کد خبر: 344687
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از متن بیانیه نشست کمیته اجرایی یوفا:

اعضای یوفا در کشورهایی که اجازه ورود زنان به ورزشگاه‌ها را نمی‌دهند، بازی نکنند/ ساختار جدید لیگ ملت‌های اروپا اعلام شد/ تورنمنت تازه برای باشگاه‌های اروپایی در راه است

کمیته اجرایی یوفا به 55 کشور عضو و تمامی باشگاه‌های اروپایی توصیه اکید کرده است از بازی در کشورهایی که زنان در آنها برای ورود به ورزشگاه‌ها با محدودیت مواجه هستند، اجتناب کنند.

اعضای یوفا در کشورهایی که اجازه ورود زنان به ورزشگاه‌ها را نمی‌دهند، بازی نکنند/ ساختار جدید لیگ ملت‌های اروپا اعلام شد/ تورنمنت تازه برای باشگاه‌های اروپایی در راه است
کد خبر: 344687
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن- روز سه‌شنبه 24 سپتامبر (2 مهر) نشست کمیته اجرایی یوفا در شهر لیوبلیانا اسلوونی برگزار و تصمیمات جدیدی توسط این نهاد اتخاذ و اعلام شد. تصمیمات جدید اتحادیه فوتبال اروپا در ارتباط با لیگ ملت‌های اروپا، میزبانی تورنمنت‌های اروپایی، VAR، لیگ کنفرانس اروپا، قرعه‌کشی مسابقات و ماجرای ورود زنان به ورزشگاه است.

بخش قابل توجه این بیانیه واکنش یوفا به مساله ورود زنان به ورزشگاه‌ها است. موضوعی که الکساندر چفرین، رئیس یوفا، در این‌باره گفت: «نمی‌توانیم تیم‌های اروپایی‌ را بابت بازی کردن با تیم‌های کشورهایی که زنان در آنجا اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند مجازات کنیم. زیرا چنین اقدامی از حوزه اختیارات قضایی ما خارج است، اما این بدان معنا نیست که باید ساکت بنشینیم و بگوییم هیچ کاری از ما ساخته نیست و تنها وظیفه ما گسترش و توسعه فوتبال اروپاست.»

او ادامه داد: «توصیه ما به 55 عضو یوفا و تمامی باشگاه‌های اروپایی این است که با تیم‌های کشورهایی که در آنها حقوق اولیه زنان محترم شمرده نمی‌شود، چه داخل و چه خارج از آن کشورها، بازی نکنند و مسابقه برگزار نکنند؛ نمایندگان باشگاه‌ها و همچنین لیگ‌های اروپایی نیز موافقت خود را با این موضوع اعلام کرده‌اند.»

متن کامل این بیانیه را به نقل از وب‌سایت رسمی یوفا در ادامه می‌خوانید:

لیگ ملت‌های اروپا

ساختار جدید لیگ ملت‌های اروپا در قالب 16 تیم در لیگ‌های B ،A و C و هفت تیم در لیگ D برای رقابت‌های فصل 2020-21 خواهد بود. تیم‌ها بر اساس رنکینگ کلی در پایان فصل 2018-19 مسابقات در چهار لیگ مختلف قرار گرفته‌اند. قرعه‌کشی گروه‌بندی‌های هر لیگ در تاریخ سوم مارس 2020 انجام خواهد شد و تیم‌ها رقبای خود را خواهند شناخت.

میزبانی تورنمنت‌های اروپایی

فینال لیگ قهرمانان اروپا 2021 سن‌پترزبورگ

فینال لیگ قهرمانان اروپا 2022 مونیخ

فینال لیگ قهرمانان اروپا 2023 لندن

فینال لیگ اروپا 2021 سویا

سوپرکاپ اروپا 2021 بلفاست

مسابقات فوتسال یورو 2022 هلند

بازی‌های قهرمانی زیر 17 سال (مردان) اروپا 2021 قبرس 2022 اسرائیل

بازی‌های قهرمانی زیر 19 سال (مردان) اروپا 2021 رومانی 2022 اسلواکی

بازی‌های قهرمانی زیر 17 سال (زنان) اروپا 2021 جزایر فارو 2022 بوسنی

بازی‌های قهرمانی زیر 19 سال (زنان) اروپا 2021 بلاروس 2022 چک

VAR

بر اساس تصمیم یوفا، تکنولوژی VAR از مرحله حذفی لیگ اروپا 2021/2020، فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا در بخش زنان از فصل 2020/19 و همچنین جام ملت‌های اروپا 2021 زنان به کار گرفته خواهد شد.

لیگ کنفرانس اروپا

سومین رقابت باشگاهی اروپا بر اساس تصمیم کمیته اجرایی، «کنفرانس لیگ» نام گرفت. این تورنمنت جدید از سال 2021 برگزار خواهد شد و زمان برگزاری آن همچون «لیگ اروپا» در روزهای پنجشنبه خواهد بود.

ضربه مغزی

کمیته اجرایی یوفا از توجه فیفا به درخواست رسمی این نهاد در جهت تغییر پروتکل مرتبط با ضربه مغزی بازیکنان استقبال کرده است - این پروتکل تلاش می‌کند از سلامت بازیکنان محافظت کند - و این موضوع در نشست بعدی IFAB (برد بین‌المللی فوتبال) بررسی خواهد شد.

تعادل رقابتی

کمیته اجرایی گزارشی تحقیقی در ارتباط با درآمد پنج لیگ برتر اروپا از 50 کشور را مورد بررسی قرار داد. این گزارش نشان می‌دهد در غیاب بازگشت درآمد (solidarity payments) به 50 بازار مذکور، پول کسب‌شده توسط پنج لیگ برتر (لیگ برتر انگلستان، لالیگا اسپانیا، بوندس لیگای آلمان، سری آ ایتالیا و لیگ 1 فرانسه) عامل اصلی زوال تعادل رقابتی در سطح اروپاست.

روند قرعه‌کشی

پروسه قرعه‌کشی مسابقات انتخابی اروپا و مرحله پایانی یورو 2020 تایید شد.

توسعه پایدار

در راستای تعهد یوفا به توسعه پایدار و همچنین ارج نهادن به برگزاری 6 دهه رقابت‌های اروپایی، 600 هزار اصله درخت در 12 شهر میزبان یورو 2020 کاشته خواهد شد.

شرط‌‌‌بندی

یوفا همچنین اعلام کرد تشکیل یک کمیته مستقل در راستای مقابله با شرط‌‌بندی را بررسی خواهد کرد.

کپی‌رایت

استراتژی جدید در ارتباط با قانون کپی‌رایت در جهت حمایت از حقوق رسانه‌ها به کمیته اجرایی یوفا معرفی شد.

ورود زنان به ورزشگاه‌ها

کمیته اجرایی یوفا به 55 کشور عضو و تمامی باشگاه‌های اروپایی توصیه اکید کرده است که از بازی در کشورهایی که زنان در آنها برای ورود به ورزشگاه‌ها با محدودیت مواجه هستند، اجتناب کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها