برانکو پرافتخارترین مربی لیگ قهرمانان در غرب آسیا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به مربی های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و به بررسی کارنامه مربیگری برانکو و منصوریان پرداخت.

برانکو پرافتخارترین مربی لیگ قهرمانان در غرب آسیا
کد خبر: 327016
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۰۹:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از این هفته آغاز می شود و تیم ذوب آهن نماینده ایران باید برابر الاتحاد عربستان قرار گیرد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به معرفی مربیان حاضر در این مرحله از رقابت‌های غرب آسیا پرداخت.

* علیرضا منصوریان

تنها مربی بومی در غرب آسیا که توانست تیمش را به این مرحله از رقابت ها برساند. منصوریان موفق شد برای دومین بار پیاپی این تیم اصفهانی را به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برساند. او یک سال بعد از اتمام کارش در استقلال، در نوامبر 2018 هدایت ذوب آهن را بر عهده گرفت. او یکی از افرادی بود که در جام جهانی 1998 فرانسه در تیم ملی ایران عضو بود. این مربی 47 ساله در سال 2009 کار مربیگری خود را در پاس همدان آغاز کرد و در ادامه 3 سال در تیم زیر 23 ساله های ایران به عنوان مربی فعالیت کرد. او اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا موفق شد نفت تهران را به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برساند ولی برابر الاهلی امارات تن به شکست داد.

* برانکو ایوانکوویچ

برانکو در 65 سالگی، مسن ترین مربی در این فهرست در بین مربی های غرب آسیا است. او موفق شد در سال 1998 در حالی که دستیار بلاژویچ در تیم ملی کرواسی بود، سومی جام جهانی را تجربه کند. او همچنین پرافتخارترین مربی در غرب آسیا است. او توانسته است قهرمانی در لیگ چین با شاندونگ و 3 قهرمانی در لیگ ایران با پرسپولیس را به دست بیاورد. او در سال 2017 تیم پرسپولیس را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رساند و یک سال بعد با یک پله بیشتر به فینال رساند تا اینکه امسال تهران را به مقصد جده ترک کرد و هدایت الاهلی را بر عهده گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها