کد خبر: 314389
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۱۰:۵۷:۵۲
| |

ژاله کاردان:

از سوی فدراسیون دو و میدانی دیده نمی شوم

عضو تیم ملی دو و میدانی زنان با گلایه از نداشتن مربی و شرایط سخت تمرینی گفت: متاسفانه چون در شهرستان زندگی می کنم به وسیله فدراسیون نادیده گرفته می شوم.

از سوی فدراسیون دو و میدانی دیده نمی شوم
کد خبر: 314389
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۱۰:۵۷:۵۲

اعتمادآنلاین| «ژاله کاردان» یکی از ملی پوشان پرتاب دیسک فدراسیون دو و میدانی است و تاکنون تجربه حضور در تورنمنت قزاقستان و مسابقات قهرمانی آسیا را دارد. وی در رقابت‌های آسیایی که از یکم تا چهارم اردیبهشت ماه در دوحه قطر برگزار شد، در پرتاب دیسک از بین هشت نفر، مقام هفتم این مسابقات را بدست آورد.

این ورزشکار پیش از آنکه ملی پوش فدراسیون دو و میدانی باشد عضو تیم دو و میدانی فدراسیون کارگران بود. کاردان در مسابقات جهانی کارگران در ایتالیا در 2015 موفق شد تا در رشته‌های پرتاب دیسک، نیزه و وزنه به ترتیب مقام‌های اول، دوم و چهارم را کسب کند.

این پرتابگر دیسک اظهار داشت: از زمانی که «مجید کیهانی» رئیس فدراسیون دو و میدانی شده است، اندکی شرایط اردوهای ما بهتر شد و من توانستم در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یابم. اما این حمایت‌ها باید ادامه دار باشد و متأسفانه چون در شهرستان زندگی می‌کنم به وسیله فدراسون نادیده گرفته می‌شوم. مربی ندارم و حیف است چنیناستعداهایی هدر برود زیرا می‌توانم بهتر شوم و در اردو باشم و به راحتی به مدال برسم.

وی ادامه داد: اگر مربی خارجی بیاورند سطح من بسیار بالا خواهد رفت. تاکنون ورزشکاری بودم که بدون مربی به این رکورد رسیدم و هر روز استرس دارم از اینکه بدون امکانات و تجهیزات ابتدایی در زمینی نامناسب تمرین می‌کنم. باید حداقل هشت ماه در اردو و برنامه‌ای بلند مدت باشم تا رکورد عالی بزنم و هنوز به آن پتانسیلی که باید نرسیدم.

کاردان عنوان کرد: توقع دارم فدراسیون من را تنها نگذارد زیرا بدون مربی، امکانات و روانشناس ورزشی و ماساژور و این گرمای وحشتناکی که اکنون در آن تمرین می‌کنم، نمی‌توانم رکورد بزنم. ساعت‌های نامناسبی را برای تمرین در زمینی که هیأت استان در نظر گرفته برای دو و میدانی کاران، به زنان اختصاص داده و ما نمی‌توانیم در این ساعت‌ها در زمین تمرین کنیم.


وی در بخش دیگری از سخنانش کم تجربگی را دلیل رکورد نزدن در مسابقات قهرمانی آسیا دانست و افزود: باید پیش از این رقابت‌ها در یک تورنمنت شرکت می‌کردیم تا تجربه‌ای بدست می‌آوردیم. انتظار دارم وضعیت حال حاضر ما بهتر شود زیرا ورزشکاری که حمایت خواهد شد، استعداد خود را در عرصه‌های برون مرزی بیشتر نشان می‌دهد. موفقیت در پرتاب دیسک زمانبراست و نمی توان در طول 2 ماه به مدال رسید.

پرتابگر دیسک درخصوص مطرح کردن درخواست خود ار کیهانی رئیس فدراسیون دو و میدانی برای تمرین با مربی آمریکایی احسان حدادی، گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا با «مک ویلکینز» سرمربی آمریکایی حدادی گفت و گو و شرایط تمرینی خود را بیان کردم، ویلکینز گفت که وضعیتم خوب است و می‌خواهد در کیش کمپ پرتابی بزند و هنگامی که به ایران آمدم با من تمرین می‌کند و به نظرم اگر با کیهانی نیز مطرح کنم صد در صد قبول خواهد کرد.

وی بیان کرد: اکنون نایب رئیس زنان فدراسیون دو و میدانی نیز در جریان این خواسته من نیست اما در هرصورت پریسا بهزادی می‌تواند گاهی اوقات پیگیری شرایط سخت من باشد و تماسی با ما بگیرد که در چه وضعیتی به تمرین می‌پردازیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها