کد خبر: 318743
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از به تعویق افتادن مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر

دلیل اصلی تعطیلی لیگ چیست؟/ فدراسیون فوتبال در تنگنا

ایران تنها کشور جهان است که در آن زنان حق حضور در ورزشگاه را ندارند. حالا همین موضوع باعث شده فدراسیون فوتبال ایران از جانب مراجع بین‌المللی مثل فیفا و ای‌اف‌سی تحت فشار قرار گیرد.

حجم ویدیو: 9.15M | مدت زمان ویدیو: 00:02:35 دانلود ویدیو
کد خبر: 318743
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به هیات‌های استان‌ها و تیم‌های لیگ برتری به آنها هشدار داده در صورتی که ورزشگاه‌های میزبان بازی‌ها استانداردسازی نشوند، لیگ نوزدهم برگزار نخواهد شد.

آنچه مشخص است تاج و دوستانش برای عملی کردن این تهدید مصمم هستند و به تعویق انداختن مراسم قرعه‌کشی بازی‌های لیگ نیز نشان از همین موضوع داشت. اما آیا دلیل اصلی فدراسیون فوتبال آماده نبودن ورزشگاه‌هاست؟

خردادماه امسال بود که نامه تهدیدآمیز جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، به فدراسیون فوتبال ایران رسید. اینفانتینو در این نامه از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به دلیل عدم حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها گلایه کرده بود.

او که پاییز سال گذشته برای تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا به تهران آمده بود، دیداری هم با برخی مقامات سیاسی ایران داشت. او در آن دیدارها از مسئولان ایرانی خواست تا شرایط برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها فراهم شود، اتفاقی که در عمل رخ نداد تا حالا فوتبال ایران تحت فشار قرار گیرد.

اینفانتینو در بخشی از نامه‌اش به تاج نوشته: «این حقیقت که گام‌های اولیه برداشته شد و من شخصاً شاهد آن بودم، مرا بیشتر ناامید می‌کند که نتوانستم خاطرات مثبتش را در ذهنم حفظ کنم و بیش از این شاهد پیشرفت این موضوع در بازی دوستانه میان ایران و سوریه باشم. جایی که درهای ورود به ورزشگاه به روی هواداران خانم بسته بود و تعدادی از زنان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند! متاسفانه مجبورم بگویم این برخلاف قولی است که دکتر روحانی در مارس 2018 به ما داد.»

ایران تنها کشور جهان است که در آن زنان حق حضور در ورزشگاه را ندارند. حالا همین موضوع باعث شده فدراسیون فوتبال ایران از جانب مراجع بین‌المللی مثل فیفا و ای‌اف‌سی تحت فشار قرار گیرد. این موضوع می‌تواند به تعلیق فوتبال ایران هم بینجامد. فدراسیون فوتبال ایران تا اواخر تیرماه فرصت دارد شرایط را برای حضور زنان در ورزشگاه فراهم کند، اما تاکنون هیچ راه‌حل بلندمدتی برای این مشکل پیدا نکرده است. در این شرایط شاید تنها راه ممکن برای فرار از مشکلات به تعویق انداختن یا حتی تعطیلی لیگ باشد، راه‌حلی که فدراسیون فوتبال سعی در اجرای آن دارد.

کمی زمان لازم است تا جدیت تاج در این موضوع به اثبات برسد، اما اگر تهدید فیفا جدی باشد باید گفت فدراسیون فوتبال ایران با مشکل بزرگی مواجه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها