فیل نویل، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان انگلیس:

ما برای یک نمایش سخت در برابر سوئد آماده‌ایم

فیل نویل سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس می‌گوید که تمام بازیکنان این تیم به رغم شکست در نیمه‌نهایی متحد شده‌اند تا جام‌جهانی را با کسب مقام سوم به پایان برسانند.

ما برای یک نمایش سخت در برابر سوئد آماده‌ایم
کد خبر: 318703
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۶:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نگار انسان- تیم انگلیس پس از شکست برابر آمریکا در نیمه‌نهایی، امشب در دیدار با سوئد برای کسب مقام سوم می‌جنگد.

شیرماده‌های انگلیسی به دنبال تثبیت مقام سومی خود در جام‌جهانی هستند. این تیم در جام‌جهانی 2015 کانادا هم موفق به کسب مدال برنز شد.

نویل گفت: «ما برای یک نمایش سخت در برابر سوئد آماده هستیم... می‌خواهم هفته آینده با شادی در اوج موفقیت در کشورم حضور داشته باشم. ما یک تورنمنت خوب را به پایان رساندیم و قطعاً دل‌مان نمی‌خواهد در هر دو بازی پایانی بازنده میدان باشیم.»

از نویل سوال شد چقدر برای او و تیمش مهم است تا در آینده در یک تورنمنت بزرگ قهرمان شود، پاسخ داد: «ما همین حالا هم پیام‌های محبت‌آمیزی از سوی مردم گرفته‌ایم که از دستاورد ما در این جام سر شوق آمده‌اند. اما من فکر می‌کنم شوق واقعی زمانی اتفاق خواهد افتاد که ما برنده مدال طلا شویم.

تلاش ما در مسیر پیشرفت فوتبال ادامه‌دار است. به جست‌وجوی خود برای آن‌ چیزی که لازمه برنده شدن است ادامه می‌دهیم. بازیکنان من به خوبی درک کرده‌اند که باید از این مرحله گذر کنند.

ما همگی به خاطر از دست دادن فینال ناراحت هستیم. از اینکه مردم باز هم برای مقام‌های سوم و چهارمی برایمان کف بزنند ناراحتیم، چون این دستاوردی نبود که برایش در تورنمنت جنگیدیم. این بی‌احترامی به شوق مردم نیست، این یک حقیقت است که البته برای من و تیمم دردناک است.»

نویل گفت برای رویارویی با نایب قهرمان المپیک قوی‌ترین و آماده‌ترین تیم خود را به میدان می‌فرستد. البته او به دلیل اخراج میلی برایت در دیدار با آمریکا، باید در خط دفاعی خود تغییراتی ایجاد کند.

سرمربی تیم ملی انگلیس تاکید کرد که کارن کارنی، مهاجم باسابقه تیمش، در 144 بازی ملی خود در دیدار امروز به طور حتم حضور خواهد داشت و بعد بازی از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

تیم سوئد هم خطرناک ظاهر خواهد شد

این بازی نخستین مصاف دو تیم انگلیس و سوئد در جام‌جهانی خواهد بود. این دو تیم تا پیش از این دیدار 17 بار با هم مسابقه دادند که در آن تنها دو باخت برای سوئد به ثبت رسیده است.

تیم پیتر گراهادسون در مرحله گروهی مسابقات با کسب مقام دوم توانست به مرحله بعد صعود کند و در برابر کانادا و آلمان پیروز میدان شود و در نیمه‌نهایی در وقت اضافه از هلند شکست بخورد.

سوئد در جام‌‌های جهانی‌ 1991 و 2011 توانست مقام سوم را کسب کند. آنها در فینال جام‌جهانی 2003 با قبول شکست به نایب قهرمانی مسابقات دست پیدا کردند.

نویل از شکست 2 بر صفر دیدار دوستانه انگلیس برابر سوئد در ماه نوامبر می‌گوید: «در این دیدار دوستانه مقابل سوئد با وجود عملکرد خوبی که داشتیم، متحمل شکست شدیم. بازی امروز یک چالش بزرگ برای ماست، از این نظر که آیا می‌توانیم تیم‌های بزرگی مثل سوئد را شکست دهیم یا خیر. مطمئناً سوئد هم مثل تیم ما پس از شکست در نیمه‌نهایی انگیزه فراوانی برای پیروزی در این میدان دارد تا مسابقات را با مدال به پایان برساند.»

الن وایت برنده کفش طلا می‌شود؟

الن وایت، مهاجم تیم ملی انگلیس، با الکس مورگان در رقابت برای کسب کفش طلای این مسابقات است. هر 2 بازیکن پس از دیدار نیمه‌نهایی 6 گل زده‌اند.

اگر او موفق به کسب کفش طلا شود، مهاجم منچسترسیتی نخستین فوتبالیست زن در انگلیس خواهد بود که در جام‌جهانی به دستاوردی بزرگ دست یافته است.

با توجه به اینکه نیکیتا پریس و استف هوتن پنالتی‌ها را از دست داده‌اند، از نویل سوال می‌شود که آیا وایت پنالتی‌زن اول خواهد بود و او در پاسخ می‌گوید: «او وقتی در زمین باشد معمولاً نمی‌خواهد پنالتی‌ها را بزند. باید ببینیم که چه پیش خواهد آمد. برای این موضوع برنامه‌ریزی کرده‌ایم. نظر شخصی من این اساس است که بازیکنان دیگری برای پنالتی زدن در وسط میدان هستند که آمار بهتری از وایت دارند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها