کد خبر: 359815
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

پریا شهریاری، رئیس انجمن فوتبال ساحلی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

امیدواریم تشکیل تیم ملی فوتبال ساحلی زنان هم برای ما امکان‌پذیر باشد/ یک زن برای رسیدن به موفقیت باید نسبت به یک مرد بیشتر تلاش کند/ یکی از دلایل موفقیت تیم ملی فوتبال ساحلی بی‌حاشیه بودن است/ برای حفظ جایگاه فوتبال ساحلی به توجه ویژه و سرمایه‌گذاری بیشتر

پریا شهریاری، رئیس انجمن فوتبال ساحلی، گفت: این واقعیت است که یک زن برای اثبات خود و رسیدن به موفقیت باید به نسبت یک مرد بیشتر تلاش کند، اما این چیزی نیست که دور از دسترس باشد. چه مرد و چه زن، اگر هدفی را دنبال کنند و برای رسیدن به آن هدف بکوشند، قطعاً به هدف‌شان می‌رسند.

امیدواریم تشکیل تیم ملی فوتبال ساحلی زنان هم برای ما امکان‌پذیر باشد/ یک زن برای رسیدن به موفقیت باید نسبت به یک مرد بیشتر تلاش کند/ یکی از دلایل موفقیت تیم ملی فوتبال ساحلی بی‌حاشیه بودن است/ برای حفظ جایگاه فوتبال ساحلی به توجه ویژه و سرمایه‌گذاری بیشتر
کد خبر: 359815
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در یک ماه اخیر 2 تورنمنت را با موفقیت به پایان رساند. کسب مقام سومی در بازی‌های جهانی ساحلی و قهرمانی در جام بین‌قاره‌ای تیم ملی فوتبال ساحلی را تبدیل به یکی از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ ورزش ایران کرد. پریا شهریاری، رئیس انجمن فوتبال ساحلی فدراسیون، در سال‌های اخیر برای بالا بردن جایگاه تیم ملی فوتبال ساحلی تلاش زیادی کرده است. شهریاری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین بحث‌های مختلفی را مطرح کرده که در ادامه می‌خوانید.

***

*چه شرایط و دلایلی منجر به موفقیت فوتبال ساحلی در جام بین‌قاره‌ای و مسابقات جهانی ساحلی شد؟

اول از همه 2 مقام ارزشمند تیم فوتبال ساحلی در کمتر از یک ماه را تبریک می‌گویم. بچه‌ها در جام بین‌قاره‌ای نمایش زیبایی داشتند و با اقتدار موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند. یکی از مهم‌ترین دلایل این قهرمانی برنامه‌ریزی دقیق بود. کمپ خوب و بازی‌های دوستانه و لیگ منظم فوتبال ساحلی دست به دست هم داد تا با زحمات دست‌اندرکاران جامعه فوتبال ساحلی و حمایت فدراسیون فوتبال و همچنین تلاش بازیکنان و کادر فنی حرفه‌ای تیم فوتبال ساحلی به این مقام دست پیدا کند.

*عده بسیاری تیم فوتبال ساحلی را تیمی بدون حاشیه می‌دانند. تیم چطور به چنین جایگاه و شرایطی رسید؟

یکی دیگر از دلایل موفقیت تیم ملی ساحلی همین بی‌حاشیه بودن است. تمام اعضای کادر فنی و بازیکنان یک دل هستند و تلاش می‌کنند همه تمرکز را روی هدف‌شان بگذارند. خوشبختانه دیدیم که به همین خاطر به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند.

*در کنار موفقیت تیم ملی فوتبال ساحلی مردان، شرایط فوتبال ساحلی زنان به چه صورت است؟

حدود 10 سال است که این رشته در کشورمان راه‌اندازی شده و مسابقات لیگ برگزار می‌شوند، اما هنوز مسابقات رسمی از سوی ای‌اف‌سی و فیفا برای این رشته برگزار نشده، فقط سازمان جهانی فوتبال ساحلی مسابقاتی را به صورت تورنمنت برای بخش زنان برگزار می‌کنند. امیدواریم با توجه فیفا و ای‌اف‌سی، تشکیل تیم ملی فوتبال ساحلی زنان هم برای ما امکان‌پذیر باشد.

*سوال بعدی من در مورد خود شماست. برای رسیدن به جایگاه فعلی چه موانعی سر راه‌تان بود؟ آیا به عنوان یک زن با موانع و مشکلات بیشتری مواجه بودید؟ اگر بله چطور به آنها فائق آمدید؟

این واقعیت است که یک زن برای اثبات خود و رسیدن به موفقیت باید به نسبت یک مرد بیشتر تلاش کند، اما این چیزی نیست که دور از دسترس باشد. چه مرد و چه زن، اگر هدفی را دنبال کنند و برای رسیدن به آن هدف بکشوند، قطعاً به هدف‌شان می‌رسند. امکان دارد برای زنان مسیر کمی دشوارتر باشد، چون برای ثابت کردن خودشان نیاز به تلاش بیشتری دارند.

*سوال آخر در مورد آینده فوتبال ساحلی است. چه برنامه‌ای برای آینده دارید و چه چشم‌اندازی پیش روی فوتبال ساحلی ایران است؟

به سبب جایگاهی که فوتبال ساحلی در چند سال اخیر به دست آورده و توسعه و رشدی که این رشته در سایر کشورها داشته، کار برای ما سخت‌تر شده است. در مسابقات جهانی ساحلی و مسابقات بین‌قاره‌ای شاهد بودیم که تیم‌ها بسیار قدرتمندتر از قبل شده‌اند. رقابت با این تیم‌ها ساده نیست. باید بیشتر تلاش و کار کرد. با برنامه‌ریزی دقیق و توجه ویژه به این رشته باید تلاش کنیم جایگاهی را که به دست آورده‌ایم در آینده حفظ کنیم. امیدوار هستم یک روز شاهد قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در مسابقات جام‌جهانی، بالاترین سطح مسابقات فوتبال ساحلی، باشیم. قطعاً برای تیم ما دور از دسترس نیست، اما باید بیشتر تلاش و سرمایه‌گذاری کرد تا نتیجه آن را در آینده ببینیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها