کد خبر: 363324
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۱:۱۸:۰۰
| |

فینال جام لیبرتادورس؛

فلامینگو 38 سال بعد از «زیکو»؛ رستگاری در سه دقیقه و هشت ثانیه

برای فلامینگو به عنوان قهرمان جدید جام لیبرتادورس؛ سه دقیقه و هشت ثانیه فاصله بین ناامیدی و افتخار بود. زمانی‌که در «لیما» پایتخت پرو، ریورپلاته آرژانتین را دست خالی راهی بوینس‌آیرس کرد.

فلامینگو 38 سال بعد از «زیکو»؛ رستگاری در سه دقیقه و هشت ثانیه
کد خبر: 363324
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۱:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| تیم برزیلی دومین جام لیبرتادورسی خود را پس از به ثمر رساندن 2 گل لحظه آخری به مدافع عنوان قهرمانی یعنی ریورپلاته به سبکی دراماتیک بالای سر برد.

«گابریل باربوسا» بازیکن قرضی اینترمیلان و ملقب به «گابیگول» در دقیقه 88 گل تساوی‌بخش فلامینگو را به ثمر رساند و سه دقیقه و هشت ثانیه بعد در حالی که راه دروازه ریورپلاته را به خوبی یاد گرفته بود، دومین عنوان قهرمانی را برای غول‌های ریو دو ژانیرو بعد از 38 سال به ارمغان آورد.

گابیگول پس از این قهرمانی گفت: فردا، ریو مال ما است؛ می‌خواهم تمام هواداران فلامینگو در خیابان‌ها باشند، به ریو حمله‌ور می‌شویم.

گل دقیقه 14 «رافائل سانتوس بوره» به نظر دومین قهرمانی متوالی را بعد از 18 سال برای تیم آرژانتینی محقق کرده بود؛ با بخت‌های گلزنی پراکنده‌ای که از سوی 2 تیم روی دروازه‌ها ایجاد شد، به نظر نخستین فینال تک بازی لیبرتادورس برای 65 هزار هوادار حاضر در ورزشگاه مانیومنتال لیما پایتخت پرو، احساس اجتناب ناپذیر قهرمانی باشگاه بوینس‌آیرسی را تداعی می‌کرد.

در واقع فلامینگو توسط ریور رکب خورده بود و بیشتر از آنکه بتواند گل نخست و تساوی‌بخش خود را به ثمر برساند، اینطور به نظر می‌رسید که هر لحظه ممکن است گل دوم را نیز دریافت کند.

گابریل روی گل نخست فلامینگو کار سختی نداشت؛ در واقع تنها کاری که باید می‌کرد این بود که توپ را به سمت دروازه خالی ریور هدایت کند؛ سکوهایی که هواداران فلامینگو را در خود جا داده بود، منفجر شد؛ سه دقیقه و هشت ثانیه بعد بیشتر از شادی و هیجان، بُهت بود که از سوی سکوهای فلامینگونشین در هوای ورزشگاه پخش می‌شد.

درام ورزشگاه لیما در ثانیه‌های پایانی هم ادامه پیدا کرد؛ زمانی که بازیکن ریورپلاته با کارت قرمز داور از زمین بازی اخراج شد البته گابریل نیز به دلیل تشویق طعنه‌آمیز داور، اخراج شد.

تعدادی از ستاره‌های برزیل نیز قهرمانی فلامینگو را جشن گرفتند؛ «نیمار» که خواهر وی نامزد فرشته نجات فلامینگو است، به سرعت با انتشار ویدئویی در فضای مجازی شادی بعد از گل دوستان برزیلی خود را در پایتخت پرو جهانی کرد.

«مارچلو گایاردو» سرمربی آرژانتینی ریورپلاته که می‌توانست سومین جام لیبرتادورس خود را با این تیم فتح کند، با چشمانی اشکبار زمین بازی را ترک کرد و گفت: خیلی دردناک است چون با پیروزی یک قدم فاصله داشتیم؛ همان اندازه که برای هواداران دردناک است مرا نیز آزار می‌دهد.

فلامینگو محبوب‌ترین باشگاه فوتبال در برزیل است اما آنها بعد از سال 1981 که «زیکو» پیراهن شماره 10 این تیم را بر تن داشت، تا شب گذشته رنگ جام لیبرتادورس را ندیده بودند.

این تیم به عنوان یکی از تیم‌های حاضر در جام باشگاه‌های جهان راهی قطر می‌شود و با توجه به اینکه «کنمبول» از همین حالا ورزشگاه ماراکانا را در ریو به عنوان ورزشگاه میزبان دیدار فینال انتخاب کرده است، احتمال می‌رود سال آینده فلامینگو در خانه از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها