کد خبر: 341649
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۱:۵۱:۰۰
| |

مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»؛ ورزش ایران در هفته‌ای که گذشت

تیم ملی بسکتبال با شکست فیلیپین راهی المپیک توکیو شد/ مرگ دختر هوادار استقلال بعد از خودسوزی/ واکنش دولتی‌ها به مساله ورود زنان به ورزشگاه‌ها

صعود تیم ملی بسکتبال ایران به المپیک 2020 توکیو، مرگ سحر خدایاری هوادار باشگاه استقلال به دلیل خودسوزی و حواشی آن و همچنین واکنش دولتی‌ها به موضوع ورود زنان به استادیوم‌ها مهم‌ترین اخبار ورزشی در هفته گذشته بود.

حجم ویدیو: 17.31M | مدت زمان ویدیو: 00:04:28 دانلود ویدیو
کد خبر: 341649
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۱:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‎ صعود تیم ملی بسکتبال ایران به المپیک 2020 توکیو، مرگ سحر خدایاری هوادار باشگاه استقلال به دلیل خودسوزی و حواشی آن و همچنین واکنش دولتی‌ها به موضوع ورود زنان به استادیوم‌ها مهم‌ترین اخبار ورزشی در هفته گذشته بود.

صعود تیم ملی بسکتبال به المپیک

تیم ملی بسکتبال ایران بعد از کش‌وقوس‌های فراوان توانست جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را به دست آورد. شاگردان مهران شاهین‌طبع در جام جهانی بسکتبال 2019 چین فراز و فرودهای زیادی داشتند.

آنها در اولین بازی خودشان برابر پورتوریکو در حالی‌که از حریف جلو بودند در ثانیه‌های آخر بازی را واگذار کردند تا شرایط برای تیم ملی سخت شود. بازیکنان تیم ملی در ادامه برابر تونس و اسپانیا هم شکست خوردند تا راهی گروه بازنده‌ها شوند. بسکتبال ایران در ادامه با فیلیپین و آنگولا هم‌گروه شد و توانست با برتری برابر این دو تیم و شکست غیرمنتظره چین میزبان برابر نیجریه، صعود خودش را به المپیک قطعی کند.

مهران شاهین‌طبع بعد از پایان رقابت‌های ایران در جام جهانی چین ضمن انتقاد از کمبود امکانات بسکتبال ایران، کار تیم ملی در آینده را بسیار سخت عنوان کرد. او معتقد است امکانات بسکتبال ایران در حد المپیک نیست و سهمیه المپیکی که ملی‌پوشان در جام‌جهانی کسب کردند با امکانات این رشته در داخل کشور تطبیق ندارد.

صمد نیکخواه بهرامیف کاپیتان تیم ملی بسکتبال، هم در واکنش به برخی انتقادها از تیم ملی گفت: «یکسری افراد علیه تیم ملی و بازیکنان حرف می‌زنند. این آدم‌ها هیچ گذشته‌ای ندارند و نمی‌دانم کجا بوده‌اند که حالا درباره ستاره‌های بسکتبال کشور نظر می‌دهند.»

مرگ دختر هوادار استقلال بعد از خودسوزی

سحر خدایاری هوادار باشگاه استقلال که مقابل دادگاه انقلاب خودسوزی کرد در هفته گذشته درگذشت. درگذشت سحر خدایاری با واکنش‌های زیادی در شبکه های اجتماعی همراه شد و برخی ستارگان دنیای فوتبال جهان و ایران و همچنین برخی سیاستمداران به این موضوع واکنش نشان دادند.

بازیکنان و باشگاه‌های اروپایی از پل پوگبا و گری لینکر گرفته تا باشگاه‌های بارسلونا و رم به مرگ دختر هوادار استقلال واکنش نشان دادند. در ایران هم بازیکنانی چون علی کریمی، علی دایی، فرهاد مجیدی و مسعود شجاعی با انتشار عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی تلاش کردند تا همدردی خودشان را با این حادثه ابراز کنند.

ماجرای مرگ دختر هوادار استقلال به قدری دردناک بود که برخی از سیاسیون هم به آن واکنش نشان دادند. معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور نیز در واکنش به خودسوزی و مرگ او اعلام کرد پرونده این هوادار فوتبال را پیگیری خواهد کرد.

واکنش دولتی‌ها به مساله ورود زنان به ورزشگاه‌ها

بعد از ماجرای خودسوزی و مرگ سحر خدایاری باز هم بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها داغ شده و حالا دولتی‌ها هم بیشتر به این مساله واکنش نشان می‌دهند.

مسئولان دولتی در این میان نظرات متفاوتی دارند و برخی موافق حضور زنان در استادیوم‌ها هستند و برخی هم هنوز شرایط را آماده حضور زنان در ورزشگاه‌ها نمی‌دانند.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه نشست هیات دولت در روز چهارشنبه گفت: «با فضای فعلی که طرفداران تیم‌ها علیه یکدیگر فحش می‌دهند و درگیری وجود دارد حضور زنان در ورزشگاه به مصلحت نیست.» این صحبت‌های واعظی با واکنش‌های تندی در فضای مجازی همراه شد. هرچند واعظی بعدتر با انتشار پستی در اینستاگرامش نوشت: «در حیاط دولت در تایید حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها سخن گفتم. حتی در آن قسمت که عنوان کردم در شرایط فعلی به دلیل وجود فحاشی در استادیوم‌ها این حضور را به مصلحت نمی‌دانم بلافاصله از تمهید وزارت ورزش و جوانان برای تغییر شرایط سخن گفتم و تاکید کردم دولت وزیر ورزش را مامور کرده تا همین شرایط را نیز مدیریت کند.»

اما علی ربیعی موافقت دولت را با حضور زنان در ورزشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: «فعلاً برای دیدارهای ملی برنامه‌ریزی شده که در تمام دیدارهای ملی زنان حضور داشته باشند.»

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور هم درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفته: «صحبت من کاملاً مشخص و یک جمله است: ورود خانم‌ها به استادیوم هیچ منع قانونی‌ای ندارد.»

حالا باید منتظر ماند و دید این مطالبه زنان ایرانی چه سرنوشتی خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها