کد خبر: 352399
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از انتقادات پیرامون عملکرد سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛

روزهای سخت کولاکوویچ/ یکی از مشکلات والیبال ایران نداشتن تیم «ب» است

تیم ملی والیبال با موفقیت در لیگ ملت‌ها و بازی‌های آسیایی به فاصله چند روز به جام‌جهانی ژاپن رفت. ایران جام جهانی را با 7 باخت، 4 برد و 12 امتیاز به پایان برد. در آخرین بازی تیم ایران به مصاف لهستان رفت و در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد تا بدین ترتیب جام جهانی را با شکست به پایان برساند.

روزهای سخت کولاکوویچ/ یکی از مشکلات والیبال ایران نداشتن تیم «ب» است
کد خبر: 352399
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سرمربی تیم والیبال ایران در سه ماه گذشته تجربه عجیبی از موفقیت و شکست توامان را داشته است. تجربه‌ای که فاصله رضایت از تیم ملی تا انتقاد شدید از او را بسیار نزدیک کرد.

تیم ملی والیبال با موفقیت در لیگ ملت‌ها و بازی‌های آسیایی به فاصله چند روز به جام‌جهانی ژاپن رفت. ایران جام جهانی را با 7 باخت، 4 برد و 12 امتیاز به پایان برد. در آخرین بازی تیم ایران به مصاف لهستان رفت و در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد تا بدین ترتیب جام جهانی را با شکست به پایان برساند.

مسابقاتی که عملکرد ایران در آن انتقادات زیادی را به همراه داشت. منتقدان معتقد بودند کولاکوویچ برنامه مشخصی ندارد و ثابت بودن چیدمان تیم باعث خستگی بازیکنان و آسان کردن کار حریفان می‌شود.

به عنوان مثال، در دو مسابقه آغازین لیگ ملت‌های 2019، پاسور ایران در منطقه 5 قرار گرفت اما از بازی سوم دوباره به همان جای همیشگی برگشت و در تمام 15 بازی باقی مانده هم در همان جا ماند.

در دو سال اخیر، ایران حتی در یک ست مسابقات قهرمانی جهان، انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا، چیدمان بازیکنان خود را عوض نکرد. در این شرایط آنالیز تیم ایران ، ساده‌ترین کار برای هر حریفی است.

یکی از مشکلات تیم ملی والیبال ایران این است که جایگزینی برای بازیکنان فعلی وجود ندارد. تیم‌های برتر جهان مثل لهستان، آمریکا، روسیه و ایتالیا، در مسابقات مختلف سال 2019 هر کدام از حدود 30 بازیکن مختلف استفاده کردند. ولی ایران در کل 39 مسابقه امسال خود فقط از 16 بازیکن بهره برد و زمانی که سیدمحمد موسوی اعلام کرد که در جام جهانی شرکت نمی‌کند، هیچ بازیکن دیگری نداشت که آماده باشد و جای او را بگیرد.

یکی دیگر از مشکلات والیبال شرایط متغیر فدراسیون والیبال است. مدت‌هاست فدراسیون والیبال شرایط باثباتی ندارد و کسی نیست که برای تیم ملی برنامه‌ریزی کند. حتی امسال افشین داوری که سرپرستی فدراسیون را بر عهده داشت، تصمیم گرفت تیم زیر 23 سال ایران به مسابقات قهرمانی آسیا در این رده سنی نرود تا به این ترتیب تنها فرصت برای تشکیل تیمی به عنوان تیم ب هم از بین برود.

کولاکوویچ همچنین منتقدان زیادی در میان کارشناسان والیبال و گزارشگران این رشته دارد. یکی از جدی‌ترین منتقدان ایگور کولاکوویچ محمدجواد محتشمیان گزارشگر و کارشناس والیبال است که بارها روی آنتن تلویزیون تندترین انتقادات را به او کرده است.

محمود افشاردوست ، دبیر سابق فدراسیون والیبال، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در ارتباط با نتایج تیم ملی والیبال در جام‌جهانی گفت: «تیم ملی بعد از قهرمانی لیگ ملت‌های والیبال، انتخابی المپیک در مرحله اول و همچنین قهرمانی آسیا راهی جام‌جهانی شد. به همین خاطر بازیکنان تیم ملی دچار فرسودگی شدند. یکی از مشکلات والیبال ایران نداشتن تیم «ب» است. اگر تیم دومی داشتیم، می‌توانستیم با جایگزین کردن بازیکنان کمی از خستگی تیم ملی بکاهیم.کولاکوویچ هم پیش از آغاز رقابت‌های جام‌جهانی اعلام کرد که آماده این بازی‌ها نیستیم. شرکت در مسابقات مختلف فرسودگی می‌آورد و اگر تیم ملی «ب» داشتیم، می‌توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها