کد خبر: 335647
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»؛ ورزش در هفته‌ای که گذشت

بازگشت دوباره محمدحسن انصاری‌فرد به پرسپولیس/ کسب اولین مدال بسکتبال زنان ایران بعد از 40 سال/ استفاده از روبات به جای کمک‌داوران فوتبال

مدیریت تیم قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران، طی هفته‌ای که گذشت، تغییر و تحولات زیادی به خود دید. ایرج عرب بعد از هشت ماه حضور در پرسپولیس از سمتش استعفا داد تا محمدحسن انصاری‌فرد سکان مدیریت سرخ‌های تهرانی را بر عهده گیرد.

حجم ویدیو: 6.99M | مدت زمان ویدیو: 00:02:54 دانلود ویدیو
کد خبر: 335647
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ استعفای ایرج عرب از مدیرعاملی پرسپولیس و حضور دوباره محمدحسن انصاری‌فرد در این تیم، مدال برنز تیم ملی بسکتبال زنان ایران در رقابت‌های غرب آسیا و همچنین استفاده فیفا از روبات به جای کمک‌داوران در فوتبال مهم‌ترین خبرهای ورزشی هفته گذشته بودند.

استعفای ایرج عرب از مدیرعاملی پرسپولیس

مدیریت تیم قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران، طی هفته‌ای که گذشت، تغییر و تحولات زیادی به خود دید. ایرج عرب بعد از هشت ماه حضور در پرسپولیس از سمتش استعفا داد تا محمدحسن انصاری‌فرد سکان مدیریت سرخ‌های تهرانی را بر عهده گیرد. انصاری‌فرد که سابقه مدیریت پرسپولیس در دهه 80 شمسی را دارد در اولین واکنش به حضورش در پرسپولیس گفته مهم‌ترین برنامه‌اش در این تیم گرفتن مجوز حرفه‌ای‌گری از ای‌اف‌سی و بعد از آن هم اصلاح امور مالی باشگاه و بازپرداخت بدهی‌های پرسپولیس است. او همچنین اعلام کرده بر اساس قراری که با وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر گذاشته، قرار است 2 سال مدیریت پرسپولیس را بر عهده داشته باشد.

حمید درخشان کاپیتان و مربی سابق پرسپولیس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره حضور دوباره انصاری‌فرد در پرسپولیس گفت: «انصاری‌فرد از جنس فوتبال و از جنس پرسپولیس است. او سابقه مدیریت پرسپولیس را دارد و می‌تواند در پرسپولیس موفق باشد.»

انصاری‌فرد در دهه 80، همزمان با خداحافظی احمدرضا عابدزاده موفق شد بایرن‌مونیخ را با تمام ستاره‌هایش به ایران بیاورد. او همچنین اولین مدیری بود که علی پروین، اسطوره فوتبال ایران، را از مربیگری پرسپولیس کنار گذاشت.

انصاری‌فرد سابقه حضور در فوتسال را هم دارد و طی سال‌های 2002 تا 2004 هدایت تیم ملی فوتسال ایران را بر عهده داشته است. او البته مدتی هم در کمیته فنی فوتسال عضویت داشت، اما به دلیل مخالفت با حضور محمدرضا ساکت در این کمیته از سمتش استعفا داد.

مدال برنز مسابقات قهرمانی بسکتبال غرب آسیا بر گردن زنان ایران

تیم ملی بسکتبال زنان ایران، که برای نخستین بار با حجاب اسلامی در یک تورنمنت بین‌المللی رسمی شرکت کرده بود، با برتری برابر اردن به مدال برنز مسابقات قهرمانی غرب آسیا دست یافت. این اولین مدال رسمی بین‌المللی زنان بسکتبالیست ایران در چهار دهه گذشته است.

گلاره کاکاوندپور، بازیکن سابق بسکتبال ایران، در همین رابطه به اعتمادآنلاین گفت: «دید مسئولان جدید فدراسیون بسکتبال متفاوت با گذشته است. همین نگرش جدید است که باعث موفقیت بسکتبال زنان شده.»

استفاده از روبات به جای کمک‌داور

روزنامه میرور انگلیس گزارش داده بعد از وقوع صحنه‌های جنجالی توسط فناوری کمک‌داور ویدئویی در لیگ برتر انگلیس، فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) دپارتمانی را به منظور بررسی احتمال استفاده از روبات به جای کمک‌داوران را راه‌اندازی کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها