کد خبر: 317442
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۱۰:۴۶:۴۶
| |

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ:

باشگاه‌های بدهکار حق ثبت قرارداد بازیکن جدید را ندارند

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت:در گذشته مسائل را تسهیل می‌کردیم و انعطاف داشتیم اما این تسهیل‌ کردن به ضرر ساختار فوتبال ما شد، مطمئن باشید سختگیری در زمینه حقوقی بیشتر می‌شود.

باشگاه‌های بدهکار حق ثبت قرارداد بازیکن جدید را ندارند
کد خبر: 317442
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۱۰:۴۶:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ فریبرز محمودزاده در خصوص عدم ثبت قرارداد باشگاه‌های بدهکار برای جذب بازیکنان جدید در فصل جدید گفت: با توجه به مکاتبه رسمی دبیرکل فدراسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فوتبال به سازمان لیگ و باشگاه‌ها و همچنین پرونده‌هایی که در دو بخش کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و کمیته انضباطی وجود دارد که مربوط به مباحث مالی و اقتصادی می‌شود، باشگاه‌های بدهکار حق جذب و ثبت قرارداد بازیکن و یا کادر فنی جدید را ندارند.

وی در ادامه گفت: ما در فدراسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌باید ‌طبق ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نهادهای بالادستی عمل کنیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. آیا فیفا مانع حضور یک تیم بدهکار در مسابقات می‌شود؟ قطعا اینطور نیست و فقط ثبت قرارداد بازیکنان مدنظر ما است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. قبول دارم که ما در گذشته این مسائل را تسهیل می‌کردیم و انعطاف داشتیم اما این تسهیل‌ کردن به ضرر ساختار فوتبال ما شد. مطمئن باشید سختگیری در زمینه حقوقی بیشتر می‌شود و ما از جذب بازیکنان جدید جلوگیری خواهیم کرد.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در ادامه تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازیکنان فصول گذشته چه آنهایی که قرارداد دارند و چه آنهایی که باید قراردادشان را تمدید کنند، مشکلی ندارند. در حال حاضر بحث بازیکنان جدید مطرح است؛ به عنوان مثال زمانی که پنجره نقل و انتقالاتی برای یک تیم بسته می‌شود، آن تیم در مسابقات حضور پیدا می‌کند اما از ثبت بازیکن جدید برای آن تیم جلوگیری می‌شود. همانطور که گفتم ما در گذشته این مسائل را تسهیل می‌کردیم اما در این فصل سختگیری بیشتری خواهیم داشت.

محمودزاده در مورد ثبت قرارداد بازیکنان جدید اضافه کرد: اگر باشگاهی دچار انباشت بدهی‌ها باشد، ما نمی‌توانیم مانع فعالیت آن باشگاه و بازیکنانش باشیم. اکنون از 16 باشگاه لیگ برتری ما 14 باشگاه مشکل دارند و با توجه به آیین‌نامه‌های فیفا نمی‌توانیم مانع حضور باشگاه در مسابقات باشیم؛ به عنوان مثال پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم بود و حتی رای آنها شامل حال کادر فنی تیم نمی‌شد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این بحث فقط در مورد بازیکنان جدید است که قرارداد آنها ثبت نخواهد شد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

وی در ادامه گفت:‌ تنها دو باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن هیچ پرونده‌ای در کمیته تعیین وضعیت و کمیته انضباطی ندارند و به جز این دو باشگاه، تنها دو باشگاه پیکان و گل‌گهر سیرجان هستند که فقط در کمیته انضباطی پرونده ندارند. بقیه باشگاه‌های لیگ برتر دارای پرونده در این دو کمیته هستند و باید مجوز لازم را از آنها بگیرند.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در خصوص ثبت قرارداد بازیکنان باشگاه‌های لیگ برتری عنوان داشت: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشگاه‌های لیگ برتری به فاصله 14 روز مانده به مسابقات باید قرارداد 14 بازیکن خودشان را ثبت و برای صدور کارت اقدام کنند، در غیر این صورت از جدول مسابقات حذف می‌شوند. در بقیه رده‌ها نیز 11 بازیکن و 3 بازیکن ذخیره را باید تا فاصله 10 روز مانده به آغاز مسابقات ثبت کنند. در فصل گذشته تیم نفت تهران در مسابقات حاضر نشد اما ما قانونی نداشتیم که این تیم را حذف کنیم. امسال این خلاء قانونی را برداشتیم و خودمان را به مقررات فیفا نزدیک کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واقعا تیم‌هایی که این شرایط را نداشته باشند از جدول مسابقات کنار گذاشته می‌شوند، گفت: مطمئن باشید ما در شروع مسابقات اسناد را ارائه می‌کنیم، البته این مسئله کار خیلی آسانی است. خیلی از باشگاه‌ها حداقل 14 بازیکن از فصل قبل ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار دارند. سال گذشته باشگاه نفت تهران کلیت لیگ را زیر سوال برد. ایرانجوان بوشهر می‌توانست جایگزین این تیم شود اما ما این قانون را نداشتیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها