کد خبر: 352169
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۰۹:۲۱:۰۰
| |

سرپرست پیشین تیم‌های ملی کشتی زنان:

دبیر المپیکی است و همواره دغدغه کشتی ایران را دارد

مهسیما بابایی گفت: «علیرضا دبیر» المپیکی است و همانطور که از کشتی مردان حمایت می‌کند، دغدغه بخش زنان را نیز دارد.

دبیر المپیکی است و همواره دغدغه کشتی ایران را دارد
کد خبر: 352169
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۰۹:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مهسیما بابایی اظهار داشت: هفته گذشته از فدراسیون کشتی با من تماس گرفتند و گفتند که «مونا میرزایی» را جایگزین کرده‌اند و ترجیح دادم با کشتی و دختران کشتی‌گیر خداحافظی کنم.

وی افزود: دبیر المپیکی است و همواره دغدغه کشتی ایران را دارد. چگونه می‌تواند کشتی زنان را تعطیل کند؟ دختران ما در این رشته زحمت کشیدند و لازم است که به حق خود برسند. امیدوارم چنین اتفاقی در فدراسیون کشتی نیافتد.

سرپرست اسبق تیم های ملی درخصوص کشتی کلاسیک زنان، خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم کشتی کلاسیک خواهان دارد یا خیر، درست نیست. این رشته علاقمندان بسیاری دارد و «رسول خادم» در دوران ریاست خود زحمت زیادی برای این رشته کشید. در تورنمنت بین‌المللی لبنان خیلی از کشورها شرکت کردند و ملی‌پوشان کشتی گیر در تیمی اول و در انفرادی خوب کار کردند. امیدواریم سرمایه‌ گذاری‌های لازم در این زمینه انجام و مسابقات برون مرزی آنان برگزار شود.

وی درباره وضعی کشتی آلیش زنان گفت: این رشته زمانی زیر نظر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی قرار داشت و پس از آن زیر نظر فدراسیون کشتی قرار گرفت. خادم در دوران ریاست خود همه اعزام‌ها را انجام داد و آلیش کاران ما در سطح کشورهای ترکمنستان و قزاقستان بودند که حرف اول را در این رشته داشتند. هر سال در اوزان مختلف مدال داشتیم و در بازی‌های آسیایی ترکمنستان بچه‌ها خوب درخشیدند و در 2 رشته کوراش و آلیش مدال نقره کسب کردند و نایب قهرمان شدند.

بابایی ادامه داد: بهترین اقدامات برای پیشرفت کشتی برگزاری اردوهای مداوم و اعزام به مسابقات برون مرزی است.

آلیش‌کاران باید در مسابقات جهانی ترکیه شرکت می‌کردند که لغو شد اما با رایزنی‌های صورت گرفته، مسابقات جهانی در قزاقستان برگزار می‌شود و امیدورام به این رقابت‌ها اعزام شوند. مطمئنم که دغدغه دبیر این است که مشکلات زنان کشتی‌گیر برطرف شود. کسی که دغدغه کشتی مردان را دارد، به یقین دغدغه کشتی زنان را نیز خواهد داشت.

وی یادآور شد: آرزو می‌کنم که دختران کشتی‌گیر ایرانی را همانطور که بر سکوی قهرمانی جهان دیدم، بر سکوی المپیک هم ببینم. مسیری که خادم آن را آغاز کرد و بذری کاشت که جوانه زد و اگر از طرف دبیر همینگونه حمایت شود، شاهد قهرمانی آنان نیز خواهیم بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها