«اعتمادآنلاین» از عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ ملت‌ها گزارش می‌دهد؛

حس ناب صدرنشینی/ رقبا ستاره‌هایشان را غلاف کردند

تیم ملی والیبال ایران در حالی هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال را با صدرنشینی پشت سر گذاشت که در پیش رو بودن رقابت‌های انتخابی المپیک، سر و شکل جدیدی به تیم‌های رقیب داده است.

حس ناب صدرنشینی/ رقبا ستاره‌هایشان را غلاف کردند
کد خبر: 309728
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۰۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نیلوفر حامدی- سال 2019 یکی از حساس‌ترین سال‌های والیبال جهان است چرا که سرنوشت راه‌یافتگان به المپیک 2020 روشن می‌شود.

همین موضوع باعث شده تا تیم‌های والیبال در سراسر جهان، البته کشورهایی که شانس راه‌ یافتن به چنین میدانی را دارند، برنامه‌ریزی‌هایشان را بر کسب سهمیه المپیک متمرکز کنند.

لیگ ملت‌های والیبال همچون سال‌های گذشته به عنوان نخستین تورنمنت والیبال در جهان کار خود را از هفته گذشته آغاز کرد.

مسابقاتی که نتیجه‌اش در رنکینگ تیم‌های والیبال دنیا تاثیر می‌گذارد، اما این رنکینگ امسال اولویت خیلی از تیم‌های بزرگ جهان نیست.

تیم ملی والیبال ایران نیز با حضور تعدادی از چهره‌های جوان راهی این رقابت‌ها شده و در هفته نخست مقابل تیم‌های ایتالیا، چین و آلمان قرار گرفت.

آغاز تورنمنت با مصاف مقابل ایتالیا

ایران از ساعت 12:30 روز جمعه 10 خرداد، در نخستین مسابقه این تورنمنت، در شهر جیانگمن چین به مصاف ایتالیا رفت. سعید معروف، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، محمدجواد معنوی‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان اصلی ایران در این بازی بودند.

اگرچه ایران در این مسابقه کار را خوب شروع نکرد، ولی از میانه‌های ست دوم و با ورود پوریا فیاضی به میدان، شرایط بازی به سود شاگردان کولاکوویچ تغییر یافت. بازیکنان ایران در این بازی در زدن سرویس، توپ‌گیری و اسپک به مراتب بهتر از حریف کار کردند و همین موضوع زمینه‌ساز پیروزی آنها در مسابقه شد.

نکته مهم اینکه از سال 2013 که تیم ملی ایران وارد لیگ جهانی شد، همواره مسابقات را با شکست آغاز می‌کرد و این نخستین بار بود که تیم ملی ایران در بازی اول خود به پیروزی رسید. البته پیروزی ایران در شرایطی رقم خورد که ایتالیا با قدرت کامل و تیم اصلی خود وارد رقابت‌ها نشده بود.

ایوان زایتسف، عثمانی خوانتورینا، ماسیمو کولاچی، لوئیجی رانداتزو و فیلیپو لانزا از جمله بازیکنان مطرح ایتالیا هستند که در فهرست این تیم برای شرکت در لیگ ملت‌های 2019 غایب بودند.

دومین مسابقه، رقابت با حریف آسیایی

شاگردان ایگور کولاکوویچ در بازی دوم به مصاف میزبان رقابت‌های این هفته رفتند. چینی‌ها که چند سالی است به عنوان یکی از قدرت‌های والیبال آسیا نمایش خوبی داشته‌اند، امسال هم با قدرت وارد میدان شدند.

یاران سعید معروف اگرچه در دقایقی از این بازی پراشتباه ظاهر شدند، اما در نهایت توانستند با نتیجه سه بر صفر پیروز میدان شوند.

ایگور کولاکوویچ در این مسابقه تیم خود را با یک تغییر نسبت به بازی قبل و ترکیب اولیه سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، علی‌اصغر مجرد، پوریا فیاضی، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور به میدان فرستاد.

پایان هفته با پیروزی مقابل ژرمن‌ها

پایان هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال برای شاگردان کولاکوویچ با صدرنشینی به پایان رسید. تیم ملی والیبال ایران در بازی سوم به مصاف یکی از تیم‌های عصر جدید والیبال اروپا رفت.

آلمان که پیش از این هم سابقه رقابت با والیبال ایران را داشت ابتدا با سرویس‌های قدرتمند سیمون هرش پیش افتاد، اما در ادامه این بازیکنان والیبال ایران بودند که میدان را در دست گرفتند و در سه ست متوالی برنده بازی شدند.

پاسور و پشت خط زن ایران در رتبه نخست بهترین بازیکنان

سعید معروف که با درخشش خود نقش پررنگی در سه پیروزی ایران مقابل ایتالیا، چین و آلمان داشت، با میانگین 13 پاس منجر به امتیاز در هر ست، رتبه نخست بهترین پاسورهای مسابقات را در اختیار دارد.

سیدمحمد موسوی هم با 0.7 امتیاز در هر ست چهارمین مدافع روی تور برتر مسابقات و با 0.5 امتیاز در هر ست، سومین زننده سرویس برتر رقابت‌هاست. موسوی به خصوص مقابل آلمان عملکرد درخشانی داشت.

محمدرضا حضرت‌پور لیبروی جوان ایران هم آمار خوبی در هفته نخست از خود به جای گذاشته است. حضرت‌پور با 40 درصد موفقیت سومین دریافت‌کننده و با میانگین دو توپ‌گیری در هر ست، پنجمین توپ‌گیر برتر رقابت‌ها محسوب می‌شود.

میلاد عبادی‌پور هم با 31.94 درصد موفقیت هفتمین دریافت‌کننده برتر رقابت‌ها و پوریا فیاضی با میانگین 1.6 توپ‌گیری نهمین توپ‌گیر برتر هفته نخست بودند.

در فهرست برترین امتیازگیران مسابقات، امیر غفور با 48 امتیاز در رده پنجم است. غفور با 56.1 درصد موفقیت، رتبه پنجم بهترین زنندگان اسپک را نیز در اختیار خود دارد.

برزیل، ژاپن و آرژانتین، حریفان ایران در هفته دوم

ایران، فرانسه، برزیل، آرژانتین، ایتالیا، کانادا، لهستان، روسیه، آمریکا، ‌ژاپن، بلغارستان، پرتغال، آلمان، صربستان، استرالیا و چین در پایان هفته نخست، تیم‌های اول تا شانزدهم مسابقات هستند.

با این نتایج تیم ملی والیبال ایران مسابقات را رویایی آغاز کرد و حالا در هفته دوم باید به مصاف برزیل، آرژانتین و ژاپن برود.

در صورتی که شاگردان کولاکوویچ هفته دوم را هم مقتدرانه به پایان برسانند، طی هفته سوم در ایران میزبان تیم‌های دیگر خواهند شد. جایی که با امتیاز میزبانی فرصت خوبی برای کسب پیروزی و تثبیت جایگاه‌شان در جدول رقابت‌ها و همچنین صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها