کد خبر: 357514
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از نشست خبری زهرا اینچه‌درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک:

عده‌ای قصاص قبل از جنایت کرده‌اند/ سازمان بازرسی موظف به تحقیق است، اما خود این سازمان مرتکب تخلف شده است/ سفر خواهرم به خارج از کشور هیچ ارتباطی به فدراسیون نداشت

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: یکی از مواردی که ماموران سازمان بازرسی به قوه قضاییه فرستاده بودند این بود که گفتند سفر من به باکو بدون مجوز شورای برون‌مرزی بوده است. این در حالی است که شورای برون‌مرزی به 10 نفر برای این سفر مجوز داد که نام من نیز در ردیف ششم لیست قرار داشت.

عده‌ای قصاص قبل از جنایت کرده‌اند/ سازمان بازرسی موظف به تحقیق است، اما خود این سازمان مرتکب تخلف شده است/ سفر خواهرم به خارج از کشور هیچ ارتباطی به فدراسیون نداشت
کد خبر: 357514
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - رئیس فدراسیون ژیمناستیک صبح امروز در نشستی خبری به برخی اتهامات و ابهامات مالی مطرح‌شده از سوی تعدادی از اعضای فعلی و سابق فدراسیون ژیمناستیک و رسانه‌ها پاسخ داد.

زهرا اینچه‌درگاهی در پاسخ سوال اعتمادآنلاین در ارتباط با تحقیق و بررسی سازمان بازرسی کل کشور درباره صورت‌حساب‌های مالی فدراسیون گفت: اظهر من الشمس است که در همه ارگان‌ها نهاد بازرسی وجود دارد. سازمان بازرسی کل کشور آخر مهر 1397 به دفتر ما آمدند و کتباً سه نفر را معرفی کردند تا به مدت 2 ماه در فدراسیون برای بررسی صورت‌های مالی طی سال‌های 95، 96 و 6 ماه اول سال 97 مستقر شوند.

اگر سازمان بازرسی زودتر اقدام می‌کرد، شاید حالا فدراسیون ژیمناستیک بدهی کمتری داشت

رئیس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: من از حضور این افراد خوشحال شدم. در جلسه معارفه به آنها گفتم ای کاش کمی زودتر می‌آمدید. اگر سازمان بازرسی زودتر اقدام می‌کرد، شاید حالا فدراسیون ژیمناستیک بدهی کمتری داشت. به ما گفتند این بازرسی ادواری است. در روند بازرسی ما هم حرف و حدیث زیادی برای گفتن داریم. هرچند سازمان بازرسی موظف به تحقیق است، اما وقتی خود این سازمان دچار تخلف شود برای من سوال پیش می‌آید. به‌موقع در مورد این قضیه صحبت خواهیم کرد.

او توضیح داد:‌ در حکم نوشته شده بود سندهای مربوط به ابتدای سال 95 تا 6 ماه اول سال 97 بررسی شود، اما خیلی جالب بود که آنها سندهای مربوط به سال 95 و چهار ماه ابتدای سال 96 را که من رئیس فدراسیون نبودم بررسی نکردند و خیلی راحت از آن گذشتند و فقط به بررسی دوره‌ای پرداختند که من رئیس فدراسیون بودم.

سفر من به باکو با مجوز شورای برون‌مرزی بود

اینچه‌درگاهی ادامه داد: برخی از سوال‌های سازمان بازرسی فنی بود و بعضی دیگر مربوط به امور مالی. من در طول دوران ریاستم فقط به یک سفر در حین مسابقه همراه تیم رفتم. سایر سفرهایم برای شرکت در اجلاس و گردهمایی‌ها بوده است. این سفر در اسفند 96 اتفاق افتاد و به مقصد وردکاپ باکو بود. یکی از مواردی که ماموران سازمان بازرسی به قوه قضاییه فرستاده بودند این بود که گفتند سفر من به باکو بدون مجوز شورای برون‌مرزی بوده است. این در حالی است که شورای برون‌مرزی به 10 نفر برای این سفر مجوز داد که نام من نیز در ردیف ششم لیست قرار داشت.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک اضافه کرد: سازمان بازرسی 17 سوال مطرح کرده بود. یکی دیگر از این سوال‌ها مربوط به فاکتور خرید سفر باکو بود که به زبان روسی و دستی نوشته شده بود. در این فاکتور 1330 منات یعنی در حدود سه میلیون تومان درج شده بود. این فاکتور هزینه خورد و خوراک اعضای تیم بود. در باکو به جای گرفتن هتل، برای کم کردن هزینه‌ها، در یک آپارتمان مستقر شدیم. یک سوپرمارکت نزدیک آپارتمان بود که از آن برای صبحانه کره، پنیر و... می‌خریدیم. روز آخر که به صاحب سوپرمارکت گفتیم برای خریدهای انجام‌شده فاکتور بدهد، در نهایت یک فاکتور دستی داد. ما آن را در سندهای مالی فدراسیون آوردیم. حال ماموران سازمان بازرسی می‌پرسیدند چرا این فاکتور دستی است.

نمی‌دانم چرا ماموران سازمان بازرسی هیچ علاقه‌ای به بررسی سندهای مربوط به سال‌های قبل از ریاست من در فدراسیون ژیمناستیک نشان ندادند

رئیس فدراسیون ژیمناستیک افزود:‌ ماموران سازمان بازرسی حتی روی این موارد کوچک حساس بودند، اما نمی‌دانم چرا هیچ علاقه‌ای به بررسی سندهای مربوط به سال‌های قبل از ریاست من در فدراسیون ژیمناستیک نشان ندادند.

زهرا اینچه‌درگاهی در ارتباط با مختومه شدن پرونده در سازمان بازرسی گفت: طی صحبتم با رئیس بخش ورزش سازمان بازرسی، اعلام کردند از نظر آنها پرونده مختومه است. طبیعتاً آنها گزارش خود را به وزارت ورزش نیز داده‌اند، اما مساله این است که این موارد زمان‌بر است و متاسفانه در حالی که هیچ چیز به اثبات نرسیده، عده‌ای قصاص قبل از جنایت کرده‌اند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره سفر خارج از کشور رئیس دفتر و یکی از بستگانش، و شبهات و اتهامات مطرح‌شده نیز، با نشان دادن اسناد این سفرها گفت: این سند نشان می‌دهد مقدار تعیین‌شده برای هزینه سفر من به اتریش 1900 یورو بوده که با هزینه‌ای بسیار کمتر از آن، این سفر را به انجام رساندم و باقی آن را نیز به حساب فدراسیون بازگرداندم. خواهرم نیز مقیم خارج از کشور است و برای گرفتن ویزا از طریق فدراسیون اقدام نکرد چراکه نیازی به این کار ندارد. او با هزینه شخصی به همراه من آمد و فکر نمی‌کنم این هیچ تخلفی محسوب شود. دوست داشتم خواهرم در پرواز کنار من بنشیند تا شاید یک مرد کنارم ننشیند. سفر خواهرم هیچ ارتباطی به فدراسیون نداشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها