کد خبر: 311732
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۵:۱۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از روز پنجم جام‌جهانی زنان؛

کاپیتان آمریکا آماده است/ الکس مورگان برای اهداف بزرگ‌تر می‌جنگد

اگر الکس مورگان نتواند آمریکا را به مراحل پایانی جام‌جهانی هدایت کند، آنها دیگر قدرت لازم را برای پیگیری اهداف خود و جلب توجه جهانی به فوتبال زنان نخواهند داشت، اما کاپیتان آماده این چالش است.

کاپیتان آمریکا آماده است/ الکس مورگان برای اهداف بزرگ‌تر می‌جنگد
کد خبر: 311732
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۵:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن- تصویر او روی جلد مجلات و بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگ است. نامش در کتاب‌های آموزش مدارس متوسطه آمریکا و یک شکایت‌نامه علیه فدراسیون فوتبال آمریکا دیده می‌شود. اما امروز همه جنبه‌های دیگر شخصیت الکس مورگان با وارد شدن او به زمین مسابقه، تنها جایی که قلباً به بودن در آن عشق می‌ورزد، فراموش می‌شود.

فشاری که بر الکس مورگان، کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا و تیمش وجود دارد بسیار زیاد است، زیرا اگر آنها نتوانند فرانسه را با دومین قهرمانی متوالی ترک کنند، شرکت‌های تبلیغاتی، اسپانسرها و مجلات به سراغ یک قهرمان دیگر می‌روند. مورگان ممکن است چهره فوتبال زنان در آمریکا باشد، اما هر چیزی کمتر از پیروزی یا حداقل حضور در فینال تمام توجهات را به سمت نکات منفی خواهد برد.

الکس مورگان با صورتی خندان در مصاحبه مطبوعاتی قبل از بازی می‌گوید: «این فشار همیشه وجود دارد و به بخشی از زندگی ما تبدیل شده است. ما تیم شماره یک جهان هستیم و عنوان قهرمان جهان را داریم، اما این باعث نمی‌شود وظیفه خود را فراموش کنیم. باید در هر بازی بهترین نمایش را داشته باشیم، در غیر این صورت این ما نیستیم که در روز فینال روی سکو می‌ایستد.»

مورگان در 21 سالگی اولین حضور خود در جام‌جهانی را تجربه کرد. او در بازی فینال یک گل به ثمر رساند، اما این گل آمریکا را قهرمان نکرد. آنها در پنالتی‌ها مقابل ژاپن شکست خوردند.

چهار سال قبل در جام‌جهانی کانادا مورگان مصدوم بود، اما در نهایت بیشترین دقایق را بازی کرد و تیم آمریکا قهرمان شد.

اگر بازی‌های 2011 متعلق به ابی وامبچ و بازی‌های 2015 زمان درخشش کارلی لیود بود، جام‌جهانی 2019 فرانسه به مورگان تعلق داشت.

او صدمین گلش را ماه آوریل در صد و پنجاه و نهمین بازی‌اش به ثمر رساند. با 28 گل در 36 بازی واضح است که مورگان در قلب خط حمله، تیم را هدایت، و توبین هیث و مگان راپینوی از گوشه‌ها او را حمایت می‌کنند.

جیل الیس، مربی تیم ملی آمریکا، در مورد قابلیت‌های مورگان می‌گوید: «او می‌تواند با پا یا سر گل بزند. بازیکنان توانایی‌اش را می‌دانند و او را در زمین حمایت می‌کنند. مورگان با تاکتیک تیم هماهنگ است.»

اگر آمریکا جزو چهار تیم اول تورنمنت باشد، مورگان در میانه مسابقات 30ساله خواهد شد؛ میانسالی برای یک فوتبالیست. او دیگر آن دختربچه تورنمنت‌های قبل نیست. حالا الکس مورگان تبدیل به یک رهبر شده که در تیم آمریکا نقش بزرگی ایفا می‌کند.

مورگان در کنفرانس خبری قبل از بازی گفت: «من نقشی بزرگ‌تر از دیگران دارم و این اعتمادبه‌نفس را جیل به من داده است. وظیفه من متحد کردن تیم است.»

مورگان تنها یک رهبر در داخل زمین نیست، او نقش یک رهبر و یک فوتبالیست فعال را هم در خارج از زمین دارد. در شکایت‌نامه بازیکنان تیم ملی علیه فدراسیون در اعتراض به تبعیض جنسیتی نام مورگان به چشم می‌خورد. برگزیدن این نقش برای مورگان یک خواسته قلبی بود.

الکس گفت: «این تیم همواره در مبارزه علیه تبعیض جنسیتی و حقوق زنان پیشرو بوده و به همین راه ادامه خواهد داد. شکایت‌نامه ما علیه فدراسیون بسیار ساده است. ما برای درآمد برابر و احترامی که لایق آن هستیم مبارزه می‌کنیم.»

او همچنین گفت که تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در صورت دعوت کاخ سفید، آن را در اعتراض به قوانین مهاجرت دولت ترامپ نخواهد پذیرفت.

اگر الکس مورگان نتواند آمریکا را به مراحل پایانی جام‌جهانی هدایت کند، آنها دیگر قدرت لازم را برای پیگیری اهداف خود و جلب توجه جهانی به فوتبال زنان نخواهند داشت، اما کاپیتان آماده این چالش است.

او در پایان گفت: «من باور دارم همه ما سفیر فوتبال در جهان هستیم یا حداقل باید این‌طور فکر کنیم. هرچه بگوییم و هر کاری انجام دهیم زیر ذره‌بین خواهد بود. ما میکروفون و فضای لازم را برای رساندن صدایمان به جهانیان داریم. جام‌جهانی جایی است که در آن می‌توان موانع را شکست و من همه تلاشم را می‌کنم تا نقش خودم را ایفا کنم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها