کد خبر: 342865
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۶:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کالدرون در مسیر برانکو یا...؟

گابریل‌ کالدرون که سهل است،‌ میراث‌داری برانکو ایوانکوویچ برای چهره‌ای چون ژوزه مورینیو هم دشواری‌های زیادی می‌توانست داشته باشد.

کالدرون در مسیر برانکو یا...؟
کد خبر: 342865
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۶:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس- گابریل‌ کالدرون که سهل است،‌ میراث‌داریِ برانکو ایوانکوویچ برای چهره‌ای چون ژوزه مورینیو هم دشواری‌های زیادی می‌توانست داشته باشد، چراکه این مربی آرژانتینی تیمی را در اختیار گرفته که مربی قبلی‌اش در سه سال، هفت قهرمانی را برای هواداران به ارمغان آورد.

پرسپولیس در شرایطی مهیای نودمین دربی می‌شود که از 9 امتیاز ممکن اول فصل 6 امتیاز را کسب کرده و کمتر کسی است که بتواند آنها را تیمی ناکام در نتیجه‌گیری بداند. در هر حال پرسپولیسی‌ها باید با استقلالی بازی کنند که حال و احوال خوبی ندارد.

پس می‌توان گفت کافی است شاگردان کالدرون با هوشیاری تاکتیک‌های مربی را در فضایی به دور از کارهای اضافی پیاده کنند تا بتوانند بردی با ارزش را به دست آورند. اما کافی است پرسپولیسی‌ها مغرور شوند و رقیب را به دلیل شرایط نه‌چندان خوبش دست‌کم بگیرند‌‌‌،‌ آن وقت است که پرسپولیس با باخت یا حتی با تساوی در دربی از مسیر موفقیت خارج خواهد شد. آن هم خارج شدنی که بازگشتش سخت و نفسگیر خواهد بود.

البته کالدرون این روزها برای چینش 11 نفر اصلی دغدغه‌های ذهنی جدی‌ای دارد. این مربی در سه 90 دقیقه‌‌ای که از لیگ برتر گذشته است، 19 بازیکن را بازی داده تا معلوم شود هم دستش از مهره‌های موثر پر است و هم ترکیب ثابت را هنوز نشناخته که شاید همین نکته در کارش گره بیندازد.

باید منتظر ماند و دید پرسپولیس این روز مهم را چگونه و با چه تجربه‌ای پشت سر خواهد گذاشت: شکست استقلال و ارسال این پیام که «مثل سه‌ سال قبل شایسته‌ترین تیم برای بالانشینی هستیم» یا باخت احتمالی در دربی و خارج شدن از مسیری که در زمان برانکو به آن عادت کرده بودند.

دربی که تمام شود معلوم خواهد شد کالدرون در همان مسیری خواهد ماند که برانکو در آن چهار سال بزرگی کرد یا اینکه چالش را به طور جدی تجربه خواهد کرد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها