کد خبر: 343942
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از دلایل موفقیت تیم یورگن کلوپ در سال‌های اخیر:

راز شکست‌ناپذیری لیورپول چیست؟

یورگن کلوپ حالا برای ثبت نامش در میان اسطوره‌های آنفیلد تنها یک نبرد دیگر در پیش دارد؛ نبردی طولانی و سخت به نام لیگ برتر انگلیس.

راز شکست‌ناپذیری لیورپول چیست؟
کد خبر: 343942
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- لیورپول در ششمین هفته از فصل جدید لیگ برتر انگلیس در مقابل چلسی با مربیگری فرانک لمپارد به پیروزی رسید تا روند شکست‌ناپذیری‌ این تیم ادامه پیدا کند. لیورپول با این برد با اختلاف پنج امتیاز با منچسترسیتی رقیبش در صدر لیگ برتر انگلیس ایستاد. اما علت موفقیت لیورپول در لیگی که رقابتی‌ترین لیگ فوتبال دنیا نام گرفته چیست؟

لیورپول در فصل 2018-2019 موفق نشد به عنوان قهرمانی دست پیدا کند، اما آمار خیره‌کننده‌ای به جا گذاشت. در این فصل لیورپول 39 بازی در لیگ برتر به انجام رساند که از این تعداد تنها در یک بازی شکست خورد و 30 پیروزی را به نام خود ثبت کرد.

بر طبق آمار لیورپول در لیگ برتر، این تیم فوتبالی مالکانه، هجومی و زیبا را به نمایش می‌گذارد. در فصل گذشته بین بازیکنان لیورپول 23 هزار و 638 پاس رد و بدل شده که 84 درصد این پاس‌ها صحیح بوده است.

لیورپول در فصل 2018-2019، هشتاد و نه گل به ثمر رسانده که این آمار به معنای 28.2 گل در هر بازی است.

آمار خیره‌کننده تیم یورگن کلوپ در خط حمله در حالی رقم خورده که این تیم ویرجیل فان‌دایک بهترین مدافع حال حاضر جهان را در اختیار دارد و در فصل گذشته 21 کلین شیت داشته است.

یورگن کلوپ پس از برد در مقابل چلسی در ارتباط با شخصیت تیمش گفت: «من دیگر از شخصیت تیمم شگفت‌زده نمی‌شوم.

ما هر روز از بازی خوب خودمان تشکر نمی‌کنیم، اما از خودمان انتظار داریم که برای همه چیز بجنگیم. برای قهرمانی در چنین لیگ دشواری کار بسیار سختی در پیش داریم. همه از ما انتظار دارند در رده اول یا دوم جدول باشیم، پس باید فوتبال خوبی بازی کنیم.»

کلوپ با اشاره به رقیب خود منچسترسیتی گفت: «من واقعاً فکر می‌کنم که آنها بهترین تیم دنیا هستند. نمی‌خواهم پپ را تحت فشار بگذارم اما سیتی واقعاً تیم خوبی است. منتها رقابت تنها بین لیورپول و سیتی نیست، ما باید در 32 بازی شرکت کنیم.»

قرمزهای آنفیلد فصل گذشته با وجود کسب 97 امتیاز تنها به خاطر یک شکست، قهرمانی را به سیتی واگذار کردند. آنها بیش از 2 دهه است که در حسرت قهرمانی در لیگ برتر انگلستان به سر می‌برند.

پس از شکست در مقابل رئال در فینال چمپیونز لیگ فصل 17-2018 به کلوپ فرصتی دوباره داده بود تا این‌ بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا با غلبه بر پوچتینو بالاخره به ناکامی لیورپول و خودش پایان دهد. او دو فینال چمپیونز لیگ را در حسرت جام و خیره به قهرمانی حریف پشت سر گذاشته بود و نمی‌خواست شکست در فینال سی‌ال تقدیرش شود.

لحظه‌ای که کلوپ با فریاد شادی جام نقره‌ای را بالای سر برد، رد ناکامی را از سرنوشت خود و لیورپول پاک کرد.

یورگن کلوپ حالا برای ثبت نامش در میان اسطوره‌های آنفیلد تنها یک نبرد دیگر در پیش دارد؛ نبردی طولانی و سخت به نام لیگ برتر انگلیس.

کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول موفق شده در چند سال اخیر این تیم را از مهره همیشه ناکام رقابت‌های فوتبال انگلیس و اروپا با سرنوشتی دراماتیک به تیمی تبدیل کند که کابوس رقیبان است. به گواه آمار و ارقام، برگ برنده لیورپول کلوپ عطش سیری‌ناپذیر این تیم برای پیروزی است. آنها در تمام بازی‌ها جنگنده و خستگی‌ناپذیرند و ماموریت خود را فراموش نمی‌کنند.

6 برد در 6 بازی بدون حتی یک شکست و 17 گلِ زده نشان‌دهنده عزم این تیم برای برآورده کردن آرزوی دیرینه هواداران است. اما باید منتظر ماند و دید آیا یورگن کلوپ می‌تواند تا پایان فصل لیورپول را شکست‌ناپذیر و جنگنده حفظ کند و بالاخره طلسم قهرمانی در لیگ برتر را بشکند یا نه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها