کد خبر: 343439
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نگاهی به حساس‌ترین بازی فوتبال قاره کهن

آبی‌های پایتخت تا به امروز 26 برد در دربی کسب کرده‌اند و پرسپولیس هم 23 بازی را با پیروزی به پایان رسانده است. این 2 تیم در حالی در آخرین روز شهریورماه 1398 به مصاف هم می‌روند که هر 2 با تغییراتی مواجه شده‌اند.

نگاهی به حساس‌ترین بازی فوتبال قاره کهن
کد خبر: 343439
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دربی 90 یا 91؟ فرقی نمی‌کند این چندمین دربی سرخابی‌های پایتخت است؛ این بازی همیشه حساسیت خود را دارد. از جنجال‌های عزیز اصلی در پیش از انقلاب گرفته تا درگیری مجتبی محرمی و امیر قلعه‌نویی بعد از انقلاب همه نشان‌دهنده هیجان بالای این بازی است. بزرگان فوتبال ایران در این بازی به میدان رفته‌اند و باعث شده‌اند جذابیت این دیدار حساس دوچندان شود. آبی‌های پایتخت تا به امروز 26 برد در دربی کسب کرده‌اند و پرسپولیس هم 23 بازی را با پیروزی به پایان رسانده است. این 2 تیم در حالی در آخرین روز شهریورماه 1398 به مصاف هم می‌روند که هر 2 با تغییراتی مواجه شده‌اند.

تغییر مربیان در سرخابی‌ها

کالدرون و استراماچونی مربیان این روزهای پرسپولیس و استقلال، در ابتدای فصل نوزدهم لیگ برتر جانشین برانکو و شفر شدند. هرچند شفر نتوانست در استقلال عملکرد قابل قبولی از خود به‌ جای بگذارد، اما برانکو با پرسپولیس افتخاری نبود که کسب نکرده باشد. حالا باید منتظر ماند و دید در این دربی حساس تفکر مربی آرژانتینی پرسپولیس نتیجه می‌دهد یا استراماچونی ایتالیایی می‌تواند سربلند از این بازی خارج شود.

تغییر در بازیکنان هر 2 تیم

با پایان لیگ هجدهم و آغاز فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران هر 2 تیم شروع به ترمیم نقاط ضعف خود کردند. استقلال اما به‌ جای ترمیم سعی کرد شاکله اصلی تیمش را تغییر دهد. آنها 16 بازیکن را از دست دادند و به همین خاطر برخی کارشناسان به روند مثبت این تیم در لیگ نوزدهم خوش‌بین نبودند. پرسپولیس اما با خریدهای منطقی سعی کرد نقاط ضعفش را برطرف کند.

آغاز لیگ و نتایج این 2 تیم

لیگ نوزدهم با تاخیر یک‌ماهه آغاز شد. پرسپولیس در اولین دیدار فصل نوزدهم به مصاف پارس جنوبی جم رفت و توانست اولین امتیاز فصل را کسب کند. آنها در هفته دوم در تبریز بازی را به تراکتور واگذار کردند و در هفته سوم هم با پیروزی برابر صنعت نفت آبادان 6 امتیازی شدند و حالا در رده ششم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند. استقلال اما برخلاف رقیب سنتی‌اش حال‌ و روز خوشی در لیگ برتر ندارد. آنها در اولین بازی‌شان در لیگ به مصاف ماشین‌سازی تبریز رفتند و در دقایق پایانی بازی را واگذار کردند. فولاد دومین حریف آبی‌های تهران بود. هرچند شاگردان استراماچونی در ابتدای بازی پیش افتادند، اما باز با گل دقایق پایانی فولاد متوقف شدند. نفت مسجدسلیمان سومین حریف استقلال بود. استقلال این بازی را هم مساوی کرد تا 2 امتیازی شود و در رده پانزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گیرد.

شرایط 2 تیم هرچه باشد تاثیری در بازی دربی ندارد. این بازی حسابش از دیگر بازی‌های لیگ جداست و تیم‌ها با تمام توان‌شان به میدان می‌آیند. باید منتظر ماند و دید دربی 90 یا به قول عده‌ای، دربی 91 با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها