کد خبر: 363664
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۰۷:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از حواشی این روزهای تیم ملی گزارش می‌دهد:

برانکو؛ شمشیر دولبه فوتبال ایران

کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند درگیری برانکو با برخی از بازیکنان تیم ملی مثل سردار آزمون، مهدی طارمی، رامین رضاییان و اشکان دژاگه سبب رقم خوردن حاشیه‌های جدیدی برای تیم ملی می‌شود.

برانکو؛ شمشیر دولبه فوتبال ایران
کد خبر: 363664
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۰۷:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ «انتخاب برانکو به عنوان مربی تیم ملی استقلالی‌ها را ناراحت می‌کند.» این جمله علیرضا مرزبان مربی فوتبال ایران است. از این‌ دست واکنش‌ها به حضور برانکو در تیم ملی از سوی خیلی از اهالی فوتبال به چشم می‌خورد. اگر برانکو مربی تیم ملی شود، بی‌شک به همه تیم‌ها و بازیکنان ایرانی نگاهی بدون تبعیض خواهد داشت. او در مدتی که هدایت پرسپولیس را برعهده داشت نشان داد موفقیت تیم از هر چیزی برایش مهم‌تر است. چراکه با موفقیت تیم، دستمزد بهتر و شرایط کاری بهتری برای او فراهم می‌شود. نگاهی کاملاً منطقی که بهتر است هواداران و برخی از اهالی فوتبال به آن توجه کنند.

اهالی فوتبال درباره آمدن برانکو چه می‌گویند؟

علیرضا مرزبان، مربی فوتبال، با انتقاد از فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده به فدراسیون فوتبال درباره انتخاب ویلموتس هشدار داده، اما حالا بهتر است تیم ملی با این مربی بلژیکی به کارش ادامه دهد و به دنبال مربی جدید نباشد. مرزبان معتقد است برانکو انتخاب خوبی برای تیم ملی نیست، چون روزی مربی پرسپولیس بوده و همین مساله باعث دلخوری هواداران استقلال می‌شود.

از طرفی دیگر، محمد تقوی، مربی پیشین تراکتور، در اینستاگرامش به شایعه حضور برانکو در تیم ملی واکنش نشان داده و آن را به مافیای فوتبال ایران ربط داده و نوشته: «شاید پرخاشگری‌های کی‌روش در آخرین سالی که هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و معتقد بود مافیای فوتبال ایران به دنبال برکناری او هستند بی‌دلیل نبود.»

مصطفی هاشمی‌طبا ، رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره حضور دوباره برانکو در ایران گفت: «فکر می‌کنم دوره کار برانکو در ایران به پایان رسیده است. برانکو خدمت زیادی به فوتبال ایران کرده، اما انتخاب برانکو یک اشتباه است.»

بهتاش فریبا نیز در این‌ باره به اعتمادآنلاین گفته است: «فدراسیون باید فردی را انتخاب کند که با فوتبال ایران آشنایی دارد. در این مقطع زمانی مربی ایرانی بهترین گزینه برای تیم ملی است.»

برانکو مشکلات زیادی در تیم ملی دارد

کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند درگیری برانکو با برخی از بازیکنان تیم ملی مثل سردار آزمون، مهدی طارمی، رامین رضاییان و اشکان دژاگه سبب رقم خوردن حاشیه‌های جدیدی برای تیم ملی می‌شود.

بعد از دعوای کی‌روش و برانکو ، بعضی از بازیکنان تیم ملی هم با برانکو به مشکل خوردند؛ اما سردار آزمون بیشتر از دیگر بازیکنان تیم ملی به برانکو تاخت. بعد از صحبت‌های برانکو درباره لژیونرهای ایرانی، پدر آزمون در یک مصاحبه تند از برانکو خواست تا دیگر درباره پسرش صحبتی نکند. اتفاقی که رخ داد و برانکو تلاش کرد دیگر درباره این بازیکن حرفی نزند. سردار اما علیه برانکو، باشگاه پرسپولیس و هواداران این تیم مصاحبه کرد.

او درست بعد از جدایی کی‌روش از تیم ملی در گفت‌وگو با رسانه‌های روسیه از جدایی این مربی ابراز ناراحتی کرد. او اعلام کرد همه فوتبال ایران از این جدایی ناراحت هستند به‌ جز یک تیم و هوادارانش؛ خیلی‌ها می‌گفتند روی صحبت آزمون در این مصاحبه، به سمت برانکو و هواداران پرسپولیس بوده است.

حالا با آمدن برانکو به تیم ملی، دعوای قدیمی هواداران کی‌روش و پرسپولیس دوباره آغاز می‌شود و به شکاف و دودستگی روی سکوها دامن می‌زند. اتفاقی که خیلی از اهالی فوتبال خواهان رخ دادن آن نیستند.

فدراسیون اشتباه کرد؟

فدراسیون فوتبال علاقه‌ای به ادامه کار با کی‌روش نداشت. کی‌روش در روزهای آخر حضورش در ایران حسابی عرصه را برای مدیران فدراسیون فوتبال ایران تنگ کرده بود. همان روزهایی که تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی به روسیه سفر کرده بود اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به دنبال جانشینی برای کی‌روش بودند. آنها از کی‌روش خواستند تا قراردادش را به مدت 6 ماه تمدید کند. کی‌روش این کار را انجام داد و با تیم ملی به جام ملت‌های آسیا رفت، اما باز هم نتوانست رویای فوتبال ایران را محقق کند و در نیمه‌نهایی با شکست برابر ژاپن از رسیدن به فینال بازماند. کی‌روش از ایران رفت و مدیران فدراسیون هم در صدد یافتن یک مربی جدید برای تیم ملی برآمدند. برانکو با پرسپولیس نتایج خوبی کسب کرد و این واقعیت فوتبال ایران بود. قبل از رفتن کی‌روش از ایران شایعاتی مطرح‌ شده بود که فدراسیون با برانکو وارد مذاکره شده، اما مسئولان فوتبال آن را تکذیب کردند. با این حال هواداران مربی پرتغالی نمی‌توانستند این موضوع را باور کنند.

به هر روی فدراسیون با ویلموتس به توافق رسید و او جانشین کی‌روش شد. توافقی که حالا با مشکل مواجه شده و تیم ملی را هم وارد بحران کرده است. ویلموتس به دنبال دستمزد خود است و فدراسیون هم به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند دستمزد او را پرداخت کند. همین موضوع باعث شده تا هر 2 طرف مشتاق جدایی از یکدیگر باشند.

با بالا رفتن احتمال جدایی ویلموتس از تیم ملی دوباره نام برانکو به عنوان گزینه اصلی فدراسیون بر سر زبان‌ها افتاده است. کسی که خیلی زودتر از اینها می‌توانست هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها