کد خبر: 336195
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۲:۰۸:۰۵
| |

ماجرای سامان قدوس و اوئسکا

بدنبال محروم شدن 4 ماهه «سامان قدوس» از فعالیت فوتبالی به دلیل فسخ قرارداد غیرقانونی با باشگاه اوئسکا اسپانیا و پیوستن به آمیان فرانسه، روزنامه آفتونبلادت سوئد در گزارشی جامع به شرح ماوقع پرداخت و به نقل از رئیس وقت باشگاه پیشین قدوس، داستان را "حقه‌بازی اسپانیایی" توصیف کرد.

ماجرای سامان قدوس و اوئسکا
کد خبر: 336195
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۲:۰۸:۰۵

اعتمادآنلاین| ‌ پیام فیفا روز گذشته به دست آمیان رسید؛ قدوس و اوسترشوند بابت آشی که اوئسکا سال گذشته برای آنان پخت به شدت تنبیه شدند.

قدوس به مدت چهار ماه از هر گونه فعالیت فوتبالی و اوسترشوند نیز از فعالیت در 2 پنجره بعدی نقل و انتقالات محروم شد؛ اوئسکا هم 4 میلیون یورو غرامت دریافت خواهد کرد.

روزنامه آفتونبلادت در گزارشی با اشاره به افراد و طرفهای درگیر در داستان، به شرح ماوقع پرداخت.

کایندبرگ: قدوس به دفتر من آمد

قدوس 6 آگوست سال گذشته همچنان بازیکن اوسترشوند محسوب می‌شد اما قصد جدایی از باشگاه را داشت و اوئسکا نسبت به خرید وی ابراز تمایل کرده بود.

«دنیل کایندبرگ» رئیس وقت اوسترشوند می‌گوید: قدوس به دفتر من آمد و با هم صحبت کردیم؛ او گفت که می‌خواهد به همراه برادرش برای بازدید از شهر و آشنا شدن با ورزشگاه و .. به اوئسکا برود.

کایندبرگ درخواست قدوس را پذیرفت و تاکید کرد: اما نمی‌توانی هیچ توافقی انجام دهی؛ هیچ چیزی را امضا نکن چرا که ما هنوز با اوئسکا به توافق نرسیده‌ایم.

قدوس با برادرش راهی اوئسکا شد البته مدیربرنامه‌اش را با خود نبرد؛ موضوعی که «نناد لوکیچ» (مدیر برنامه وی) را بسیار ناامید و آزرده کرد.

کایندبرگ ادامه داد: اگر زمان به عقب بر می‌گشت به او اجازه رفتن نمی‌دادم؛ اما این خودِ بازیکن است که تصمیم می‌گیرد با چه کسی مشورت کند و چه کسی را همراه خود ببرد؛ با این حال فکر می‌کنم بهتر بود با مدیر برنامه خودش همراه می‌شد اما با تمام این حرف‌ها همچنان بر این اعتقادم اگر نناد لوکیچ آنجا بود، کمک زیادی می‌کرد و کارها را به درستی انجام می‌داد.

کایندبرگ و لوکیچ مدعی هستند که اوئسکا «سر قدوس را گلاه گذاشته اند"

کایندبرگ داستان را ادامه داد: سامان به اوئسکا رفت و از قضا برگه هایی را امضا کرد که به زبان اسپانیایی نوشته شده بود و از آنها سر در نمی‌آورد؛ زمانی که تصویر او را در کنار «کیکه پینا» یک مدیر برنامه اسپانیایی در اینستاگرام دیدیم، با برادر قدوس تماس گرفتم و جویای داستان شدم؛ او گفت که برگه‌ها فقط گزارش پزشکی بوده است.

پس از بازگشت رنگ آنها پرید

کایندبرگ افزود: زمانی که 2 برادر از اوئسکا بازگشتند باید می‌دانستند که چیزی که امضا کرده اند بیشتر از یک گزارش پزشکی ساده بوده است؛ دور هم جمع شدیم و تحلیگر اسپانیایی ما اوراق را قرائت کرد؛ رنگ سامان پرید!

قرارداد نه تنها شامل گزارش پزشکی بود بلکه انتقال دائم به اوئسکا را نیز در بر می‌گرفت؛ سامان هیچ فکری نداشت و زمانی که از داستان باخبر شد، گفت که نمی‌خواهد به اوئسکا برود؛ به او گفتم که "می‌تواند قرارداد را فسخ کند" و او هم اینکار را انجام داد؛ واضح بود چرا که با حقه‌بازی او را مجبور به امضای اوراقی کرده بودند که قادر به خواندن آنها نبود.

با این حال قدوس قراردادی قانونی را فسخ کرده و در عوض 23 آگوست با آمیان قرارداد امضا کرده بود؛ اوئسکا هم شکایت کرد؛ باشگاه اسپانیایی با شکایتی با موضوع نقض عهد تنظیم کرد و فیفا نیز آن را پذیرفت و روز گذشته هم حکم آن را اعلام کرد؛ البته قدوس می‌تواند در دادگاه حکمیت ورزش (کاس) نسبت به این حکم اعتراض کند.

ستاره ایرانی نیز در واکنش به این موضوع در مصاحبه با این روزنامه اظهار داشت: در مورد این قضیه بعدها بیشتر صحبت می‌کنم، در حال حاضر قصد ندارم زیاد اظهارنظر داشته باشم اما مسلما ناراحت هستم.

کایندبرگ نسبت به این حکم معترض بوده و آن را مورد انتقاد قرار داده است؛ در واقع او معتقد است محرومیت و جریمه نقدی برای قدوس غیرمنطقی است.

نناد لوکیچ نیز از آغاز فرآیند رسیدگی به پرونده خبر داد و گفت: از سامان دفاع خواهم کرد چرا که از نظر من او در اسپانیا هدف کلاهبرداری قرار گرفته است؛ روز گذشته با او حرف زدم و بدیهی است که حق دارد ناراحت باشد؛ البته این را هم بگویم که در مورد آنچه در اسپانیا رخ داده، من هیچ دخالتی نداشتم.

منبع: ایرنا


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها