشده در قرارداد تاکید می‌کند. اما در حالی که ادامه کار با ویلموتس دشوار شده، برخی کارشناسان و پیشکوستان معتقدند برکناری این مربی بلژیکی اشتباه است.

بهتاش فریبا در این باره به اعتمادآنلاین گفت: «فدراسیون باید شرایط قراردادی را حفظ می‌کرد تا ویلموتس زودتر به ایران بیاید و عملکرد بازیکنان را مورد بررسی قرار دهد. به نظر من ویلموتس در بازی با عراق تمرکز لازم را نداشت. فکر می‌کنم الان صلاح نیست در مورد آمدن برانکو صحبت کنیم، اما به نظر من برکناری ویلموتس در این مقطع زمانی اشتباه محض است.»

در حالی که گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با امکان برکناری ویلموتس و جانشینی برانکو ادامه دارد، تیم ملی فوتبال ایران در شرایط بی‌ثباتی به سر می‌برد و آینده صعود به جام‌جهانی با نیمکتی که حالا شبیه علامت سوالی بزرگ شده همچنان مبهم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها