کد خبر: 321363
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۱:۰۲:۳۲
| |

افشارزاده:

استقلال می‌تواند با یک درصد از بودجه‌اش تیم زنان داشته باشد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: این باشگاه بودجه کافی برای تیم داری از فوتبال زنان را دارد و مدیریت کنونی می‌تواند با اختصاص یک درصد از بودجه باشگاه در این بخش نیز تیمداری کند.

استقلال می‌تواند با یک درصد از بودجه‌اش تیم زنان داشته باشد
کد خبر: 321363
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۱:۰۲:۳۲

اعتمادآنلاین| ‌ این روزها باشگاه‌های فوتبال، به دلیل مشکلات مالی و جلوگیری از برخی حواشی، به تیم‌داری فوتبال زنان نمی‌پردازند. مهم ترین این باشگاه‌ها که می‌توانند نقش پررنگی در پیشرفت فوتبال زنان داشته باشند، استقلال و پرسپولیس هستند.

این 2 باشگاه به دلایل مختلف که مهم‌ترین آن مالی است، مصوبه فدراسیون فوتبال درخصوص تیم‌داری از فوتبال زنان را اجرا نکردند.

مصوبه‌ای که سه سال گذشته به تصویب رسید و باشگاه ها با تیم‌داری از فوتبال زنان به جای پرداخت پنج درصد به سازمان لیگ، سه درصد آن را پرداخت خواهند کرد.

اما هزینه‌ای که باشگاه‌ها برای فوتبال زنان متقبل می‌شوند بسیار مبلغ ناچیزی است با این حال 2 تیم ریشه دار پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس همچنان انگیزه ای برای تیم داری در بخش زنان ندارند.

«بهرام افشارزاده» مدیر عامل اسبق استقلال روز دوشنبه در این زمینه گفت: 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت می‌توانند برای تیم داری زنان مبلغی در نظر بگیرند و از آنها حمایت کنند. البته پیش از این استقلال و پرسپولیس در بخش فوتبال زنان فعالیت داشتند. اما اکنون بزرگترین مشکلی که به خصوص باشگاه استقلال با آن روبرو بود، مساله مالی و برنامه‌های تدارکاتی و تمرینات زنان است. باشگاه‌ها زمین خاصی نداشتند تا زنان تمرینات منظمی در آن داشته باشند و بودجه ویژه‌ای برای برگزاری مسابقات مختلف زنان وجود نداشت.

وی افزود: در واقع باشگاه استقلال حتی توانایی پرداخت مبلغ قرارداد زنان را نداشت و هنوز هم در قراردادهای قبلی به زنان فوتبالیست بدهکار است. تیم‌داری از فوتبال زنان کار خیلی سختی است و استقلال باید برنامه ریزی خاصی برای آن در نظر بگیرد و با نگاهی خاص و ویژه به این موضوع بپردازد. باشگاه‌هایی چون ذوب آهن و سپاهان که در لیگ برتر زنان حضور دارند، این امکانات را برای زنان مهیا کرده‌اند. استقلال نیز اگر بتواند تیم داری فوتبال زنان را انجام دهد بسیار خوب خواهد بود و باید عنوان کرد که استقلال و پرسپولیس باشگاه های مردانه‌ای نیستند.

مدیرعامل اسبق استقلال بیان کرد: صد درصد قبول دارم که هزینه‌های فوتبال زنان خیلی نسبت به فوتبال مردان کمتر است و قرارداد بهترین بازیکن زن شاید 20 میلیون تومان باشد. اما مشکل اصلی نبود زمین تمرین، تهیه امکانات و پوشش زنان است. با این وجود باید استقلال برای تیم داری زنان تفکر خاصی را در پیش بگیرد. زنان در باشگاه ها محدودیت هایی دارند و در این زمینه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز می‌توانند در آینده پاسخگوی این مشکل باشند.

وی عنوان کرد: بالاخره استقلال باید از یک جا برای تیم داری فوتبال زنان شروع کند و و این جریان ادامه دار باشد و وسط راه توقف نکند. این ادامه دار بودن در گرو انسجام برنامه ریزی خوب و انتخاب درست مربی و سرپرست مناسبت و بودجه کافی است.

افشارزاده در پاسخ به این پرسش که این بودجه در باشگاه استقلال وجود دارد، گفت: بله، استقلال بودجه کافی را برای تیم داری از فوتبال زنان دارد. «امیرحسین فتحی» می‌تواند تیم داری زنان را تحقق بخشد. وی از این بودجه حداقل یک درصد را به زنان می‌تواند اختصاص دهد. اما تیم داری فوتبال زنان کار مشکلی است چون در هر صورت حضور زنان در جامعه امروز در باشگاه‌ها، هیات‌های ورزشی و مجامع و فدراسیون‌ها خیلی سخت است. این امر تنها با برنامه ریزی و انسجام به وسیله افرادی که توانایی این کار را دارند، تحقق می‌یابد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها