نگاهی به هفته اول لیگ برتر فوتبال کشور

لیگی که دیر و سخت شروع شد/ شروعِ ماراتنِ 30هفته‌ای

نوزدهمین‌ دوره لیگ‌برتر بالاخره بعد از کش‌وقوس‌های فراوان شروع شد. در زیر نگاهی اجمالی می‌اندازیم به هفت دیداری که در هفته اول برگزار شد.

لیگی که دیر و سخت شروع شد/ شروعِ ماراتنِ 30هفته‌ای
کد خبر: 333590
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۱۰:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس- نوزدهمین‌ دوره لیگ برتر با بازی پرسپولیس و پارس‌جنوبی آغاز شد تا به مدت 30 هفته، رویارویی‌های 16 تیم لیگ‌برتری بهانه بحث و کری‌خوانی‌ها باشد.

پرسپولیس یک، پارس‌جنوبی صفر/ پسابرانکو با پیروزی استارت زد

پرسپولیس در اولین 90 دقیقه‌ دوران پسابرانکو توانست با ارائه‌ چهره‌ای مقتدر و البته منظم، لیگی را که به عنوان «مدافع‌ عنوان قهرمانی» شروع کرده است با پیروزی آغاز کند و نشان دهد همچنان یکی از جدی‌ترین مدعی‌های قهرمانی است. در آن سوی میدان شاگردان فراز کمالوند با وجود اینکه تا چند ساعت پیش از شروع بازی مشکلات ریز و درشتی داشتند، نشان دادند می‌توانند در لیگ جاری دست‌کم در چمع پایین‌‌نشینان قرار نگیرند.

ذوب‌آهن 2، سایپا 3/ کامبک نارنجی

وقتی ذوب‌آهن دومین گل را وارد دروازه سایپا کرد، علیرضا منصوریان خیالش راحت شد که می‌تواند نتیجه‌ نگرفتن‌های قبلی را در لیگ نوزدهم جبران کند. اما شاگردان جوانِ ابراهیم صادقی با وجود اینکه تعدادی از مهره‌های اصلی‌شان را نداشتند، نشان دادند با آمادگی‌ای بالا وارد لیگ شده‌اند و با سه‌ گل و ثبت اولین کامبک لیگ، این پیام را به همه لیگ‌برتری‌ها رساندند که تیم آماده‌ای هستند.

نفت‌ مسجدسلیمان صفر، تراکتور صفر/ پات راضی‌کننده

«صفر، صفر» معمولاً نتیجه‌ای است که هیچ‌کدام از تیم‌ها را راضی نمی‌کند، اما با توجه به اینکه نفت‌ مسجدسلیمان و تراکتور اولین بازی‌شان در لیگ را تجربه می‌کردند هم مهدی‌ تارتار و هم مصطفی‌ دنیزلی تقریباً از‌ آنچه در هفته اول تجربه کردند، راضی هستند و به‌ دنبال آن‌اند تا در هفته دوم بتوانند اولین سه‌ امتیاز را کسب کنند.

گل‌گهر سیرجان یک، نساجی‌ مازندارن یک/ وینگو راضی، مهاجری راضی

گل‌گهرِ تازه لیگ‌برتری‌شده، در اولین بازی خود در تاریخ لیگ‌برتر توانست بازی باخته را با تساوی عوض کند تا نخستین امتیاز لیگ‌برتری را به دست آورد. در آن سو نساجی هم که از تیم‌های کم‌امکانات لیگ‌ است، در اولین 90 دقیقه نباخت تا بتوان گفت هم بگوویچ و هم رضا مهاجری از «یک‌ بر یک»ی که در پایان 90 دقیقه ثبت شد، راضی‌ هستند.

فولاد صفر، نفت‌ آبادان یک/ دراگان، مچ نکونام را خواباند

زیباترین گل هفته‌ اول نفت‌ آبادان را برابر فولاد به برتری رساند تا دراگان اسکوچیچ‌ که در ماراتن دسته‌اول لیگ 2 سال پیش رقابت را به جواد نکونام واگذار کرده بود‌، در هفته اول لیگ‌برتر مچ نکونام را بخواباند. در آن سمت حالا مربی جوان قرمزهای اهواز در این فکر است تا با متوقف کردن استقلال در دومین هفته نشان دهد شکست فولاد بیشتر به اشتباه‌های فوتبالی ربط داشت تا مسائل دیگر.

پیکان صفر، شهر خودرو 2/ یحیی جذاب، شهر خودرو مدعی

حالا همه می‌دانند چرا مالک شهر خودرو با رفتن یحیی‌ گل‌محمدی به پرسپولیس مخالفت کرد. تیم مشهدی که با توجه به خریدهایی که انجام داده، یکی از جذاب‌ترین‌ها بین 16 تیم لیگ‌برتری است. پدیده از روز اول نشان داد باز هم یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی است، هرچند این بار با تیمی کامل‌تر و تجربه‌ای بیشتر. درباره پیکان فقط می‌توان گفت کمافی‌السابق!

ماشین‌سازی یک، استقلال صفر/ خوش‌تیپ و بدترکیب!

هر چقدر استراماچونی خوش‌تیپ بود، به‌ همان اندازه تیمش شلخته و سردرگم ظاهر شد. آبی‌ها که می‌دانند طاقت هواداران‌شان برای قهرمانی طاق شده، دست‌کم در اولین 90 دقیقه در قد و قواره‌های مدعیان جلوه نکردند. حالا باید صبر کرد و دید استقلال می‌تواند بعد از چند فصل به ثبات در نتیجه‌گیری برسد یا در لیگ نوزدهم هم در بر همان پاشنه‌ای خواهد چرخید که در لیگ‌های چهاردهم به بعد چرخیده است؟

رسول خطیبی نیز حالا با این سه‌ امتیاز شیرین و جذاب می‌تواند با آرامش بیشتری به کارش ادامه دهد تا بلکه ماشین‌سازی را در ادامه لیگ از جمع پایین‌نشینان در امان نگه دارد.

هفته اول با بازی شاهین‌ شهرداری‌ بوشهر و سپاهان اصفهان در حالی به پایان می‌رسد که لیگ نوزدهم طبق سنوات گذشته با کاستی‌هایی از جمله نوع بلیت‌فروشی در تهران و چند شهر دیگر همراه بوده و به نظر می‌رسد باید شاهد مشکلات فراوانی در ادامه برگزاری آن به سنت هر ساله باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها