کد خبر: 322833
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۵:۵۹:۰۱
| |

تختی زرعکانی، قهرمان رشته بیلیارد و اسنوکر:

امضای ما را جعل کردند/ با هزینه شخصی به مسابقات رفتم و مدال آوردم

تختی زرعکانی، قهرمان رشته بیلیارد و اسنوکر، نسبت به برخی از موارد در فدراسیون معترض است و عنوان کرد که با هزینه شخصی به مسابقات رفتم و مدال آوردم.

امضای ما را جعل کردند/ با هزینه شخصی به مسابقات رفتم و مدال آوردم
کد خبر: 322833
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۵:۵۹:۰۱

اعتمادآنلاین| ماجرای فدراسیون بیلیارد و تخلفاتی که به ادعای برخی از پیشکسوتان و اهالی این رشته ورزشی اخیراً صورت گرفته است چند وقتی می‌شود حسابی سرو صدا به پا کرده و هر روز یکی از نفرات مرتبط با بیلیارد، بولینگ و بولس دست به افشاگری می‌زنند.

تختی زرعکانی، از قهرمانان رشته بیلیارد و اسنوکر موارد جالبی در این راستا مطرح کرده است. لازم به توضیح است که مسئولیت صحت و سقم مسائل مطرح شده بر عهده ایشان می‌باشد. در ادامه صحبت‌های این بازیکن رشته بیلیارد و اسنوکر را می‌خوایند:

به خاطر ایران به موقعیت و امکانات عالی پشت کردم

من تختی زرعکانی هستم، از سن 15 سالگی در کشور سوئد رشته بیلیارد و اسنوکر را آغاز کردم. با پیگیری‌های فدراسیون سوئد و کنفدراسیون اروپا و ممارست و تمرین توانستم 10 بار قهرمان کشور سوئد در رشته‌ی اسنوکر و 9 بار قهرمان سوئد در رشته‌ی پاکت بیلیارد باشم، به غیر از مقام‌های نایب قهرمانی و سومی که به دفعات تکرار شد. من مدال نقره نوردیک چمپیون اروپا و نایب قهرمانی تمپر چمپیون شیپ اروپا را در کارنامه‌ام داشته‌ام و حدود 20 حضور در مسابقات جهانی و اروپایی و در سال 2011 مرد سال بیلیارد سوئد بودم.

بزرگترین کمپانی در رشته‌ی بیلیارد که آمریکایی‌الاصل است اسپانسر من بود و تمام هزینه‌ها به علاوه امکانات رفاهی من توسط کشور سوئد و کنفدراسیون اروپا محیا میشد ولی وقتی نام ایران مطرح شد تمام این امکانات و موقعیت خوب را رها کردم تا در تخصص خودم در خدمت کشورم باشم و تمام تجربیاتم را برای وطنم آوردم، با 12 مقام اولی و دومی در مسابقات ایران وارد تیم ملی شدم تا بتوانم با پرچم کشورم در رویدادهای بین المللی بدرخشم.

با هزینه شخصی به مسابقات اعزام می‌شدم

با قول پشتیبانی فدراسیون ایران از تیم ملی سوئد انصراف دادم، برای فدراسیون ایران نزدیک به 18 مسابقه اعزام شدم. 4 بار طلای غرب آسیا، 2 نقره غرب آسیا، مقام سومی آسیا و پنجمی جهان از دستاوردهای من برای ایران عزیزمان بود.

قسمت غم‌انگیز زندگی من اینجاست که این اعزام‌ها این مدال‌ها و این افتخارات با جیب شخصی خودم بود، فدراسیون بولینگ و بیلیارد ایران شاید هـیچ اعزامی را کامل هزینه نکرد، 80 درصد اعزام‌ها هم از سال 90 که در ایران حضور پیدا کردم با هزینه‌ی شخصی خودم بوده است. فدراسیون بارها قول پرداخت هزینه‌هارا داد که سرانجام بی‌پاسخ ماند.

امضای من را جعل کردند

امسال سازمان بازرسی کل کشور با ورود به فدراسیون بیلیارد به تخلفات بی‌شماری رسید. من با درخواست سازمان بازرسی در آنجا حاضر شدم و با چشمان خودم رسیدهای متعددی دیدم که امضای من را جعل کرده‌اند برای اعزام‌های مختلف، رسید هتل‌های تمام بازیکنان تیم ملی که از جیب پرداخت کرده بودیم را در لیست هزینه کرد فدراسیون دیدیم.

آقای اسکندری رییس فدراسیون وقتی متوجه شد تخلفات را دیده‌ایم ما را به جلسه دعوت کرد و این اقدام را به گردن اطرافیان مثل نایب رئیس و حسابدار و ... انداخت و با پرداخت وجوه بسیار ناچیز سعی در گرفتن رضایت از ما کرد. ایشان بارها اصرار داشت که بنویسیم شکایتی نداریم و امضاها جعلی نبودند ولی قبول نکردیم چرا که من و تمام بازیکنان که سال‌های زندگی‌مان را روی این رشته ورزشی گذاشتیم خواهان اجرای عدالت هستیم و باتوجه به پیشرفت پرونده در سازمان بازرسی به آینده امیدواریم، اما زمان ازدست رفته در ورزش حرفه‌ای هیچگاه بر نمی‌گردد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها