کد خبر: 340781
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۵:۱۴:۲۰
| |

روز جهانی وزنه‌برداری تصویب شد

با پیشنهاد عضو ایرانی کمیته مربیان و تحقیقات فدراسیون بین المللی وزنه‌برداری، روز جهانی این رشته به تصویب رسید.

روز جهانی وزنه‌برداری تصویب شد
کد خبر: 340781
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۵:۱۴:۲۰

اعتمادآنلاین| ‌ «محسن بیرانوند» دبیر فدراسیون وزنه‌برداری ایران و عضو کمیته مربیان و تحقیقات فدراسیون جهانی این رشته (iwf) امروز (شنبه) در نشست هم اندیشی و پژوهشی این کمیته شرکت کرد. در این جلسه، وی پیشنهادی مبنی بر نامگذاری یک روز به نام روز جهانی وزنه‌برداری را به مسئولان IWF ارائه کرد که طرح اولیه آن به تصویب اعضای کمیته رسید.

بیرانوند سه روز 28 مارس را برای انتخاب این روز جهانی ارائه کرد تا از این طریق وزنه‌برداری بیشتر از قبل بین خانواده‌ها ترویج داده شود و علاقمندان بیشتری به سمت این رشته با قدمت گرایش پیدا کنند.

28 مارس سال 1891 میلادی (8فروردین سال1270 هجری شمسی) مصادف است با برگزاری نخستین دوره رقابت‌های آماتوری وزنه‌برداری جهان، 7 آوریل سال 1896 میلادی (19 فروردین 1275 هجری شمسی) برابر است با حضور رشته وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک نوین و 10 ژوئن سال1905 میلادی (20 خرداد سال 1284 هجری شمسی) روزی که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تاسیس شد.

در این رابطه بیرانوند اظهار داشت: خوشبختانه با کلیات طرحی که پیشنهاد داده بودم، موافقت شد. وزنه‌برداری جزو اولین رشته‌های المپیکی محسوب می‌شود و ما هم تصمیم داریم تا هر طور شده باعث حفظ این رشته در المپیک شویم. پوستری را با توجه به موارد اشاره شده، طراحی کردم و همچنین شعاری برای این روز پیشنهاد دادم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها