کد خبر: 329481
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از ثبت قرارداد بازیکنان تیم‌های بدهکار

فدراسیون به تیم‌های بدهکار اجازه ثبت قرارداد می‌دهد؟/ قانونی که شاید دوباره اجرا نشود

فدراسیون فوتبال در سال‌های گذشته هم قصد داشت اجازه ثبت قرارداد به تیم‌های بدهکار را ندهد، اما در عمل این اتفاق رخ نمی‌داد و مسئولان ارشد فوتبال ایران هر بار با اضافه کردن بندها و تبصره‌های جدید در قانون از اجرایی شدن آن جلوگیری کردند.

فدراسیون به تیم‌های بدهکار اجازه ثبت قرارداد می‌دهد؟/ قانونی که شاید دوباره اجرا نشود
کد خبر: 329481
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ برخی از بازیکنان استقلال دیروز با حضور در هیات فوتبال تهران قراردادشان با این تیم را ثبت کردند. این در حالی است که فدراسیون فوتبال و کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ بارها اعلام کرده بودند از امضای قرارداد بازیکنان با تیم‌های بدهکار جلوگیری می‌کنند. اتفاقی که باز هم رخ نداد تا معلوم شود اولتیماتوم‌های فدراسیون فوتبال جنبه اجرایی ندارد و تنها در حد حرف باقی می‌ماند. فدراسیون فوتبال در سال‌های گذشته هم قصد داشت اجازه ثبت قرارداد به تیم‌های بدهکار را ندهد، اما در عمل این اتفاق رخ نمی‌داد؛ مسئولان ارشد فوتبال ایران هر بار با اضافه کردن بندها و تبصره‌های جدید در قانون از اجرایی شدن آن جلوگیری کردند و تیم‌های بدهکار هم توانستند قرارداد بازیکنان جدیدشان را ثبت کنند.

نامه سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال به سازمان لیگ

سوم تیرماه امسال بود که ابراهیم شکوری، سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال، با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ اعلام کرد باشگاه‌هایی که بدهکار هستند نمی‌توانند بازیکن جدید بگیرند. در این نامه آمده بود: «با توجه به شروع فصل نقل و انتقالات و با عنایت به تراکم دیون معوقه باشگاه‌های نام‌برده در این نامه و نظر به‌ ضرورت تعیین تکلیف بدهی‌های مزبور و جلوگیری از تضییع حقوق طلبکاران که تاخیر بیش از این قطعاً موجب افزایش خسارت وارده به آنان خواهد بود و با توجه به تکلیف فدراسیون فوتبال در اجرای آرای صادره از کمیته‌های این فدراسیون، مقتضی است مقرر نمایید در اجرای بند 1 و بند 5 ماده 13 آیین‌نامه نقل و انتقالات، از ثبت هرگونه قرارداد ناظر بر استخدام بازیکن، کادر فنی و یا کادر پزشکی و صدور هرگونه مجوز در ارتباط با ثبت موارد یادشده، تا تصفیه کامل دیون باشگاه و اعلام و گواهی مراتب توسط کمیته تعیین وضعیت بازیکنان مطلقاً خودداری نمایید. بدیهی است مسئولیت رعایت و اجرای کامل و بدون قید و شرط مفاد این نامه به عهده مسئولین محترم سازمان لیگ خواهد بود.»

تنها 4 باشگاه حق ثبت قرارداد دارند

فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ، نیز 18 مردادماه درباره ثبت قرارداد بازیکنان در هیات‌های فوتبال استانی گفته بود: «باشگاه سپاهان، ذوب‌آهن، گل‌گهر سیرجان و پیکان، مشکلی برای ثبت قرارداد بازیکنان‌شان در کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ و هیات‌های فوتبال استانی ندارند. اما سایر باشگاه‌ها به دلیل بدهکار بودن نمی‌توانند قرارداد بازیکنان جدید خود را ثبت کنند.»

محمودزاده همچنین به این موضوع هم اشاره کرده که از 2 سال قبل تاکنون قراردادها در هیات‌های استانی ثبت نمی‌شود، بلکه تاییدیه شناسه فردی بازیکنان جدیدالورود باشگاه‌ها برای هیات‌های استانی ارسال می‌شود و قرارداد تنها بین بازیکن و باشگاه در حکم کارمند و کارفرماست. محمودزاده اعلام کرده اجازه ثبت قرارداد بازیکنان پرسپولیس و استقلال و دیگر تیم‌های بدهکار فوتبال ایران را نخواهند داد. اتفاقی که در عمل رخ نداده و حالا بازیکنان جدید استقلال با حضور در هیات فوتبال استان تهران قراردادهایشان را با این باشگاه ثبت کرده‌اند.

قرارداد بازیکنان در هیات فوتبال ثبت می‌شود یا سازمان لیگ؟

البته جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، در واکنش به‌ احتمال ثبت قرارداد بازیکنان جدید استقلال گفت: «به‌ جز چهار باشگاه اعلام‌شده، سایر تیم‌ها حق ثبت قرارداد بازیکنان جدید را ندارند. بازیکنان جدید استقلال هم در هیات فوتبال قراردادش را ثبت نکرده، بلکه فقط احراز هویت انجام‌ شده است! به‌ طور کلی ثبت قرارداد در سازمان لیگ انجام می‌شود، نه هیات فوتبال.»

از 16 تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران، 12 باشگاه حق ثبت قرارداد با بازیکنان جدید را ندارند و باید منتظر ماند و دید آیا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به قانونی که خودشان وضع کرده‌اند احترام می‌گذارند و آن را اجرا می‌کنند یا همانند سال‌ها گذشته باید شاهد ثبت قرارداد بازیکنان جدید تیم‌های بدهکار باشیم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها