کد خبر: 310693
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۱:۴۰:۰۰
| |

جمشید حمیدی، کارشناس داوری، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

کولاکوویچ در استفاده از جوانان بسیار بد عمل می‌کند/ بهترین بازی والیبال ایران برابر آلمان بود

جمشید حمیدی، کارشناس والیبال ایران، گفت: بهترین بازی تیم ملی ایران مقابل آلمان بود. بازیکنان هم در دریافت خیلی خوب کار کردند و هم بسیار خوب سرویس زدند. در کنار این دو موضوع، بازیکنان ایران در دفاع موفق بودند. ایران در بازی برابر آلمان نقطه‌ضعف چندانی نداشت.

کولاکوویچ در استفاده از جوانان بسیار بد عمل می‌کند/ بهترین بازی والیبال ایران برابر آلمان بود
کد خبر: 310693
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال آغاز شده و تیم ملی والیبال در نخستین دیدار خود برابر برزیل با نتیجه سه بر دو شکست خورد. دیداری که می‌توانست با پیروزی ایران به پایان برسد، اما تجربه بالای برزیل باعث شد ایران نتواند به روند خوبش در این بازی‌ها ادامه دهد.

جمشید حمیدی، کارشناس والیبال، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره حضور موفق ایران در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌ها گفت: بازتاب هر پیروزی و موفقیت در جامعه بالاست و می‌تواند میزان شادی را بین مردم بالا ببرد. طبیعی است که در مسابقات بین‌المللی از جمله لیگ ملت‌های والیبال موفقیت‌ها بازخورد و بازتاب بیشتری دارد. ایران در سه مسابقه اولش در این رقابت‌ها، بازی به بازی، بهتر شد. در بازی اول برابر ایتالیا خوب نبودیم و در سایه تجربه بازیکن‌ها توانستیم از تیم جوان ایتالیا ببریم. در بازی دوم بهتر از بازی اول بودیم. چین با تیم اصلی خودش در این بازی‌ها حضور پیدا کرده بود و فکر می‌کردم چینی‌ها می‌توانند ایران را به دردسر بیندازند، اما آن‌قدر ضعف داشتند و آن‌قدر تیم ما خوب سرویس زد که چینی‌ها حرفی برای گفتن در زمین نداشتند. این مساله نشان داد آقای لوزانو که مربی ایران بود، در چین هم نتوانسته بعد از دو سال کاری انجام دهد.

او در ادامه گفت: اما بهترین بازی تیم ملی ایران مقابل آلمان بود. بازیکنان هم در دریافت خیلی خوب کار کردند و هم بسیار خوب سرویس زدند. در کنار این دو موضوع، بازیکنان ایران در دفاع موفق بودند. ایران در بازی برابر آلمان نقطه‌ضعف چندانی نداشت.

حمیدی درباره بازیکنانی که به تیم ملی دعوت‌ شده‌اند نیز گفت: جوان‌گرایی‌ای که ما دنبال می‌کنیم با جوان‌گرایی‌ای که دیگر تیم‌های مطرح دنیا دنبال می‌کنند متفاوت است. دیگر کشورها سعی می‌کنند جوانان را در تیم‌های باشگاهی کنار بازیکنان باتجربه به زمین بفرستند تا دوره ببینند و آبدیده شوند. این اتفاق در سالی که منتهی به المپیک است، بیشتر رخ می‌دهد. در تیم‌های ملی نیز همین اتفاق می‌افتد. چند ماه دیگر انتخابی المپیک برگزار می‌شود و مربیان به بازیکن‌های اصلی خودشان استراحت می‌دهند و از جوانان در مسابقاتی مثل لیگ ملت‌ها استفاده می‌کنند تا تجربه کسب کنند.

او در ادامه افزود: اما ما از بازیکن‌هایی که سال‌هاست در کنار یکدیگر بازی می‌کنند در تمام تورنمنت‌ها استفاده می‌کنیم. فراموش کرده‌ایم که مثلاً آقایان معروف، موسوی و میلاد عبادی‌پور آدم هستند! ماشین هم اگر باشد ممکن است جایی خسته شود. بنابراین این افراد باید استراحت کنند. آقای کولاکوویچ در استفاده از جوانان بسیار بد عمل می‌کند. یا به بازیکن‌های جوان‌ اعتماد ندارد یا اعتقادی به آنها ندارد. یا جرات ندارد بازیکن‌های جوان را در ترکیب اصلی قرار دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها