کد خبر: 314762
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

علیرضا نادی، کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

والیبال ایران در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها محک خواهد خورد/ کولاکوویچ باید از بازیکن‌های جوان‌ هم استفاده کند/ نتیجه‌‎گرایی باعث شده از جوانان استفاده نکنیم

تیم ملی والیبال ایران را باید یکی از تیم‌های راه‌یافته به مرحله نهایی این رقابت‌ها دانست و منتظر ماند و دید شگفتی‌سازان مرحله مقدماتی در مرحله نهایی این رقابت‌ها چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند.

والیبال ایران در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها محک خواهد خورد/ کولاکوویچ باید از بازیکن‌های جوان‌ هم استفاده کند/ نتیجه‌‎گرایی باعث شده از جوانان استفاده نکنیم
کد خبر: 314762
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‎ خوش‌بین‌ترین هواداران والیبال ایران هم فکر نمی‌کردند که تیم ملی در هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌ها صدرنشین باشد. اتفاقی که حالا رخ‌ داده و والیبالیست‌های ایرانی همه جهان را شگفت‌زده کرده‌اند. ایران را باید یکی از تیم‌های راه‌یافته به مرحله نهایی این رقابت‌ها دانست و منتظر ماند و دید شگفتی‌سازان مرحله مقدماتی در مرحله نهایی این رقابت‌ها چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند.

علیرضا نادی، کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، ضمن تبریک به بازیکنان تیم ملی به خاطر کسب این نتایج درباره صدرنشینی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها گفت: عملکرد و محک واقعی برای تیم ملی در مرحله دوم این رقابت‌ها خواهد بود. تیم ملی باید تمام انرژی خودش را جمع کند و همه برنامه‌ریزی‌های تیم ملی از این به بعد باید مختص مرحله دوم باشد. در این مرحله تیم‌های بزرگی صعود می‌کنند و با تمام قدرت تلاش می‌کنند تا قهرمان این دوره از رقابت‌ها شوند.

نادی در ادامه گفت: تیم ملی با این نتایج خوبی که کسب کرده توقعات را بالا برده است و هواداران والیبال توقع دارند تیم ملی جزو سه تیم مرحله نهایی باشد، اما همان‌طور که می‌دانید مرحله دوم این رقابت‌ها بسیار سخت و دشوار است.

این بازیکن پیشین تیم ملی در پاسخ به این سوال که «آیا لیگ ملت‌ها می‌تواند فرصت مناسبی برای آماده‌سازی تیم ملی برای انتخابی المپیک باشد یا خیر»، گفت: بله، صد درصد می‌تواند به آماده‌سازی تیم ملی کمک کند. تیم ملی به دلیل اینکه بازی تدارکاتی نداشته ، بعضی از این بازی‌ها را می‌توان به‌ عنوان بازی تدارکاتی استفاده کرد. اما یک شرط هم دارد و آن‌ این است که مربی تیم ملی از بازیکن‌های جوان‌تر استفاده کند و ترس از باخت هم نداشته باشد.

او در ادامه گفت: اگر بخواهیم فقط به چهار پنج بازیکن بسنده کنیم مطمئن باشید که شکست خواهیم خورد. بنابراین تیم ملی باید به فکر بازیکنان جایگزین برای امثال معروف و موسوی باشد؛ جایگزینی که اعتمادبه‌نفس بازی در تورنمنت‌های بزرگ و مقدماتی مثل مقدماتی المپیک و جام‌جهانی را داشته باشد. کولاکوویچ باید به بازیکن‌های جوان‌تر میدان بدهد تا تجربه کسب کنند.

او در ادامه گفت: تجربه چگونه به دست می‌آید؟ بازیکنی که بیرون نشسته است چگونه می‌تواند تجربه کسب کند؟ کولاکوویچ ضمن اینکه تلاش می‌کند بهترین نتایج را در لیگ ملت‌ها به دست بیاورد، باید تلاش کند تا آینده والیبال ایران را هم بسازد.

او ادامه داد: تیم‌هایی که به آینده نگاه می‌کنند و برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند، به بازیکن‌های امید و بازیکن‌های 20 و 21 ساله میدان می‌دهند. آنها هیچ ترسی از باخت ندارند، موضوعی که باعث می‌شود جوانان با آرامش بیشتری در تیم ملی بازی کنند. متاسفانه ایرانی‌ها کمی نتیجه‌گرا هستند، ولی اگر تیم ملی از جوان‌ها استفاده کند و مردم و مسئولان هم تحمل باخت را داشته باشند، می‌توانیم آینده والیبال را بسازیم.

نادی در ادامه صحبت‌هایش گفت: می‌گویند تیم ملی پاسور ندارد که جایگزین معروف کند. اگر کولاکوویچ این اجازه را به پاسور دوم می‌داد که در تعدادی از بازی‌ها به میدان برود، امروز یک جایگزین خوب برای معروف داشتیم. وقتی اعلام می‌کنیم که نگاه ما به این بازی‌ها نگاه آماده‌سازی و تدارکاتی است، پس باید به‌ صورت کامل آن را اجرا کنیم؛ یعنی از بازیکنانی استفاده کنیم که تجربه‌شان کمتر است.

او در پاسخ به این سوال که «آیا منتقدان تیم ملی و کولاکوویچ تحمل باخت را دارند یا خیر» گفت: متاسفانه نتیجه‌گرایی در ایران یک اصل است؛ مثلاً ما در بسکتبال دوباره بازیکن‌های قدیمی را به تیم ملی دعوت می‌کنیم به این خاطر که تحمل شکست خوردن نداریم. همین موضع هم باعث شده به بازیکنان جوان بازی ندهیم و هر دفعه دنبال بازیکن‌های قبلی باشیم.

نادی در پایان، ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی والیبال، گفت: امیدوارم تیم ملی با قدرت به بازی‌های خوبش در لیگ ملت‌ها ادامه دهد و در مرحله بعد هم موفق باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها